A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 2.0 GLi 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Precíz

Szöveges ítélet

Kétliteres, alulmotorizáltnak gondolható, viszont 1086 kg, szóval meg tud lepni.
Ergonomikus, minden kilincs, gomb kézreesik.
Extrák: négy elektromos ablak, elektromos tetoablak, elektromos tükrök, ABS, szervókormány, két légzsák és manuális klíma jellemzi. Ezzel ki is fújt. Ami kell, benne van, a többi már presztízs kérdése lenne.
Ez az autó viszont abszolút azt testesíti meg, amit egy autónak alapvetoen kell: funkcionál. Nagy szó ez! Csak egyszeruen megy.
Az enyém limuzin fazon, négyajtós. Parkolásnál jól jön a nagy rutin, vagy egy vonóhorog, mert semmit sem látni, akkora a segge. Érzésre megy, vagy tolatóradart kell utólag beszereltetni, ahogy tetszik. A csomagtartó pont akkora, hogy kevesebb kevés lenne, több meg túl sok. Ez az egész autóra igaz. A hátsó ülések osztottan dönthetoek, úgyhogy a karácsonyfateszten kiválóan vizsgázott. Ez ledöntött ülésekkel két 180 centis fenyőt jelent, kényelmesen középre helyezve. Teljesen meg voltam elégedve:)

A kezdeti költségek az átírásból, biztosításból és olajszervízbol tevodtek össze. A vásárlás után elo-eloforduló lefulladozást egy kuplungtárcsa-cserével megoldottuk. Erre számítottunk is az elején. Az első piszkálások csak karbantartás jelleguek voltak (klímatisztítás), plusz egy új rádió.

A négy év alatt történtek javítások. Avásárlás utáni kuplungtárcsa csere mellett a hátsó gátlók is cserére kerültek, mindemellett a zöldkártya megújítása során derült ki, hogy 12-13 literes fogyasztást a kiakadt lambda-szonda és a fals értékektől megborult vezérlés okozta. Egy 25 eFt-os javítási költség rendbetette a fogyasztást, a CO értékeket és megkaptam a pecsétet is a zöldkártyára.

Egyébként a százhuszonhat lóero elegendo teljesítmény, hogy az ember ne érezze magát útakadálynak. Autópályán 210-nél több nem jött ki belőle de igazából 180-nál érzi jól magát, 200 fölött már elgyengül. A váltó muanyagosan kattan, néha kicsit határozottan kell használni.
A kanyarstabilitás rendben van, karbantartástól függően nincs billegés. Kopognak a stabilizátor szilentek de Budapesten nem költök hülyeségre.
A motor tiszta, ez mindenre vonatkozik. Minden filccel van szigetelve, néha rá is indítózom járó a motornál (fejlövés, tudom:). Szóval csendes.
A fék hátul ennél is dobfék (sosem volt még dobfékes autóm), hát el tudnék még viselni némi fékhatást. Jah, a lábtér. Hátul el lehet nyújtózni. Végre egy akkora autó, amit nem kell szégyellni az utasok elott sem. Könyöktámasz, plüss kárpit és normális utastér világítás.

Nos, összegzésképpen, a kezdeti ellenérzések után kiderült, hogy az uncsi tucatautó valójában egy sportos (hátulról kifejezetten dögös), tágas és végtelenül kezes, kényelmes limuzin.
A költségek az autó korából, lassan kopó alkatrészek fáradásából adódnak. Mindez a pesti utcák (90%-ban városi használat) állapotának számlájára írható (bár kiszámlázhatnám). A fogyasztás is ennek megfelelően városi. Oké, azért nyugodt stílussal a városi 12 litert 8-ra is levittem m ár, szóval ésszel vezetve egész spórolós.
Mellesleg amíg mások főtengely cserék meg beázások miatt szívnak, én csak beülök a tök jó autómba és vidáman jövök-megyek, amikor csak eszembe jut:)

Jah és érdekes de már valahogy nem is tűnik kacsaorrúnak:)


Update 2012-12-08
7 éve használom, mára már két gyereküléssel. Átlényegült országúti autóvá, 166eKm van benne és kicsit kezd lógni az egyik kormányösszekötő de még semmi komoly. Még mindig eredetiek a gyertyák és megint olajat kéne cserélni... Egyszerűen lusta vagyok szervizbe vinni, annyira elszoktam tőle.
Ezt a kocsit csak porszívózni kell meg lemosni és kész. A legjobb:)
Mindenkinek ajánlom, akinek nyűg az autó és le akarja tudni egy életre.
A profik meg nélkülem is tudják.

Hibalista

- - Kuplungtárcsa csere 93e km-nél, 60 eFt - - Hátsó gátlók 95e km-nél, 2x23 eFt - - Lambda szonda 96e km-nél (25eFt?, nem emléxem) - - gumicsere:) - - stabilizátor rudak 104e km-nél - - Kormánymű felújítás, stabilizátor garanciális csere, első fékbetétek 116e km-nél - - A leömlőnél eresztett, tömítéssel tartósan megoldva. - - Lényegében csak kopó alkatrészek. A stabilizátort szereti enni, ajtózárak nem valami jók de lehet hogy az előző tulajnál már babrálták, egyébként semmi. A Cobra távirányítóm széttört (hét évig bírta az anyag)... ez persze nem Toyota cucc:) - - Jah, múltkor nem nyílt ki a gépháztető, mert beszáradt a kallantyú rugója. Nemigen kell nyitogatni.

Ide hordtam szervizbe

G-P Autószervíz Sokat segítettek a Cliómmal, egyedül sokat szívtam volna.Egyre linkebb lett a srác, már nincs állandó szerelőm de ehhez a géphez nem is kell.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 82900
Megbízhatóság (10) Vezetett km 84000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Clio 1.4 RT Következő autója? Lexus, majd ha ez elvásik (soha nem fog)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)