Gondtalan autózás. Imádom!
Szöveges ítélet
Üdv!
Előljáróban annyit, h 2db 1,3-as Swift-el jártam eddig má´ egymás után:) (1993 és 1999-es), szerettem, nem volt vele soha gond, fapados, igénytelen, viszont megy és nem eszik sokat, de úgy voltam egy idő után, h ideje lenne valami nívósabb autóval járni (mint köztudott a városi forgalomban direkt szivatják a "Suzukist"). Ezután jött egy Opel Astra Caravan 1,7TD (jól megy, kényelmes, viszont megbízhatatlan ipari hulladék, soha többet, rádumáltak, valami baja mindig volt), majd 0km-es Yaris, imádni való kis járgány, csak anyagi okokból 1L-es motorral sikerült megvenni (nem gyorsul stb.), meg eléggé női autó, továbbá a törlesztőt is utáltam fizetni, így jutottam az elhatározásra, h 800 000 körül fogok nézni használt Corollát v Carinát.
Megnéztem jópárat és megvettem a jelenlegit fényezéshibásan 620 000 HUF-ért ~244eKm-el. Nem egészen fél év alatt sikerült beletekerni 11000 Km-ert, autópályán-városban-városon kívül egyaránt. Olvastam a többi beszámolót, nem értem, h miért írták, h benzintemető. A sajátom 2L-es, nyáron csak városi araszolással klímával evett 11-11,5L-ert, jó nem duhajkodtam az tény. A múltkorában sikerült egy Balaton körútat tennem 4 személlyel (kb 200 km autópálya (130-150km/h), 200km városon kívül (80-100km/h) és kb 100 km városi forgalom) 7,8L/100km!!! Ez egy ekkora motortól nagyon jó szerintem. Jelenleg is városban 9-10L között járok. Az autóval semmi komoly probléma nincs leszámítva a hibalistában felsorolt 2 kapcsoló problémáját.
Amit imádok benne:
- ha finoman járok vele (3000-es fordulatig) gyakorlatilag hangtalan
- suhan
- nagy hajó :) (iszonyat kényelmes, fasza rugózás mégis az úton marad, nem imbolyog, deréktámasz, villanyablak, villanytető, klíma, stb)
- hosszabb úton sem érzem, h már ki akarok szállni
- hátul ülőknek is van hely dögivel (besz@rás tényleg:))
- giga csomagtartó
- megy mint az áááállllaaaat :) 0-100km/h-ra 10 sec / saját mérés:), tudom 9 alatt kellene lennie, na de 255 ekm után... (majd mindenféle szűrők és gyertya, stb csere után újramérem:)) - autópályán 200 sima ügy és még volt benne szufla...
Amit nem szeretek benne:
- na ilyen nincs
Egyszerűen várom, h beleüljek. Csak megmutatom neki a kulcsot és már jár is a motor (indítózás max. 1sec:), sztem nem fordul 2-őt a főtengely és az indítómotor már nem is kell)...
Hibalista
- - Ködlámpakapcsolót 5X kellett nyomni mire kikapcsolt (így vettem már), szétszedtem (mert a gyári egy 20-as újonan, bontóban sehol nincs) a kapcsolón belüli relét kicseréltem, meg egy kondit (=300Ft) és fasza minden.:)
- - Lámpakapcsoló, tompított nem megy (ezt meg rákötöttem a helyzetjelzőre:))).
Ide hordtam szervizbe
Nem szakszervíz, autószerelő ismerősömhöz viszem, de eddig csak vezérműszíjat, feszítő és vezetőgörgőt cserélt (vízpumpát nem! minek?! pffff :)), meg féktárcsát.
Azt mondta az eladó, h felesleg vízpumpát vennem, ha nem zörög, mert nem lesz vele gond. Én nem hittem neki azért elhoztam és a fent említett dolgokért fizettem ~50 ropit összesen (minden japán gyártmány volt, akkor most mégsem drága a japó alkatrész, vagy mi van?:)). És most van egy vadi új vízpumpám a polcon, mert nem hittem el, h tényleg nem kell...:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 244800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift, Astra, Yaris | Következő autója? | Megtartom! Mellé egy Hybrid Toyota / Lexus (ha lesz rá manna) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
