Elnöki méret? autó isteni megbízhatósággal
Szöveges ítélet
Az el?z? autónkat azért akartuk lecserélni (Citroen ZX kombi), mert nem volt benne klíma, és nem bírtuk a nyári h?séget. Mindenképpen francia autót akartunk a kényelem miatt, japánra nem is gondoltunk. Egyik haverom rávett, hogy nézzünk meg egy Carina E-t, próba után annyira megtetszett a kocsi, hogy másnap meg is vettem. Utána kezdtem olvasgatni a neten a Toyota híres megbízhatóságáról, ami f?leg a Carinára igaz. Meg kell mondanom, ebben a mai napig nem csalódtam, hihetetlen megbízható. Már 200 ezer km fölött van a futásteljesítménye, de semmi hiba nem jött el?, mióta nálam van, és az ismer?s el?z? tulajnál sem. Ilyen korú és futásteljesítmény? autóknál természetes, hogy itt-ott folyik az olaj, olajpára, elektromos kontakthibák, de ennél minden tökéletesen m?ködik, és teljesen száraz a motortér. Bevittem nemrég egy Peugeot szervízbe klímát ellen?riztetni, és a szaki még nem mért rá, de már mondta, hogy ha Toyota, akkor biztos jó lesz. Az is volt. Ezután 3 szerel? átnézte, és nem hitték el, hogy ennyi km után így egyben van.
A kocsi formája nekem nagyon tetszik, rendkívül nagy és tekintélyt parancsoló. Észrevettem, hogy mióta ezzel járok, nem villognak le a bels? sávban. Ez különösen az ordas hátuljának köszönhet?.
A kocsi bels? tere is hatalmas, én 186 centi magas vagyok, kényelmes üléshelyzetben ülök a vezet?ülésben, és ekkor mögöttem egy ugyanakkora ember pazar kényelemben elterpeszkedve ülhet. A csomagtartó mérete hasonló a beltérhez, tehát hatalmas (545 liter). A beltérr?l még annyit, hogy japán autóhoz mérten minden kezel?szerv ott van ahol kell. Az autó korához képest jól felszerelt. A kocsi karosszériáján még a korrózió el?jelei sem láthatók.
Az 1.6-os motor jól mozgatja a nagy kasznit. Gyorsulása kb. 11 sec 100-ra. A kuplung kellemes, a váltó kiemelked?en jó, szinte magától beugrik a fokozatokba. A szervókormány se nem könny?, se nem nehéz, érzem az úttal a kapcsolatot. Egyedüli dolog, ami nem tetszik benne, az a rugózása, ami igen keményre és sportosra van hangolva, de ez azt is jelenti, hogy az úttartása és a kanyarstabilitása rendkívül jó. Fogyasztása nekem télen városban és nyáron klímával 8l, hosszú távon 6-6.5, ami egy ekkora testt?l nem rossz. A beltér anyagai átlagosak, tipikus japánosak, láttam már igényesebbet is, de id?tállóak. Az ülései nem francia fotelek, de kényelmesek, hosszútávon sem fárasztóak, a magasságuk állítható és van gerinctámasz.
Hibalista
- vezérm?szíj + 3 meghajtószíj (20000, cserével együtt), els? fékbetét (10000)
Ide hordtam szervizbe
Mindenhez ért? olcsó maszek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 172000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | ZX kombi | Következő autója? | Toyota Avensis II |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
