A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 2.0 GLi Wagon 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Értékarányos és még szeretni is lehet - nagyon

Szöveges ítélet

Autó vásárlásának elhatározása és a vásárlás között kb. 20 óra telt el; de gyors, jó döntés volt. Főleg annak tükrében, hogy a típust egyáltalán nem ismertem; korábban nem is ültem Carina-ban sosem; sőt, a japán autók is távol álltak tőlem.
Ám, valahogy ez szerelem lett (persze, némi racionalizmussal együtt) első látásra; ami az első pillanattól kezdve tart. Mindez kicsit érthetetlen, hiszen valószínűleg ez a világ legunalmasabb autója; vagy legalábbis biztosan nem arra tervezték, hogy túl nagy emóciókat keltsen az emberekben. És mégis, jelentős "rajongótábora" van a típusnak; természetesen a tulajdonosok, akik felfedezték a kocsi "rejtett" értékeit.
Ami lényegileg annyi, hogy jó menni, közlekedni vele. Sokan leírták már, hogy milyen tágas belül - tényleg az; milyen megbízható - ez is igaz. Egyszerűen magamnak sem tudom megmagyarázni, hogy miért, de szeretem. A futómű - ennél a konkrét kombinál legalábbis - meglehetősen kemény, a kormányzás pontos; ám forszírozva azért meg tudja lepni az embert, könnyen túlkormányozottságba csaphat át egy gyorsabb kanyarvétel; legalábbis a gyári kerékmérettel. Sajnos, a világítás elég gyenge; érdemes nagyobb tejesítményű izzóval; vagy xenon-nal felturbózni a gyári lámpákat, ha tompítottal látni is akarunk. A gyári (egy utas) hangszórók rettenetesen szóltak. És, ha már a hibáknál tartunk: persze, nem örültem, amikor a vízhűtő felső műanyag részén keletkezett hajszálrepedéseknél szivárogni kezdett (sok hasonló esetről hallottam már), ugyángyártott hűtő cseréjével lett a probléma kijavítva; vagy amikor az ABS jeladó tönkrement (szintén nem példa nélküli az eset), ez sajnos még mindig nem lett orvosolva. Üzemanyag-takarékos stílussal, jellemzően hosszabb távon közlekeve 7,2 liter az eddigi össz-átlagfogyasztása az eddig általunk használt 18e km-en. Olajfogysztás szerencsére nincsen (ami egyébként a japánban gyártott 1,6-osok esetén gyakori nagyobb futásteljesítmény esetén); ebben persze szeperet játszhat a Castrol 10W-60-as olaj is. Ja, még annyi - teljesen szubjektív -, hogy nekem a régebbi, ráncfelvarrott (még japánban gyártott) verziók jobban tetszenek; kivül-belül.

2009.01.23.:
2008-ban történt szervízelések: olaj (Castrol 5W-40 - ebből azért 1 dl-et elfogyaszt 1000km-en), olaj- és légszűrő; valamint az első féknyergeket szét kellett szerelni, kitakarítani és felújító készletből való új gumielemekkel összerakni, mivel a bal eslő fék néha fogott kicsit, nem engedett vissza teljesen. Valamint a kipufogó a katalizátor és a középső dob között kezdett kifújni egy kicsit; ki lett cserélve ez a szakasz.
Egy picit bosszantó dolog, hogy télen, -5°C alatt az első futómű gumi elemei "nyöszörögnek" terhelésváltáskor (fékezés, gyorsítás); de ez a jelenség is már megvolt, mikor hozzám került.
A kocsit viszont egyre jobban szeretem! A fogyasztással is teljesen elégedett vagyok; rendre 7 liter alatti értékek jönnek ki, vegyesben, hosszabb távokon használva.
A fényezés sajnos már kezd fakulni; így tavasszal és ősszel mindig kap egy polírozást (vagy waxolást?), ami után 3-4 hónapig nagyon szépen mutat!

Hibalista

- Vízhűtő (új utángyártott): 20000 Ft,
- ABS jeladó (sajnos még nincs orvosolva),
- elektromos antenna (már vásárláskor is rossz volt),
- első féknyergek felújítása;
- cserélve lettek: vezérműszíj, vezető- és feszítőgörgő, ékszíjak, üzemanyagszűrő, légszűrő, gyertyák, akkumulátor, ablaktörlőlapátok, hűtőfolyadék, olaj + olajszűrő; néhány rizsszemizzó a műszerfalban.

Ide hordtam szervizbe

Maszek, Békés megye

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Baráti szerelő srác; illetve magam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 185000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra sedan Következő autója? Avensis II kombi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)