A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1,6 XLI 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Tarajom, az autóipar tévedése

Szöveges ítélet

Carina latin szó: gerinc, taréj, kiemelkedés. Az emberben kettő is van: a légcsőben és a hüvely mellső falán. (A hátgerincnek nem ez a neve.) Szóval a névválasztás jó volt, főleg, ha az ókori Rómában járnánk az autóval. Nem vagyok biztos benne, hogy a 80-as években a derék japcsik a latin szótárból nézték-e ki, de mindegy is. 1998-ban azért ezt vettük meg (ÚJONNAN!), mert 3 nagyméretű utódommal számos típust felpróbáltunk akkoriban, de csak ebbe fértünk be öten. Kifutó modell volt, 3,6 millióért adtak hozzá mindent: négy téli gumi, gyári gumiszőnyeg, Clarion HIFI Sony hangszórókkal, gyári zárható tetőcsomagtartó és az összes beépithető gyári extra, továbbá riasztó, immob. Fehér színből lehetett választani. Használata során szállított kritikus mennyiségű járólapot (600 kg a teherbírása), az öt ember háromheti cuccát az öt emberrel együtt, komódot az utastérben, pedig négyajtós, 8 karácsonyfát stb. Meg négy biciklit a tetőn. Beültünk reggel Pesten, kiszálltunk másnap délután Glasgow-ban öten. Közben persze azért aludtunk is. Semmink nem fájt utána. Rengetegszer elmentem vele Belgiumig úgy, hogy csak a kocsi és az utasok folyadékviszonyai képezték a megállás okát útközben. Nem kellett nyújtózkodni, kávézni, szenvedni.
Még a mai napig megy kétszázzal, de utazótempó a 160. Ekkor még nem emelkedik a fogyasztás. A fogyasztás egyébként átlagosan magyar benzinből 8, horvát vagy más külföldiből 7 l/100 km. Pedig nyomom neki mindig. Kettesben az igazán tigris, lényegében 100-ig ki lehet húzatni. Hármasból pedig nyugodtan tegyék át ötösbe, ha már kigyorsítottak. A négyes dísznek van rajta. 10 litert még soha sem fogyasztott 100 km-en, minusz 30-ban, városban sem. Már kétszer kellett fél fél liter olajat utántölteni, egyszer 2005-ben egyszer pedig 2006-ban. Hiába, öregszik.
Egyszer olvastam róla valami kritikát egy autósújságban, : Hja a Carine nem egy luxuskocsi. Tényleg nem az. A motor markánsan szól, a futómű hangja is megvan, a belső design ma már régiesnek tűnik.
Összességében az autóipar tévedése. Nem gyárthatnak ilyen autót, ami méreteiben, menettulajdonságaiban, utazási kényelmében, de főként tartósságában ennyire meghaladja a bekerülési ár alapján várt osztályát. Belátta ezt a gyártó is, a következő modell beltere kisebb lett. Környezetvédelmi okokra hivatkozva a mai típusokon a fékbetéteket nem emberöltőnként, hanem 30e km-enként kell már cserélni, a lámpaizzók cseréjéhez is szakszerviz kell stb. Ha a mai napig Carinákat gyártanának, nem lenne elegendő profitjuk, mert ezek a kocsik lényegében örökéletűek. Nem egy taxistól hallottam, hogy 5-600 e km-t fődarab megbontása nélkül elmennek és csak a tulaj elhalálozása vagy elméjének végleges megbomlása lehet a kocsi eladásának az oka. Ebben az enyémben hosszas e-mailváltás után a Toyota Hungary elárulta, hogy a vezérműszíjcsere csak 150 e km-nél esedékes, akkor meg is történt, bár a szervizesek már korábban cserélték volna. A kuplung, a gátlók, a futómű, a kipufogó, a hátsó fék (!) még nem igényeltek javítást, pedig csak márkaszervizekbe járok, a kocsi céges, tehát megcsinálták volna, ha kellene. Három izzó kiégett (9 év alatt). A gyárilag szerelt Michelin MXV3-as nyári gumik 110 e km-nél szorultak cserére. Akkor derült ki, hogy milyen jó és drága gumik is voltak azok, a mostani Michelin Energy-khez képest. A kocsival kapott Falken téligumikat biztosan nem fogom tudni elkoptatni ebben az életben, főleg, mert a hosszú évek alatt úgy megkeményedett az anyaguk, hogy téli közlekedésre már alig alkalmasak. Sohasem használtam üléshuzatot, mert az üléskárpit örökéletű. Nagy testünk alatt az állítható magasságú és állítható deréktámaszú ülés (figyelem, alapváltozatról van szó) nem formátlanodott el. A kormánykerék kicsit most mintha kezdene kopni.
A Carina az autóipar tévedése. Belátta ezt a magyar, macedón, moldáv autóvásárló és autóeltulajdonító társadalom is, mert használtkénti ára alig éri el egy hasonló korú, végképp széjjelmászott mediterrán kisautó árát, a tolvajok pedig mindig is undorral fordultak el tőle. Még alkatrészként sem értékesíthető, mert nem kell olyan.
Egyszer viszonylag komolyabban karamboloztam Vele, januári hajnali sötétben nem vettem észre, hogy a főútvonalon jön egy sötét metállkék Suzuki. Istenem, nem volt kivilágítva. A metállfénye sem segített. Szegényt akkor vettem észre, amikor már repült fölöttem el. A Suzukiból Porsche lett, a Carina meg saját lábán elballagott a karossszériáshoz, mert behorpadt.
Fenntartási költsége: 2005: 50eFt, 2006: 90 e Ft. Ebbe a benzin és a kötelező nincsen benne.
Eladni nem érdemes, de nem is szabad. Ha valaki mégis árulna ilyet (szigorúan csak szervizkönyvvel, azt is ellenőriztessék), azonnal vegyék meg. Mivel rendkívülien bír minden viszontagságot, a szervizelés hiányát is egészen hosszan elviseli, de aztán nem. Ez az egyetlen titka a dolognak, hozzáértő szerviz, vagy szerelő. Megéri. Nagyon.

Én odaadtam az öcsémnek, mert már nekem nem kell ekkora.

Hibalista

- gyári szürke noname akkumulátor (7,5 év után), első fékbetét (120 e Km után), b.e. ablakemelő (160 e KM után), termosztát (6500 Ft, 163 e km után). Gyári gumiszőnyeg kilyukadt (160 e km-nél). Ezenkívül minden, ami nem volt Toyota benne : rádiók, riasztó, immobilizer

Ide hordtam szervizbe

Toyota M3 (azóta már nem márkaszerviz) 100 e km-nél kerékcsapágycserét ajánlottak. Azonnal szervizt váltottam, a
csapágyak helyett, ma is az eredeti csapágyak vannak benne.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Toyota Szuper
Drágák, de értenek hozzá

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 164000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? orion 1,8D (brrr) Következő autója? Toyota Corolla 1,6 sol HB
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)