Értékarányos és még szeretni is lehet - nagyon
Szöveges ítélet
Autó vásárlásának elhatározása és a vásárlás között kb. 20 óra telt el; de gyors, jó döntés volt. Főleg annak tükrében, hogy a típust egyáltalán nem ismertem; korábban nem is ültem Carina-ban sosem; sőt, a japán autók is távol álltak tőlem.
Ám, valahogy ez szerelem lett (persze, némi racionalizmussal együtt) első látásra; ami az első pillanattól kezdve tart. Mindez kicsit érthetetlen, hiszen valószínűleg ez a világ legunalmasabb autója; vagy legalábbis biztosan nem arra tervezték, hogy túl nagy emóciókat keltsen az emberekben. És mégis, jelentős "rajongótábora" van a típusnak; természetesen a tulajdonosok, akik felfedezték a kocsi "rejtett" értékeit.
Ami lényegileg annyi, hogy jó menni, közlekedni vele. Sokan leírták már, hogy milyen tágas belül - tényleg az; milyen megbízható - ez is igaz. Egyszerűen magamnak sem tudom megmagyarázni, hogy miért, de szeretem. A futómű - ennél a konkrét kombinál legalábbis - meglehetősen kemény, a kormányzás pontos; ám forszírozva azért meg tudja lepni az embert, könnyen túlkormányozottságba csaphat át egy gyorsabb kanyarvétel; legalábbis a gyári kerékmérettel. Sajnos, a világítás elég gyenge; érdemes nagyobb tejesítményű izzóval; vagy xenon-nal felturbózni a gyári lámpákat, ha tompítottal látni is akarunk. A gyári (egy utas) hangszórók rettenetesen szóltak. És, ha már a hibáknál tartunk: persze, nem örültem, amikor a vízhűtő felső műanyag részén keletkezett hajszálrepedéseknél szivárogni kezdett (sok hasonló esetről hallottam már), ugyángyártott hűtő cseréjével lett a probléma kijavítva; vagy amikor az ABS jeladó tönkrement (szintén nem példa nélküli az eset), ez sajnos még mindig nem lett orvosolva. Üzemanyag-takarékos stílussal, jellemzően hosszabb távon közlekeve 7,2 liter az eddigi össz-átlagfogyasztása az eddig általunk használt 18e km-en. Olajfogysztás szerencsére nincsen (ami egyébként a japánban gyártott 1,6-osok esetén gyakori nagyobb futásteljesítmény esetén); ebben persze szeperet játszhat a Castrol 10W-60-as olaj is. Ja, még annyi - teljesen szubjektív -, hogy nekem a régebbi, ráncfelvarrott (még japánban gyártott) verziók jobban tetszenek; kivül-belül.
2009.01.23.:
2008-ban történt szervízelések: olaj (Castrol 5W-40 - ebből azért 1 dl-et elfogyaszt 1000km-en), olaj- és légszűrő; valamint az első féknyergeket szét kellett szerelni, kitakarítani és felújító készletből való új gumielemekkel összerakni, mivel a bal eslő fék néha fogott kicsit, nem engedett vissza teljesen. Valamint a kipufogó a katalizátor és a középső dob között kezdett kifújni egy kicsit; ki lett cserélve ez a szakasz.
Egy picit bosszantó dolog, hogy télen, -5°C alatt az első futómű gumi elemei "nyöszörögnek" terhelésváltáskor (fékezés, gyorsítás); de ez a jelenség is már megvolt, mikor hozzám került.
A kocsit viszont egyre jobban szeretem! A fogyasztással is teljesen elégedett vagyok; rendre 7 liter alatti értékek jönnek ki, vegyesben, hosszabb távokon használva.
A fényezés sajnos már kezd fakulni; így tavasszal és ősszel mindig kap egy polírozást (vagy waxolást?), ami után 3-4 hónapig nagyon szépen mutat!
Hibalista
- Vízhűtő (új utángyártott): 20000 Ft,
- ABS jeladó (sajnos még nincs orvosolva),
- elektromos antenna (már vásárláskor is rossz volt),
- első féknyergek felújítása;
- cserélve lettek: vezérműszíj, vezető- és feszítőgörgő, ékszíjak, üzemanyagszűrő, légszűrő, gyertyák, akkumulátor, ablaktörlőlapátok, hűtőfolyadék, olaj + olajszűrő; néhány rizsszemizzó a műszerfalban.
Ide hordtam szervizbe
Maszek, Békés megye
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Baráti szerelő srác; illetve magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra sedan | Következő autója? | Avensis II kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
