Carina, Japanese in England
Szöveges ítélet
Körülbelül fél év mindennapos, idegőrlő autókeresgélés után, mert dízelt akartam, mer' keveset eszik, de 400nál nem volt több pénzem rá, és ennyiért undorítóan lelakott, disznyóganyézásra meg egyebkre használt, újrafestett, szétrohadt VW konszern autókat találtam,(ez nem vicc, mert megnéztem párat, és komolyan elszomorító, hogy van pofája emberekenek pénzt kérni olyan állapotú autókért, mint amilyenekkel találkoztam), visszatértem az eredeti autóhoz, amit akartam.
Toyota Carina.
Nagyon sokat utánaolvastam, Népítélet, stb...kérdezgettem ismerősöket, autószerelőket, "szakértőket", hogy mit gondolnak az autóról, és egybehangzóan mindenki dícsérte. Megbízható, egész jól felszerelt, (4 el.ablak, ABS, 2légzsák, deréktámasz állítás, ködlámpa, klíma, szervókormány, fényszóró magasságállítás, állítható kormány) és az Xli még nem is a legextrásabb.Muterék új fábiája kb 10-szer ennyibe került, semmi nem volt benne, csak viszonyításképpen...
A belső tere szerintem használattól függ, hogy mennyire van lelakva, az enyém nagyon megkímélt, a tetőkárpit teljesen tiszta, a vezetőülésen van egy kisebb szakadás, valószínű nem egy 50kg-os ember használta előttem, amúgy én vagyok a 4.ik tulaj:), nincs áporodott dohányszag, szóval nagyon kultúrált, pedig 18 éves az autó. Annyi negatívum, hogy az oldalán lévő diszcsík feljön, és rohadtul zavar, az első tavaszi projektem lesz majd.....
A motor:
hm, az én Carinám 1.6, 16 szelep, szegénykeverékes, 4AFE motorkódú, DOHC, elektromos befecskendezésű, négy hengeres motor, az erősebb 116 lovas változat, 150newtonméter körüli nyomatékkal.
8-9 liter körül eszik városban, ahol én többet használom, olyan 7,5 körül eszik vegyesen, szerintem egy ennyi idős benzinestől nem sok, mellette viszont nagyon megy, persze 4000től kezd el rendesen húzni, addig kicsit vérszegény, de ez nem TDI...Ez a motor egyszerű, ezért is megbízható, rendes(8-10000km vagy évente) olajcsere periódussal,és jó olajjal, meg persze nem szarráhajtva hidegen, örök életű lehet.
Én nagyon szeretem, mert nagy,de nagy a BULL is, úgyhogy rendeltem hozzá tolatóradart, így könnyebb lesz tolatni, kényelmes elől, hátul, csomagtér hatalmas, hahun fent van hány literes, most nem tudom, de nagy, lehet pakolni.
Az autó szép, nekem nagyon tetszik, nem egy Alfa, se kívül, se belül, viszont nem kell attól tartanom, hogy mikor rohadok le vele, mert Olasz, Francia "Szerető", mint ahogy lehet olvasni ítéletekben, hogy szépítik emberek azt, hogy állandóan szervízbe kell vinni a kocsijukat......
Összességében: Kispénzű, megfontolt, és kompromisszumokra kész emberek autója ez, azoké, akik nem akarnak svájcifrankos új dácsialogen-rönótália-skodafábia csoport tagjai lenni, akiknek nem lesz orgazmusuk egy műszerfal, vagy egy kaszni láttán, akik bevállalják a kicsi műanyag zörgést, a pofonegyszerűséget, a japánosságot(kivéve Lexus:)). Van a Carinánál szebb,gyorsabb,dizájnosabb,újabb,erősebb menőbb autó, de 400ezer körül ennyire felszerelt, nagy és megbízható autót én nem nagyon találtam.
Nekem megérte, nagyon, asszonynak is tetszik, el leszünk vele egy jó darabig, minimális fenttartási költséggel, remélem! Ha meg nem, eladom, azt CSá':D
Mindenkinek csak ajánlani tudom, csak ne legyen lelakva, meeg jól nézzék meg kitől veszik, mert vannak igénytelen állatok...(tapasztalat, és nem is vagyok nepper..)
Hibalista
- Termosztát, 2000huf, aztán eddig semmi. - Műszerfal világítás, 150huf
Ide hordtam szervizbe
Apóssal megoldottuk, amit lehet, megcsinálunk mi.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 287000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
