Barátnő, akit a -volt barátnőm- feleségem is szeret
Szöveges ítélet
Mivel lejárt a korábbi autóm műszakija (végül egy mikro-hifire cseréltem le a szegény kis FIAT 127et:) mindenképp egy olyan autót kerestem, ami várhatóan nem fog kedves kis meglepiket produkálni, mint pl. otthagy az országhatáron, kiakad a gázpedál, vagy épp télen 3000 rpm alatt le akarna fulladni stb.
A netes használtautókat és a hibastatisztikákat olvasva végülis a Toyotánál, ezen belül a Corollánál kötöttem ki. A gond az volt, hogy az akkor (2003 ősze) számomra megfizethet? autók között nem találtam olyan felszereltségőt, ami maradéktalanul találkozott volna az elvárásaimmal (ABS+2 légzsák+klíma). Így terelődött egy osztállyal feljebb az érdeklődésem és egyszerre bele is szerelmesedtem a Carinákba. Kívülről régóta tetszettek, leginkább a "bálnaseggű" 5 ajtós kivitel?ek. Belülről egy picit csalódás volt, mert csúnya a kárpit mintázata, illetve összehasonlításként egy korabeli B Vectra műszerfala jóval modernebbnek mondható, de olyan ember lévén, aki a belbecset többre értékeli a mázas külsőnel, az a valami vezérelt, ami a Toyotákat a meghibásodási statisztikák élmezőnyébe emeli. Nem is kellett sokat keresgélnem, bő 1 hónap múlva rátaláltam a saját, 5 ajtós ABS-es, 2 légzsákos, klímás autómra, amit rögtön meg is vettem. A hazútból annyira emlékszem, hogy vajpuhán járt a váltó, nem üvöltött a motor és a kocsi csak tette a dolgát, mint egy szorgalmas igásló. Én pedig csak folyamatosan vigyorogtam...
Az eltelt tizenegynéhányezer km tapasztalata röviden:
+ Elől tágas, hátul pazar helykínálat
+ Hatalmas csomagtartó, amit eddig csak az anyósjelölt tudott full telepakolni :)
+ Országúton rendszeres 6,5-es fogyasztás 110 körüli tempónál.
+ Váltó/kézifék, kapcsolók, műszerek logikus elrendezése.
+ Kis erővel mozgatható, nem lötyögő sebváltókar.
+ Le lehet vele gyorsulni az azonos hengerűrtartamú vvt-i motoros Avensiseket :)
+ Nagyon kedves embereket ismertem meg a Toyota jóvoltából (internetes fórumon), akikkel azóta is napi kapcsolatban vagyok.
- Kissé gyenge tompított fényszórók, de +30%-os izzókkal fel lehet javítani átlagosra.
- Gyenge belsőtér világítás.
- Az ajtókat az átlagosnál nagyobb erővel kell meglökni, hogy elsőre becsukódjanak.
- 120 km/h fölött nem nagyon lehet normál hangerőn rádiót hallgatni a menetzaj miatt.
- Magasan van a feneke, belső tükörből csak tippelni lehet a mögöttünk lévő autó elejét.
- Nyári hőségben zsíros tapintású sebváltógomb.
- Könnyen kopó kormány.
*Szerk: 2007.08.27
Az előző bejegyzés óta a barátnő feleség lett, az anyósjelölt meg anyós, a km óra meg 25.000-rel többet mutat. Ez idő alatt a szokásos dolgokon túlmenően vezérmű jeladót kellett cserélnem idén nyár elején (22.000 Ft). Hozzá kell, hogy tegyem egy jó ideje már bejelzett néha a check engine lámpa, de márkaszervizben is csak tippelni tudtak a pontos okra, így kivártam míg egyértelmű lesz a hiba. A jelenség az volt, hogy hűvös időben nem volt hajlandó elindulni. Ezt az incidenst leszámítva csendben teszi a dolgát (remélem még jó sokáig). El nem fogjuk adni, maximum majd ha lesz lehetőségünk veszünk mellé egy márkatársat, hogy ne szomorkodjon egyedül éjszakánként :D
Hibalista
- -Indítókulcs (nem gyári) bennragadt és zárszaki tudta csak szétszedni. 3000Ft-om bánta.
- -Nemrégiben bal első kerékcsapágyat kellett cseréltetni, ami 43E Ft-ot kóstált szakszervizben.
- -A vezetőoldali biztonsági öv néha "bekattan" és akkor az öv se be, se ki. Valami golyós bizbasz baja van állítólag, ami ha ide-oda mozoló menetközben, akkor csinál ilyesmit. Legjobb volna a komplett biztonsái övet házastol cserélni, de az jó 50E Ft lenne. *Szerk: megjavult magától
- - Belső világításnál egy érintkező lapka folyton eldeformálódik és így nincs villany.
- - Előző tulaj letörte az vezetőülés melletti hátsó ajtó nyitó kart, így csak kulccsal nyitható.* Szerk: megcsináltam
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 121000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 127 | Következő autója? | Prius |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
