A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1.6 XLI, 5 ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Carina blog - amíg bírom szusszal

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem?

Első saját autóm. Azelőtt volt saját motorom, és cégautó. (Lásd még: Honda Jazz / "Jazz blog, amíg bírtam szusszal")

Naszóval a Jazz után 1 gyermek (és kiskád/állvány, pelenka/játékhegyek, ötváltásruhabárhovamegyünk, jónagybőrönd, szoptatóspárna, etc) boldog tulajdonosaként körbe kellett néznem a piacon, hogy hogyan tovább...

Volt rá mindenestül 1.2M Ft-unk.

Szívem szerint Jazz-t vettem volna, mert annyira bejött, de az nem fért a költségvetésbe. Aztán az egy kicsit gyenguszka volt, a szülők meg messze laknak, 130-cal "sose érünk oda" (német autópálya természetesen hehehe), ráadásul a későbbiekben vagy a tervezés stádiumában levő 2. poronty, vagy a kiskád marad majd otthon - egyik szörnyűbb mint a másik... :-)

Előkaptam a Népítéletet, és kikötöttem:
-Vagy kombi, vagy nagy 5 ajtós lesz a következő
-Ha le mer rohadni az út szélén, ráadásul drágán javítható is, akkor felgyújtom, ami végülis nem annyira a kocsinak, mint inkább a pénztárcámnak fáj
-Klíma, 2 légzsák kell, ABS jó ha van, a többi nem érdekel -Maximum 10 éves legyen
-A népítéleten megbízhatónak kell mutatkoznia
-Ha netán megint lesz cégautóm, akkor gyorsan, jó áron meg kell tőle tudni szabadulni
-Bele kell férni a költségvetésbe

Ja, nejem erősen lobbizott a japán autók mellett (Jazz-hatás.. :-)

Ami szóbajött ezek után:

-Ford Escort kombi (8 év körüliek)
-Nissan Primera kombi (8-10 év körüliek)
-Toyota Corolla/Carina E kombi (10 év)

Az Escort hamar kiesett - fél-egy éve árulták a járgányokat az eladók, brutális kínálat a használtautó piacon, de mind rozsdál, és nem túl megbízható autó hírében áll.

A Primera sokáig pixisben maradt, de néhány rossz tapasztalat után újranéztem a Népítéleteket, és meglepve láttam, hogy a Toyoták bizony összpontszámban agyonverik bármelyik más esélyest - legyen hát Toyota! Sok légy nem tévedhet...

Amivel nagyon gyorsan szembesülnöm kellett:
-A népítélet-pontszám egyenes arányban van az autó szélvédőjén, a "Ft" előtt megjelenített pontszámmal (hasonló korú/felszereltségű Escorthoz képest +30%)
-Nagyon gyorsan pörög a piac, irtó gyorsan (1-2 hét) elkelnek ezek az autók
-A kereskedőkről pedig rosszat vagy semmit...

A végén kikötöttem emellett az 1.6-os, ötajtós, 10 éves Carina E mellett - hosszra ugyanakkora mint a kombi, brutális csomagtartója van, és épp akkoriban nem volt eladó kombi amikor kerestem. A Költségvetésbe épp belefértem.

-------------------------------------------

Vétel után rögtön ment szervízbe átnézésre - ahol otthagytam 120e Ft-ot olajcserére, szíjcserékre (minden!), hátsó fékmunkahenger-/full fékcsőcserékre, szilentekre, pálcákra, és egyéb futómű közeli alkatrészre - mindent jó minőségben. Kérdés hogy ez sok volt-e vagy sem - ha 2 évente csak ennyit kell rá költeni, boldog ember leszek. (2 évvel később - igen, eddig csak ennyit kellett!)

Ahogy a neve is mondja, ez egy hajó. A parkolást (a Jazz után főleg!) erősen szokni kell. Van néha olyan érzésem, hogy a fordulókör az inkább forduló-egyenes. Szokható azért. A csomagtartó akkora, hogy nagyobb nem kell. Talán a negyedik gyereknél, de akkor már kisbusz az alap. Túl halknak nem mondanám, de nem is hangoskodik a motor. Az 1.6 tisztességesen húz, igazán jól 150km/h (-10%) körül érzi a legjobban magát, nehéz lassabban menni vele. Gyorsabban viszont túl könnyű... :-)

Hátul kilátni a lőrésnyi ablak-vetületen zizis. Már látom a parkolási sérüléseket... :-( (beszerelt tolatóradar sokat segített a dolgon)

A kényelem - 4 személynek kiváló, lábtér elöl-hátul dögivel. Az 5. ember viszont megszenved. Valahogy nem jó. A Jazzben 5-en prímán mentünk, zoxó nem volt. Itt van... No és hátul a fejtér - oda üljenek inkább a lányok.

Az úthibákat egész jól elnyeli a futómű. Nem egy S Merci, de majdnem..:-) (2 évvel később - azért annyira mégsem nyeli el...)

