A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1,6 XLI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Barátnő, akit a -volt barátnőm- feleségem is szeret

Szöveges ítélet

Mivel lejárt a korábbi autóm műszakija (végül egy mikro-hifire cseréltem le a szegény kis FIAT 127et:) mindenképp egy olyan autót kerestem, ami várhatóan nem fog kedves kis meglepiket produkálni, mint pl. otthagy az országhatáron, kiakad a gázpedál, vagy épp télen 3000 rpm alatt le akarna fulladni stb.
A netes használtautókat és a hibastatisztikákat olvasva végülis a Toyotánál, ezen belül a Corollánál kötöttem ki. A gond az volt, hogy az akkor (2003 ősze) számomra megfizethet? autók között nem találtam olyan felszereltségőt, ami maradéktalanul találkozott volna az elvárásaimmal (ABS+2 légzsák+klíma). Így terelődött egy osztállyal feljebb az érdeklődésem és egyszerre bele is szerelmesedtem a Carinákba. Kívülről régóta tetszettek, leginkább a "bálnaseggű" 5 ajtós kivitel?ek. Belülről egy picit csalódás volt, mert csúnya a kárpit mintázata, illetve összehasonlításként egy korabeli B Vectra műszerfala jóval modernebbnek mondható, de olyan ember lévén, aki a belbecset többre értékeli a mázas külsőnel, az a valami vezérelt, ami a Toyotákat a meghibásodási statisztikák élmezőnyébe emeli. Nem is kellett sokat keresgélnem, bő 1 hónap múlva rátaláltam a saját, 5 ajtós ABS-es, 2 légzsákos, klímás autómra, amit rögtön meg is vettem. A hazútból annyira emlékszem, hogy vajpuhán járt a váltó, nem üvöltött a motor és a kocsi csak tette a dolgát, mint egy szorgalmas igásló. Én pedig csak folyamatosan vigyorogtam...

Az eltelt tizenegynéhányezer km tapasztalata röviden:

+ Elől tágas, hátul pazar helykínálat
+ Hatalmas csomagtartó, amit eddig csak az anyósjelölt tudott full telepakolni :)
+ Országúton rendszeres 6,5-es fogyasztás 110 körüli tempónál.
+ Váltó/kézifék, kapcsolók, műszerek logikus elrendezése.
+ Kis erővel mozgatható, nem lötyögő sebváltókar.
+ Le lehet vele gyorsulni az azonos hengerűrtartamú vvt-i motoros Avensiseket :)
+ Nagyon kedves embereket ismertem meg a Toyota jóvoltából (internetes fórumon), akikkel azóta is napi kapcsolatban vagyok.

- Kissé gyenge tompított fényszórók, de +30%-os izzókkal fel lehet javítani átlagosra.
- Gyenge belsőtér világítás.
- Az ajtókat az átlagosnál nagyobb erővel kell meglökni, hogy elsőre becsukódjanak.
- 120 km/h fölött nem nagyon lehet normál hangerőn rádiót hallgatni a menetzaj miatt.
- Magasan van a feneke, belső tükörből csak tippelni lehet a mögöttünk lévő autó elejét.
- Nyári hőségben zsíros tapintású sebváltógomb.
- Könnyen kopó kormány.

*Szerk: 2007.08.27
Az előző bejegyzés óta a barátnő feleség lett, az anyósjelölt meg anyós, a km óra meg 25.000-rel többet mutat. Ez idő alatt a szokásos dolgokon túlmenően vezérmű jeladót kellett cserélnem idén nyár elején (22.000 Ft). Hozzá kell, hogy tegyem egy jó ideje már bejelzett néha a check engine lámpa, de márkaszervizben is csak tippelni tudtak a pontos okra, így kivártam míg egyértelmű lesz a hiba. A jelenség az volt, hogy hűvös időben nem volt hajlandó elindulni. Ezt az incidenst leszámítva csendben teszi a dolgát (remélem még jó sokáig). El nem fogjuk adni, maximum majd ha lesz lehetőségünk veszünk mellé egy márkatársat, hogy ne szomorkodjon egyedül éjszakánként :D

Hibalista

- -Indítókulcs (nem gyári) bennragadt és zárszaki tudta csak szétszedni. 3000Ft-om bánta.
- -Nemrégiben bal első kerékcsapágyat kellett cseréltetni, ami 43E Ft-ot kóstált szakszervizben.
- -A vezetőoldali biztonsági öv néha "bekattan" és akkor az öv se be, se ki. Valami golyós bizbasz baja van állítólag, ami ha ide-oda mozoló menetközben, akkor csinál ilyesmit. Legjobb volna a komplett biztonsái övet házastol cserélni, de az jó 50E Ft lenne. *Szerk: megjavult magától
- - Belső világításnál egy érintkező lapka folyton eldeformálódik és így nincs villany.
- - Előző tulaj letörte az vezetőülés melletti hátsó ajtó nyitó kart, így csak kulccsal nyitható.* Szerk: megcsináltam

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 121000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 127 Következő autója? Prius
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)