Szürke eminenciás 2
Szöveges ítélet
Els?sorban a kombi változattal kapcsolatban szólnék:
- az utastér mérete fejedelmi, ezt az autót 4 db 2 méteres emberre szabták. Nagyon jó vele hosszútávú kirándulásra, nyaralásra menni, családdal, barátokkal. Van hely a csomagoknak is.
- a kombiban van egy speckó motor, a "szegénykeverékes" nev?. Ugyan a maga 107 lóerejével gyengébb, mint a 114 lóer?s 4 és 5 ajtós modellek, de trükkös.
Az üzemanyag adagoló rendszernek két üzemmódja van, amik között az automata váltóhoz hasonlóan, egy gázfröcssel kapcsolhatunk. Van egy takarékos üzemmód, amikor a gázpedál kevésbé érzékenyen reagál az akaratra. Gázfröccs után jön a fürge üzemmód, a gázpedál érzékenyebb lesz... az autó megindul, bár ez els?sorban 3000 rpm fölött igaz, ezalatt teljesen felesleges eröltetni, mert csak a benzint nyeli. Ez a rendszer igazából az emberre is hat, egy csomó városi helyzetben nyugisabb és takarékosabb vezetési stílusra ösztökél. Ha meg menni akarok, odalépek, azután visszaeresztem a lábam és kis pedálnyomásra is jól gyorsulok. A gázpedál teljes elersztésekor újra visszakapcsol takarékos módba. Váltáskor ha elengedem a gázpedált egy pillanatra, nem felejti el, milyen üzemmódban voltam. 4000-es fordulatszám fölött automatikus brutál mód, ilyenkor az üzemmód-visszajelz? is automatikusan vált, gázfröccs nélkül.
Ez egyébként a gyakorlatban olyasmi érzés, mint a VTEC a Hondánál, csak kissebb a lökés. Megyek normál módban, üzemmódot váltok a gázfröccsel, megindul, majd 4000-nél még egy rántást érzek és mégjobban meglendül. Az egésszel csak az a baj, hogy ez a rendszer sokkal jobban illene egy 2000-es autóba, az egyhatosban már nem nagyon van hova spórolni.
Az még nagyon vicces, hogy a nyomatékcsúcs asszem 5500 rpm körül van. 5. sebességben ez kb 160-170 km/h -t jelent. Itt a leger?sebb az autó, egyb?l reagál a gázra és jobban gyorsul mint pl. 120-ról 160-ra, szépen le lehet gy?rni autópályán a hasonló motorú autókat. (itt jegyezném meg, hogy nem is a magyarok a legbunkóbbak az utakon (eddig ezt hittem), a horvátországi utunk alatt a szlovének meg a csehek sokkal primitívebbek voltak).
- Autópálya 145 km/h egy hétre pakolva 2 személlyel - 6 liter/100km, ezt a sebességet szereti.
- 170-180-nál már benyelte a 9-et (telepakolva, 3 személy).
- Város ésszel - 7,5-8 liter/100km
- abszolút megbízható
- volt egy frontális karambolom egy IFÁ-val... (szerencsére a böszme nagy gumijain álltunk meg, az ? utaskabinja meg lökhárítója olyan magasan volt, hogy "csak" a motorháztet?t gy?rte fel). Be voltam kötve, egy nyakrándulással megúsztam az egészet, a feleségem nem volt bekötve, ? lefejelte a m?szerfalat, de olyan jó és puha kialakítású a m?szerfal, hogy egy enyhe zúzódáson kívül semmi baja sem lett. A karosszéria a motortér után torzulás nélkül túlélte, az ajtóknál egy miliméter hézag sem keletkezett, A B C D oszlopok, küszöb, tet? a helyén maradt.
-szegénykeverékesben gyertyacsere százezrenként (platina), olajcsere elvileg tízezrenként. de a kora miatt én nyolcezrenként cserélek. Valószínüleg a következ? százezret még ebben az autóban teszem meg.
-elég jól tartja az árát
-negatív1: gyenge motor az autó tömegéhez képest, Viszont a 2 literes kombi Mo.-n ritka mint a fehér holló.
-negatív2: a világítás a középs? m?szerfalon eddig az összes általam látott Carinában ki volt égve.
--06.01.26.------------------------------------------------
Kombisok írták, hogy leverik az alját földúton, meg hogy kicsi a terhelhet?sége és leül a feneke. Lehet kapni hozzá hátsó er?sített rugókat azoknak, akik s?r?n megpakolják az autót. Van gyáriban is, de utángyártottat is árulnak. Az u.gy. ára kb. 9000Ft/db.
--06.07.05.------------------------------------------------
- negatív3: két befecskendező-fej eldobta magát. Az utolsó szegénykeverékes japán szériába már Bosch cuccot raktak, ez állítólag midegyikben elszáll 250000 környékén. Bontóban 10-15000, de ez betlis. Újonnan 30% kedvezménnyel 20-22000, de csak szeptemberben jön szállítmány Németo.-ból. Márkaszervízben valahol 40000 fölött. Én 19-re lapot húztam.
- negatív4: eszi az olajat, kb 1 liter per 2000 km. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy sokat megyek autópályán és a fordulatszám ritkán van 3500-4000 alatt.
Hibalista
- - vízpumpa tömítés - ingyen
- - szervókormánynak valami csöve - 200 Ft - fél óra házimunka (n?gyógyászok el?nyben) + olajhiány pótlás
- - kipufogó középdob csere - 12000 Ft
- - Demszky Gábornak köszönhet?en a futóm?vön id?nként cserélni kell ezt-azt (igazán elhúzhatna már). Most csináltam vizsgára nagyfelújítást: Stabi kutyacsontok ~4000/db, kormányösszeköt?k (bels?-küls?) ~4000/db, leng?kar trapéz gömbfej ~5000/db, lengéscsillapító felújítás ~8000/db, lengőkarba szilent ~2000/db. Ezek japán utángyártott alkatrészárak. 75000 Ft-ból teljesen zsír els? futóm?vet lehet varázsolni az autó alá. Szerintem itt kezd?dik egy középkategóriás új autó havi részlete.
- - 2 befecskendező-fej
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer - Budakeszi
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Datsun Stanza | Következő autója? | Subaru Legacy, vagy kétezres kombi Avensis I. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
