A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1,6 XLI Wagon 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

AUTÓ, Das nélkül. Inkább több, semmiképpen nem kevesebb.

Szöveges ítélet

Nekem is a jóakaróim tanácsolták, hogy ha autó, akkor legyen japán.

Természetesen, azért merték ezt mondani, mert ismertek annyira, hogy nekem a JÓ AUTÓ fogalma nem azt jelenti hogy:
-jól néz ki,
-lámpánál elsőként lehet vele kilőni,
-mindenki ezt nézi a parkolóban,
-sok kis tároló rekesz segít a pakolásban,
-elektronikus "kütyük" hada kápráztat el,
-autópályán mindenkit letolhatok.

Nekem inkább arra volt (van) igényem, hogy ha elindultam, akkor kényelmesen, takarékosan, biztonságban és időben odaérjek. Na meg ha lehet, csak tervezett időpontban jelenjek meg a szervizben és ne hagyjam ott gatyámat. Mindezt 5 személyre (nagy a család) mérten + csomagok, tehát kombi, vagy kisbusz jöhetett szóba.

Mivel a megbízhatóság volt a fő kritérium a Toyota került a célkeresztbe. A gazdaságos üzemeltetés okán az 1.4-es Corollákat nézegettem, de a helykínálattal a Carina győzött.

Itt valamit elmértek a japánok, mintha öt 180 cm-es felnőttre tervezték volna az utasteret, a hozzávaló csomagtérrel. A megbízhatóság bejött. Vásárlás után a szokásos cserék (olaj, szűrők, vezérmű szíj, gyertya), + ellenőrzés. Minden egyben, még a kilométeróra állás is hihető (speciel ez nem a Toyota érdeme).

Ráadásul még azoknak a szempontoknak is majdnem megfelel, amelyek a legkevésbé sem vezéreltek:
-rajtam kívül (szubjektív vagyok) többen megjegyezték milyen jól néz ki,
-elég jól el lehet vele indulni (persze egy másfél tonnás bódét ráncigálni kicsit húzós az 1,6 motorral, hiába hangzik jól a 100 LE [ez egy gyengébb motor, van 116 lovas is], ennek ellenére meglepően el tud indulni),
-nem tol le mindenki az autópályán (igaz 160-as utazóval másokat sem lehet letolni, de azért ez is szép kompromisszum),

+ spórolósan 6 literes fogyasztás alá lehet menni (Erdély - no autópálya 90-100 átlag, 5 személy csomagok), de a 9-et eddig soha nem sikerült elérni sehogy (város dugó, klíma, 160-as autópálya utazó).

+ kilenc évesen (új rendszáma van, külföldről behozott) megkérdezték, hogy "Jéé! Új autót vettél? Pedig azt mondtad használtat fogsz..."

Miután jó húsz éve vezetek autókat (személy, néha teher), de csak a Carinánál vettem észre, hogy igazából nincs az a hűha vezetési élmény mint egy (Alfánál, vagy Fiatnál), de amikor kiszállok, akkor érzem azt, hogy milyen jó volt vezetni. Út közben minden természetes, a helyén van, semmi plusz. Ha lassan akarok menni, akkor eldöcög, ha odalépek, akkor húz ahogy kell. Csak késűbb esik le a tantusz: tökéletes volt minden.

Már akkor feltűnt, hogy valami nem stimmel, amikor a feleségem, aki szenved ha vezetnie kell, vitte nap-nap után ezt a nagy bálnát ide oda. Vásárolni, gyerekekért, stb... Amikor megkérdeztem, mi történt, azt mondta: semmi, csak olyan jó vezetni (Hmm. Pár ezer levezetett kilométerrel... Budapesten... ezt a nagy dögöt...).

Egyszerűen nem tudom mi a jó benne, mert nincs benne semmi különleges, vagy nagyon szuper, de úgy ahogy van tényleg nagyon jó.

Negatívumok:

Alacsony hasmagasság (földutakon, járdázás figyelni kell!)

Ha megszokjuk a jót, a legtöbb többi autóhoz kritikusan fogunk hozzáállni (nehéz lesz másik autót venni, pedig egyszer csak elkopik).

Hibalista

- Kipuffogó flexi cső + a tömítése. - Ajtózár. - Középső kipuffogó dob (15 eFt). - Hátsó lengéscsillapítók (20 eFt / db). - Gumi fékcsövek (5 db összesen 15 eFt). - - Első Index (megnyomták, utángyártott {DEPO} 3,5 eFt, de meg kellett szenvedni vele, mire normálisan állt). - - Szokásos kopók: fényszóró izzók, aksi (Varta Blue Dyn 6 évig bírta!), gyertya, olaj, szűrők, vezérműszíj, görgők, ablaktörlők. -

Ide hordtam szervizbe

Barát.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Supratrend

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? VAZ 2103 Következő autója? ??? hát ez az
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)