Első Toyotám
Szöveges ítélet
Második és harmadik Toyotám már fent van az ítéletek között(Carina: "A legjobb választás - szerintem" Avensis: "Harmadszor is Toyota" címek alatt), tiszteletlenségnek éreztem, hogy nem emlékezem meg az elsőről, ami egyben az első autóm is volt.
Autós pályafutásomat 2002-ben kezdtem egy Carinával. Mint kezdő autós, minden jótanácsot hallgattam, így vásárlás előtt sokáig ingadoztam a német és a japán típusok között. Végül újságok, tesztek és rengeteg jótanács után az ár-érték arány a japán autó felé billentette a mérleg nyelvét.
Első Carinámat egy ismerőstől vettem, 3. tulajként. Korábban cégautó volt, és ez azért meglátszott rajta. A festésen több helyen látszottak a tartalmas előélet nyomai, de műszakilag egyben volt. Vásárláskor, óra szerint 168000Km volt benne. Utólag visszanézve az a vásárláskori futott Km kicsit "alulbecsült" adat volt, inkább a 200e felé kacsintgatott a jármű.
Ez a Carina még az eredeti japán összeszerelésű modell volt. Meg is látszott rajta. A használat ellenére semmi nem zörgött, lötyögött. 1,6-os benzines, öt ajtós, egészen különleges mélybordó metál színű autó volt, a 115LE-s motor méretéhez képest fürgén mozgatta az 1200Kg-os autót, és a felszereltsége korát meghazudtolóan jó volt. (minden elektromos, plussz gyári el. tetőablak, immo, kp-i zár, és egy utólag beszerelt - sajna működésképtelen - riasztó)
Pakolás szempontjából az ötajtós kasztni egy álom volt. A csomagtér alapból hatalmas volt, de a hátsó üléseket lehajtva egy 180cm hosszú teljesen sik padlójú, kisebb nappali méretű csomagteret kapunk. Vittem vele mindent, komplett konyhaszekrénytől, 45méter ereszcsatornáig.
Használat során soha nem hagyott ott sehol, főként kopó dolgokat, és a remek vidéki utaknak köszönhetően néhány futómű alkatrészt kellett cserélni. Extra meghibásodásként fél év használat után egy vízpumpa csere is történt.
Előző tulajdonosaitól is örököltem egy-két problémát, amiket lassan kijavítgattam. Ilyen volt a lógó hátsó lökhárító (két igen vékony műanyag sín tartja a megfelelő magasságban, amik könnyen megadják magukat), és a tetőablak, aminek egyik fém alkatrésze eltört így gyakran megszorult. Mivel ezt csak komplett mechanika cserével lehett volna orvosolni, ez a kérdés végül megoldatlan maradt. A csomagteret belülről nyitó kar a bowden megnyúlása miatt működött bizonytalanul, és az idő múlásával az ablakmosó tartály műanyagja fáradt el az egyik sarkánál.
Alig egy évvel később egy Citroen lebombázott hátulról, akkor GTK-ra vette a biztosító, töröttként eladtam, és elkezdtem keresni a következő Carinát...
Hibalista
- Futómű gömbfejek
- Tetőablak
- Vízpumpa
- Belső csomagtér nyitó kar
-
Ide hordtam szervizbe
Helyi ismerős szervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | TOYOTA Carina E |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
