A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1,6 XLi Wagon 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szürke eminenciás 2

Szöveges ítélet

Els?sorban a kombi változattal kapcsolatban szólnék:

- az utastér mérete fejedelmi, ezt az autót 4 db 2 méteres emberre szabták. Nagyon jó vele hosszútávú kirándulásra, nyaralásra menni, családdal, barátokkal. Van hely a csomagoknak is.

- a kombiban van egy speckó motor, a "szegénykeverékes" nev?. Ugyan a maga 107 lóerejével gyengébb, mint a 114 lóer?s 4 és 5 ajtós modellek, de trükkös.
Az üzemanyag adagoló rendszernek két üzemmódja van, amik között az automata váltóhoz hasonlóan, egy gázfröcssel kapcsolhatunk. Van egy takarékos üzemmód, amikor a gázpedál kevésbé érzékenyen reagál az akaratra. Gázfröccs után jön a fürge üzemmód, a gázpedál érzékenyebb lesz... az autó megindul, bár ez els?sorban 3000 rpm fölött igaz, ezalatt teljesen felesleges eröltetni, mert csak a benzint nyeli. Ez a rendszer igazából az emberre is hat, egy csomó városi helyzetben nyugisabb és takarékosabb vezetési stílusra ösztökél. Ha meg menni akarok, odalépek, azután visszaeresztem a lábam és kis pedálnyomásra is jól gyorsulok. A gázpedál teljes elersztésekor újra visszakapcsol takarékos módba. Váltáskor ha elengedem a gázpedált egy pillanatra, nem felejti el, milyen üzemmódban voltam. 4000-es fordulatszám fölött automatikus brutál mód, ilyenkor az üzemmód-visszajelz? is automatikusan vált, gázfröccs nélkül.
Ez egyébként a gyakorlatban olyasmi érzés, mint a VTEC a Hondánál, csak kissebb a lökés. Megyek normál módban, üzemmódot váltok a gázfröccsel, megindul, majd 4000-nél még egy rántást érzek és mégjobban meglendül. Az egésszel csak az a baj, hogy ez a rendszer sokkal jobban illene egy 2000-es autóba, az egyhatosban már nem nagyon van hova spórolni.
Az még nagyon vicces, hogy a nyomatékcsúcs asszem 5500 rpm körül van. 5. sebességben ez kb 160-170 km/h -t jelent. Itt a leger?sebb az autó, egyb?l reagál a gázra és jobban gyorsul mint pl. 120-ról 160-ra, szépen le lehet gy?rni autópályán a hasonló motorú autókat. (itt jegyezném meg, hogy nem is a magyarok a legbunkóbbak az utakon (eddig ezt hittem), a horvátországi utunk alatt a szlovének meg a csehek sokkal primitívebbek voltak).

- Autópálya 145 km/h egy hétre pakolva 2 személlyel - 6 liter/100km, ezt a sebességet szereti.
- 170-180-nál már benyelte a 9-et (telepakolva, 3 személy).
- Város ésszel - 7,5-8 liter/100km

- abszolút megbízható

- volt egy frontális karambolom egy IFÁ-val... (szerencsére a böszme nagy gumijain álltunk meg, az ? utaskabinja meg lökhárítója olyan magasan volt, hogy "csak" a motorháztet?t gy?rte fel). Be voltam kötve, egy nyakrándulással megúsztam az egészet, a feleségem nem volt bekötve, ? lefejelte a m?szerfalat, de olyan jó és puha kialakítású a m?szerfal, hogy egy enyhe zúzódáson kívül semmi baja sem lett. A karosszéria a motortér után torzulás nélkül túlélte, az ajtóknál egy miliméter hézag sem keletkezett, A B C D oszlopok, küszöb, tet? a helyén maradt.

-szegénykeverékesben gyertyacsere százezrenként (platina), olajcsere elvileg tízezrenként. de a kora miatt én nyolcezrenként cserélek. Valószínüleg a következ? százezret még ebben az autóban teszem meg.

-elég jól tartja az árát

-negatív1: gyenge motor az autó tömegéhez képest, Viszont a 2 literes kombi Mo.-n ritka mint a fehér holló.
-negatív2: a világítás a középs? m?szerfalon eddig az összes általam látott Carinában ki volt égve.

--06.01.26.------------------------------------------------
Kombisok írták, hogy leverik az alját földúton, meg hogy kicsi a terhelhet?sége és leül a feneke. Lehet kapni hozzá hátsó er?sített rugókat azoknak, akik s?r?n megpakolják az autót. Van gyáriban is, de utángyártottat is árulnak. Az u.gy. ára kb. 9000Ft/db.

--06.07.05.------------------------------------------------
- negatív3: két befecskendező-fej eldobta magát. Az utolsó szegénykeverékes japán szériába már Bosch cuccot raktak, ez állítólag midegyikben elszáll 250000 környékén. Bontóban 10-15000, de ez betlis. Újonnan 30% kedvezménnyel 20-22000, de csak szeptemberben jön szállítmány Németo.-ból. Márkaszervízben valahol 40000 fölött. Én 19-re lapot húztam.
- negatív4: eszi az olajat, kb 1 liter per 2000 km. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy sokat megyek autópályán és a fordulatszám ritkán van 3500-4000 alatt.

Hibalista

- - vízpumpa tömítés - ingyen
- - szervókormánynak valami csöve - 200 Ft - fél óra házimunka (n?gyógyászok el?nyben) + olajhiány pótlás
- - kipufogó középdob csere - 12000 Ft
- - Demszky Gábornak köszönhet?en a futóm?vön id?nként cserélni kell ezt-azt (igazán elhúzhatna már). Most csináltam vizsgára nagyfelújítást: Stabi kutyacsontok ~4000/db, kormányösszeköt?k (bels?-küls?) ~4000/db, leng?kar trapéz gömbfej ~5000/db, lengéscsillapító felújítás ~8000/db, lengőkarba szilent ~2000/db. Ezek japán utángyártott alkatrészárak. 75000 Ft-ból teljesen zsír els? futóm?vet lehet varázsolni az autó alá. Szerintem itt kezd?dik egy középkategóriás új autó havi részlete.
- - 2 befecskendező-fej

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer - Budakeszi

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Datsun Stanza Következő autója? Subaru Legacy, vagy kétezres kombi Avensis I.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)