Toyota - a nyugalom szigete
Szöveges ítélet
Akinek toyotája van annak a cím nem szorul magyarázatra a többieknek talán. A carinába beleülve az embernek nem szökik fel 200-ra a vérnyomása, nem kezd el hevesebben verni a szive mint egy alfában, bmw-ben. Korrekt, minden formai feltünősködéstől mentes japán-autó belseje van. Tágas, kényelmes, mindennel felszerelt (4 elektr.ablak, közp.zár, elektr.gyerekzár ajtóra-ablakra, klíma, ABS, állítható kormány stb.) amelyekért nevesebb? német autógyártók plussz pénzeket kérnek mert hogy ´ ez extra felszereltség´. Sohasem felejtem néhány hónapos Peugeot tulajlásomat.(Előtte évekig használt hű ´A´ Vectrámat ekkor sírtam vissza igazán). Reggeli izgalmak, beindul-nem indul, milyen alkatrész sz....k be ebben a hónapban, megint leáll menet közben és ha igen, hol? Városban, autópályán? Mára vége ennek az izgalmakkal teli életnek, megvettük a TOYOTA-t.
By the way, az egyhatos motor nem egy vadállat, 3000 rpm alatt takarékos (vegyes 6.5-7l/100km) attól felfelé meg húz, tipikus 16V. A140-160km/h kényelmes utazó sebesség vele. Csomagtere hatalmas 545l és bővíthető. Minden kézre esik benne, csúnya szóval ergonomikus, a váltó pontosan kis erővel jár egyszerűen minden úgy működik benne ahogy és amikor kell. Ezt főleg akkor érezzük amikor átülünk egy nem japán autóba. Hogy valami rosszat is mondjak: Istenem, közel 160000km után a két stab pálcát ki kellett cserélni. 4500.-/db. Ennyi belefér. A hangszigetelése lehetne jobb, a felverődő kavicsok hangját hallani az utastérben és a jobb első ajtó belső könyöklőjénél kicsit elvált a műanyag. Ez gondolom sok carina tulajnak ismerős lehet. Azt mondják drága az alkatrész. De ha nem kell hozzá akkor mi a drága? 3-4 éves francia és olasz kocsiban évente futómű alkatrészeket cserélni, az a drága. Egy példa: ebbe az 1.6-ba komplett vezérlés 1 db vez.szíj + 1 db görgő összesen 14000.- azaz tizennégyezer forint. Drága?A formája számomra szolidan elegáns de ez szubjektív dolog.A lényeg: mindig megy és megy, kötelesség tudóan mint egy jó katona és soha sem hagy cserben. Szeretjük.
Hibalista
- Első stabilizátor pálca jobb-bal 4500.-/db
Ide hordtam szervizbe
Megbízható autószerelő páros.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Peugeto 405 gld | Következő autója? | Toyota avensis II |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
