Precíz
Szöveges ítélet
Kétliteres, alulmotorizáltnak gondolható, viszont 1086 kg, szóval meg tud lepni.
Ergonomikus, minden kilincs, gomb kézreesik.
Extrák: négy elektromos ablak, elektromos tetoablak, elektromos tükrök, ABS, szervókormány, két légzsák és manuális klíma jellemzi. Ezzel ki is fújt. Ami kell, benne van, a többi már presztízs kérdése lenne.
Ez az autó viszont abszolút azt testesíti meg, amit egy autónak alapvetoen kell: funkcionál. Nagy szó ez! Csak egyszeruen megy.
Az enyém limuzin fazon, négyajtós. Parkolásnál jól jön a nagy rutin, vagy egy vonóhorog, mert semmit sem látni, akkora a segge. Érzésre megy, vagy tolatóradart kell utólag beszereltetni, ahogy tetszik. A csomagtartó pont akkora, hogy kevesebb kevés lenne, több meg túl sok. Ez az egész autóra igaz. A hátsó ülések osztottan dönthetoek, úgyhogy a karácsonyfateszten kiválóan vizsgázott. Ez ledöntött ülésekkel két 180 centis fenyőt jelent, kényelmesen középre helyezve. Teljesen meg voltam elégedve:)
A kezdeti költségek az átírásból, biztosításból és olajszervízbol tevodtek össze. A vásárlás után elo-eloforduló lefulladozást egy kuplungtárcsa-cserével megoldottuk. Erre számítottunk is az elején. Az első piszkálások csak karbantartás jelleguek voltak (klímatisztítás), plusz egy új rádió.
A négy év alatt történtek javítások. Avásárlás utáni kuplungtárcsa csere mellett a hátsó gátlók is cserére kerültek, mindemellett a zöldkártya megújítása során derült ki, hogy 12-13 literes fogyasztást a kiakadt lambda-szonda és a fals értékektől megborult vezérlés okozta. Egy 25 eFt-os javítási költség rendbetette a fogyasztást, a CO értékeket és megkaptam a pecsétet is a zöldkártyára.
Egyébként a százhuszonhat lóero elegendo teljesítmény, hogy az ember ne érezze magát útakadálynak. Autópályán 210-nél több nem jött ki belőle de igazából 180-nál érzi jól magát, 200 fölött már elgyengül. A váltó muanyagosan kattan, néha kicsit határozottan kell használni.
A kanyarstabilitás rendben van, karbantartástól függően nincs billegés. Kopognak a stabilizátor szilentek de Budapesten nem költök hülyeségre.
A motor tiszta, ez mindenre vonatkozik. Minden filccel van szigetelve, néha rá is indítózom járó a motornál (fejlövés, tudom:). Szóval csendes.
A fék hátul ennél is dobfék (sosem volt még dobfékes autóm), hát el tudnék még viselni némi fékhatást. Jah, a lábtér. Hátul el lehet nyújtózni. Végre egy akkora autó, amit nem kell szégyellni az utasok elott sem. Könyöktámasz, plüss kárpit és normális utastér világítás.
Nos, összegzésképpen, a kezdeti ellenérzések után kiderült, hogy az uncsi tucatautó valójában egy sportos (hátulról kifejezetten dögös), tágas és végtelenül kezes, kényelmes limuzin.
A költségek az autó korából, lassan kopó alkatrészek fáradásából adódnak. Mindez a pesti utcák (90%-ban városi használat) állapotának számlájára írható (bár kiszámlázhatnám). A fogyasztás is ennek megfelelően városi. Oké, azért nyugodt stílussal a városi 12 litert 8-ra is levittem m ár, szóval ésszel vezetve egész spórolós.
Mellesleg amíg mások főtengely cserék meg beázások miatt szívnak, én csak beülök a tök jó autómba és vidáman jövök-megyek, amikor csak eszembe jut:)
Jah és érdekes de már valahogy nem is tűnik kacsaorrúnak:)
Update 2012-12-08
7 éve használom, mára már két gyereküléssel. Átlényegült országúti autóvá, 166eKm van benne és kicsit kezd lógni az egyik kormányösszekötő de még semmi komoly. Még mindig eredetiek a gyertyák és megint olajat kéne cserélni... Egyszerűen lusta vagyok szervizbe vinni, annyira elszoktam tőle.
Ezt a kocsit csak porszívózni kell meg lemosni és kész. A legjobb:)
Mindenkinek ajánlom, akinek nyűg az autó és le akarja tudni egy életre.
A profik meg nélkülem is tudják.
Hibalista
- - Kuplungtárcsa csere 93e km-nél, 60 eFt - - Hátsó gátlók 95e km-nél, 2x23 eFt - - Lambda szonda 96e km-nél (25eFt?, nem emléxem) - - gumicsere:) - - stabilizátor rudak 104e km-nél - - Kormánymű felújítás, stabilizátor garanciális csere, első fékbetétek 116e km-nél - - A leömlőnél eresztett, tömítéssel tartósan megoldva. - - Lényegében csak kopó alkatrészek. A stabilizátort szereti enni, ajtózárak nem valami jók de lehet hogy az előző tulajnál már babrálták, egyébként semmi. A Cobra távirányítóm széttört (hét évig bírta az anyag)... ez persze nem Toyota cucc:) - - Jah, múltkor nem nyílt ki a gépháztető, mert beszáradt a kallantyú rugója. Nemigen kell nyitogatni.
Ide hordtam szervizbe
G-P Autószervíz Sokat segítettek a Cliómmal, egyedül sokat szívtam volna.Egyre linkebb lett a srác, már nincs állandó szerelőm de ehhez a géphez nem is kell.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 82900 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Clio 1.4 RT | Következő autója? | Lexus, majd ha ez elvásik (soha nem fog) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
