AUTÓ, Das nélkül. Inkább több, semmiképpen nem kevesebb.
Szöveges ítélet
Nekem is a jóakaróim tanácsolták, hogy ha autó, akkor legyen japán.
Természetesen, azért merték ezt mondani, mert ismertek annyira, hogy nekem a JÓ AUTÓ fogalma nem azt jelenti hogy:
-jól néz ki,
-lámpánál elsőként lehet vele kilőni,
-mindenki ezt nézi a parkolóban,
-sok kis tároló rekesz segít a pakolásban,
-elektronikus "kütyük" hada kápráztat el,
-autópályán mindenkit letolhatok.
Nekem inkább arra volt (van) igényem, hogy ha elindultam, akkor kényelmesen, takarékosan, biztonságban és időben odaérjek. Na meg ha lehet, csak tervezett időpontban jelenjek meg a szervizben és ne hagyjam ott gatyámat. Mindezt 5 személyre (nagy a család) mérten + csomagok, tehát kombi, vagy kisbusz jöhetett szóba.
Mivel a megbízhatóság volt a fő kritérium a Toyota került a célkeresztbe. A gazdaságos üzemeltetés okán az 1.4-es Corollákat nézegettem, de a helykínálattal a Carina győzött.
Itt valamit elmértek a japánok, mintha öt 180 cm-es felnőttre tervezték volna az utasteret, a hozzávaló csomagtérrel. A megbízhatóság bejött. Vásárlás után a szokásos cserék (olaj, szűrők, vezérmű szíj, gyertya), + ellenőrzés. Minden egyben, még a kilométeróra állás is hihető (speciel ez nem a Toyota érdeme).
Ráadásul még azoknak a szempontoknak is majdnem megfelel, amelyek a legkevésbé sem vezéreltek:
-rajtam kívül (szubjektív vagyok) többen megjegyezték milyen jól néz ki,
-elég jól el lehet vele indulni (persze egy másfél tonnás bódét ráncigálni kicsit húzós az 1,6 motorral, hiába hangzik jól a 100 LE [ez egy gyengébb motor, van 116 lovas is], ennek ellenére meglepően el tud indulni),
-nem tol le mindenki az autópályán (igaz 160-as utazóval másokat sem lehet letolni, de azért ez is szép kompromisszum),
+ spórolósan 6 literes fogyasztás alá lehet menni (Erdély - no autópálya 90-100 átlag, 5 személy csomagok), de a 9-et eddig soha nem sikerült elérni sehogy (város dugó, klíma, 160-as autópálya utazó).
+ kilenc évesen (új rendszáma van, külföldről behozott) megkérdezték, hogy "Jéé! Új autót vettél? Pedig azt mondtad használtat fogsz..."
Miután jó húsz éve vezetek autókat (személy, néha teher), de csak a Carinánál vettem észre, hogy igazából nincs az a hűha vezetési élmény mint egy (Alfánál, vagy Fiatnál), de amikor kiszállok, akkor érzem azt, hogy milyen jó volt vezetni. Út közben minden természetes, a helyén van, semmi plusz. Ha lassan akarok menni, akkor eldöcög, ha odalépek, akkor húz ahogy kell. Csak késűbb esik le a tantusz: tökéletes volt minden.
Már akkor feltűnt, hogy valami nem stimmel, amikor a feleségem, aki szenved ha vezetnie kell, vitte nap-nap után ezt a nagy bálnát ide oda. Vásárolni, gyerekekért, stb... Amikor megkérdeztem, mi történt, azt mondta: semmi, csak olyan jó vezetni (Hmm. Pár ezer levezetett kilométerrel... Budapesten... ezt a nagy dögöt...).
Egyszerűen nem tudom mi a jó benne, mert nincs benne semmi különleges, vagy nagyon szuper, de úgy ahogy van tényleg nagyon jó.
Negatívumok:
Alacsony hasmagasság (földutakon, járdázás figyelni kell!)
Ha megszokjuk a jót, a legtöbb többi autóhoz kritikusan fogunk hozzáállni (nehéz lesz másik autót venni, pedig egyszer csak elkopik).
Hibalista
- Kipuffogó flexi cső + a tömítése. - Ajtózár. - Középső kipuffogó dob (15 eFt). - Hátsó lengéscsillapítók (20 eFt / db). - Gumi fékcsövek (5 db összesen 15 eFt). - - Első Index (megnyomták, utángyártott {DEPO} 3,5 eFt, de meg kellett szenvedni vele, mire normálisan állt). - - Szokásos kopók: fényszóró izzók, aksi (Varta Blue Dyn 6 évig bírta!), gyertya, olaj, szűrők, vezérműszíj, görgők, ablaktörlők. -
Ide hordtam szervizbe
Barát.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Supratrend
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VAZ 2103 | Következő autója? | ??? hát ez az |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