A biztonsági öv hossza eléggé ki van centizve - az újszülött gyerekülés ÉPPEN berakható - ha 3cm-el rövidebb lenne az öv, akkor már nem lehetne bekötni, így is trükkös (már megszoktam)

A teljes méretű pótkerék (10 év!) alatt elfér egy tank teljes szerszámszükséglete, pótalkarészekkel. Remélem nem lesz rá szükség.

Fogyasztás - az eddig megtett 2e km alatt sok tapasztalatom nincs. Ami tuti: hosszú távon 50-50% autópálya (140)-főút (120) alatt kerek 7.5l-t eszik. Városban 8-9 l.

Az ablakmosó tartály akkora, hogy félek, nem fog kifogyni az előző tulaj által betöltött nyári szélvédőmosó a fagyig - pedig félig sem volt amikor megvettem. Ez nálam nagyon jó pont, mert sokat mosom az ablakot, a 2 litert (Jazz) meg havonta kellett töltögetni.

Az asszonyka is megszerette lassacskán (bár az elején beparázott a mérettől rendesen). Eddig teljesen elégedettek vagyunk vele. Majd még jövök, és meglássuk mit hoz a jövő.



UPDATE - 2009. 01. 02

2 éve vettem a kocsit.
Azóta is teszi a dolgát, semmi meglepi. Anno 2-3 évre terveztem hogy megtartjuk, de egyszerűen nem látok okot hogy miért adjam el. Sztem 4 évet még simán kibír - vettem is rá új téli / nyári gumikat a vacak Debica helyett. 4 év múlva a kocsi már 16 éves lesz, attól meg azért parázok már családdal. No és azért nem ártana bele ESP meg sok légzsák. Hát igen, ahogy az ember öregszik, ezek is nagyobb súlyt kapnak az autóválasztásban...

Közben realizáltam csak (fenntartási költség topic) hogy ugyan "csak" 10.000 km a kocsi szervízintervalluma (egyesek szerint 15.000 ugyanerre a motorra más modellben), viszont csak 3liter olaj kell bele, ami egy 1.6-os motorhoz igen kevésnek számít. Ráadásul abból is 10W40-es kell, így egy komplett olajcsere minőségi cuccokkal megvan 5.500Ft-ból. Na nem mintha az olajcsere kapcsán felmerülő 2-3e Ft megtakarítás bármikor is szempont lenne - egyszerűen csak jólesik..:-)
A kocsin egyébként öregedés nem látszik (hehe, ez már ráncfelvarrott gyárilag :-), ami mégis, az bizony a mi hibánk (meghúztuk egyszer). Ha profi módon letakarítják kívül-belül, durván jól néz ki. Magam is meglepődök. Ha egy I vagy J-vel kezdődő rendszám lenne rajta, simán elhinném hogy 3-4 éves.

Ugyan a km-órában 130.000km szerepelt amikor megvettem, azt azért sejtem hogy ez legalább 50e-rel (vagy inkább 100e-rel?) több volt a valóságban. Az elején ez persze idegesített, aztán rájöttem, hogy no para, így már csak 100.000km van az első komolyabb beavatkozásig... :-) Merthogy ezek a motorok igen-igen tartósnak mondatnak. Kompressziómérés ezt megerősítette, olajfogyás pedig minimális (10.000 km-enként 7-8 dl, ez még nívón belül van, nem kell utántölteni sose)

UPDATE - 2010.10.01

Eladtam. Sajnos 3 gyerekhez már kicsi volt a hátsó ülés, nem férnek el rendesen a gyerekülések (persze van aki megoldja, ismerek ilyet. Sőt, állítólag jó bele az Avensis hátsó ülése, amiben középen már 3pontos öv van). Szinte megkönnyeztem. Egyszer még volt egy vízpumpa hibája (eresztette a vizet, de simán lehetett használni, csak "itatni" kellett rendszeresen), és ennyi.
Meglepő módon nagyon sokára vitték el - egyszerűen nem jelentkezett senki a hirdetésre. Igaz, nem is kamuztam benne. Aztán a második ember aki megnézte, vitte azonnal. Jól járt.

Én pedig ezzel Toyota hívő lettem.

Hibalista

- Amikor megvettem ment revízióra. Futóműalkatrészek (szilentek, stab.rúd, stb), hátsó fékmunkahenger; az ilyenkor "kötelező" szíj/olajcsere - - Fék-munkahenger (megvételkor) - Futóműalkatrészek (megvételkor) - Ajtó nyitásérzékelő -> kontakthiba, WD40 - Eltört a fűtés-tekerentyű - Vízpumpa megadta magát (semmi járulékos gondot nem okozott) - Kifogyott az ablakmosó :-) - - (Ezek voltak a legdurvábbak, sajnálom hogy nem tudok beírni komolyabbakat:-)) - - Ezek összesen (kopó cuccokon kívül) eddig összesen kb. 70.000Ft szervízköltséget jelentettek bő 3 év alatt.

Ide hordtam szervizbe

Supratrend (Üröm)Kicserélik amit ki kel, és nem cserélik amit nem kell. Márkaszervíz, ami dolgozik akár bontott alkatrészből is(!!). HÉVhez hoznak-visznek.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Jazz 1.2 Következő autója? Corolla Verso
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)