A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1.6 XLi 

Az ítélet értékelése
2,0(2 db)

Az utolsó jó autó...

Szöveges ítélet

Az autót két éve vettem meg, egy autókereskedésen. Eleinte Mondeót szerettem volna, de mikor megláttam, hogy mennyire rohadnak, egyből elment tőlük a kedvem. Nem bántam meg. A Carina más világ, mint a vele egykorú Mondeók. Próbált már valaki 1.6-os Mondeót? Az első generációs típusokban 88 Le-t teljesített a motor, a 96-tól - 2000-ig gyártott típusoknál 95 Le-t. Magyarra fordítva: míg az utóbbi nagyon lomha, az előbbi kegyetlenül lomha. Na most ehhez képest a Carina egy „versenyautó” . Az 1.6-os Carina 110 lóerővel állva hagyja az 1.6-os Mondeót, sőt még az 1.8-asnál is jobban gyorsul. Persze reálisan nézve ez a teljesítmény sem egy nagy durranás,de a mai túlsúlyos középkategóriások közt tisztességesen állja a sarat a Carina 1.6. Persze ebből logikusan következik, hogy egy új Avensis, ha frontálisan összepuszilkodna a Carinámmal, akkor lesújtó lenne az eredmény ,mármint a Carina kárára. Könnyű kasztni, viszonylag erős motorral. Vígasz, hogy van benne két légzsák és az, hogy a mai kétliteres felfújt tankok nem képesek állva hagyni. Mivel nem szórom a pénzt, ezért elégedtem meg ezzel a motorral, de kíváncsi lennék egy kétliteres verzió tudására is. Egyébként nagyon érdekes jelenség ez a kis „egyhatos.”
2500-as fordulat alatt, csöndes, mint egy Lexus, aztán meg ordibál, mint egy dühöngő állat. A hanggal megjön a teljesítmény is és pl. ha valaki 40-nél elvált harmadikba, onnan 120-ig úgy gyorsul az autó, mintha 200 lóerős lenne. Ez a japán autók titka. A Carinánál is csak 6000 fölött kezdődik a piros mező. Addig folyamatosan nő a teljesítmény. Már 3000-4000 között nagyon lendületesen lehet vele autózni. Ügyes kapcsolásokkal pedig csöndben és szintén gyorsan haladhatunk egész alacsony fordulaton. Ez a motor szinte bárhonnan készségesen felpörög. Lefulladni még sosem sikerült vele. Pedig a nyomatéka nem valami sok. Szóval ez egy kétarcú motor. Egy csendes, öreguras átlagos 1.6-os ,míg kipörgetve egy üvöltő végtelenségig húzó sportmotor. A kuplung nagyon jó, kissé kemény, de ezt szeretem. A váltó pontos, férfias de szerintem túl hosszú utakon jár. Másodikból harmadikba lehetetlen 1 másodperc alatt berakni. Ha ez sikerülne, akkor még jobban gyorsulna és nem lenne egy kis megtorpanás. A futómű leginkább a jó minőségű, sima aszfaltot kedveli. Ebben ludasak a gyárilag előírt R14-es gumik is. Gyári méretű gumival zötykölődik az autó, pedig nem a futómű a hibás, de nem ám, mert az nagyon jó. R15 és R16-os abroncsokkal egy teljesen más világ a vezetése. Más futómű beállítást igényel, de sokkal kényelmesebb és az úttartása is nagyságrendekkel jobb. És ajánlom, hogy ballonos és ne peres gumikat vegyünk hozzá. Egy ilyen autóhoz nem illenek sportos gumik. A kényelméről mit is mondhatnék? A legújabb C5-ös Citroen és Audi A4-es szűkebb nála. Pedig 20-30 centivel hosszabbak. A csomagtér meg egyenesen óriási. Nem is ragozom tovább. Első osztályú ebben a kategóriában. A minőség az adott kor színvonalához mérten nagyon jó. Senki se gondoljon csúcsminőségű puha anyagokra és lakkozott diófa betétekre, de az összeszerelés japános pontossága és strapabíró anyaghasználat példamutató. Persze 200000 km után kisebb ciripelések síneken áthajtva hallhatóak, de hát mégiscsak egy 12 éves autóról van szó. A műszerfala egyébként a teljes hosszában végigfutó árnyékolónak köszönhetően sokkal nagyautósabb, mint az első generációs Avensisé. Ebben az autóban minden célravezető, minden átgondolt és minden a használhatóság jegyében fogant. Semmi sincs agyonbonyolítva, semmi sem „majomfogó.” Ez egy jó autó ,a szó klasszikus értelmében. Ja és a külső megjelenése telitalálat. Nem lehet belekötni. A Carina E óta nem találtak ki harmónikusabb négyajtós limuzin formát. Összegzésül: A legjobb használati értékű használt középkategóriás és ha megadod neki ami jár, a legmegbízhatóbb is.

Hibalista

- - Hűtő csere: Az előző tulaj egy igénytelen fazon volt. A vétel után fél évre ki kellett cserélni a hűtőt, mert millió helyen szivárgott belőle a folyadék. Nem csoda, hisz millió helyen volt hegesztve, az új hűtő tökéletes, probléma orvosolva: 50000 Ft.-ért.
- - A kipufogó felől ronda rekedtes hang tört elő, főként 2500-as fordulatnál. na mondom egy toycinak nem lehet ilyen beteg hangja. A problémát egy hangtompító cseréjével orvosolták. Szét volt repedezve és kifújt, mint az állat. Azóta szépen pörög fel a motor és csendesen suhan az autó.
- - Az egyik fék munkahenger cseréje olajfolyás miatt.
- - Kormányösszekötő cseréje
- - Ezen kívül semmi hiba, csak kopó alkatrészek cseréje. A vétel után azonnal cseréltem a szíjakat, csapágyakat, szűrőket, olajat. Azóta egyszer cseréltem fékbetéteket, újfent olajat, de már a váltóban is. Volt szervofolyadék utántöltés, gömbcsuklók kenése..
- - Egyéb észrevétel: harmadikba kissé erőltetve lehet berakni a fokozatot. Szerintem szinkrongyűrű lehet ,a kuplung nem tűnik kopottnak. Továbbá a rádió, illetve a középkonzol műanyaga úthibákon rezeg, hangot ad. Erre tavasz óta lettem figyelmes. Az oka lehet hőtágulás is, nem igazán tudok a jelenséggel mit kezdeni, szét kéne szerelni a középkonzolt, kétséges, hogy egy újabb összerakással megszűnne-e a hang. Végülis egy 12 éves autónál ez nem egy megbocsájthatatlan hiba, főként 200000 km után. Szóval az nem igaz, hogy ez az autó hibátlan, jobban mondva maga a konstrukció hibátlan, de, ha igénytelen a tulaj, ezt is szét lehet rombolni. Mióta nálam van a kocsi egyre jobb az állapota…. Szóval a megbízhatóság tulajfüggő!!!
-

Ide hordtam szervizbe

Fugli-Gruming Székesfehérvár

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 195000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Toyota Avensis 1.8 VVTi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)