A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1,6 16v GLI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Adac kategóriabajnok

Szöveges ítélet

Igaz még nincs meg régóta, de ez idáig egy nagyon jó autót sikerült megismernem benne. Terveim között szerepel, hogy az ítéletemet az autóról megpróbálom rendszeresen majd frissíteni.

Először is megpróbálom bemutatni, hogy miért ezt a típust választottam: Ezelőtt jó pár autóval rendelkeztem (amelyekből 2 céges volt): Az első autóm egy Skoda 105 s(nagyon megkímélt volt, és a kora ellenére nagyon megbízható is) 1981-es gyártás (ekkor kedveltem meg a Sedan formájú gépkocsikat), ezt egy Citroen Saxo 1,5 d követett (mely elég vegyes érzelmeket vívott ki bennem, szerettem a fogyasztását, de utáltam a méretét és a teljesítményét). A megvételben szerepet játszott a nagyon kedvező vétel ár.), ezzel párhuzamosan megkaptam a cégtől egy 1996-ös Suzuki Swift 1.0-ás autót vegyes használatra ( nagyon leharcolt autó volt, jó párszor átfordult km órával, de ennek ellenére nagyon megbízható volt, de sokat evett (10 liter/100 km), menetteljesítménye 100 km/h-ig jó volt, de e fölött szinte nem is gyorsult, a Saxo eladása után a Suzuki hatására tudtam, hogy csak Japán autó jöhet szóba, így vettem meg egy 1991-es nagyon megkímélt Honda Civicet ( Dynit(a népítélete is megtalálható), ezt az autót szerettem legjobban, kényelmes volt, gyors, jól evett, klímás volt. De az öcsém unszolására eladtam neki, igaz nagy jó áron, bár az állapotának megfelelő áron (egyedül egy hűtőt kellett cseréltetnem benne). Tehát azt kell mondanom, hogy megérte az árát, nagyon nehéz volt tőle a búcsú. A második céges autóm egy új Ford Fiesta lett, de ez a kapcsolat nem tartott sokáig (1/2 évig), mert a cég ahol dolgoztam megszűnt. A Fordról csak annyit tudok mondani, hogy nem volt egy nagy szám (dízel ellenére nem evett keveset (6 liter a Saxom 4,5-5 között evett), egyszer fogta magát és menet közben megszűnt a kormányozhatósága, de szerencsére sikerült az autót még az egyenes utón megfogni. Tehát a Fordnak köszönhettem, hogy saját pénzemen biztos nem fogok német autót venni.
A Honda után elkezdtem körbenézni a szóba jöhető utódok között,
Honda Accordot szerettem volna venni, de az első próba után letettem róla (nem tetszett a belső kialakítás (számomra rossz helyen vannak az ablakemelő kapcsolók)) Gondolkoztam még az Avensisek között, de ezekből, az autókból csak nagyon drágán lehetett volna jót kifogni (2 000 000 Ft fölött, ennyi pénzem meg nem volt autóra) Az olcsóbb Avensiseknek érdekes módon, de a belsejük nagyon tönkre van téve (kopó felületek).
Így került a képe a Carina E, ezekből csak a GLI-t tartottam megfelelőnek, de ebből a felszereltségből nagyon kevés autó kapható hazánkban, a legtöbb az XLI, mely sem belső kárpit minőségben, sem felszereltségben nem felelt meg számomra, de szerencsére sikerült rá akadni egy 1997.08.havi 1,6 16v GLI felszereltségre 1 250 000 Ft.-ért az eladó már a telefonban említette, hogy az autó árából nem hajlandó engedni, ez már akkor szimpatikussá tette :). Szombat este került sor az autó megtekintésére, már az első pillanatban tudtam, hogy ez kell nekem, szép belső, külső állapot, fehér szín, plüss kárpit. 137 000 km. Egy gazdag családé volt, akik csak hosszú távra használták, ők voltak az első tulajok is. Szervizkönyves, és a könyvből kiderítve mindenből a legjobb alkatrészt kapta, egy szezont futott Pirelli Sport téli garnitúra volt hozzá, illetve egy 80 % 14"-os nyári gumi, melyet sikerült tovább értékesítenem. A megvásárlásra a szerelőm átnézése után került, mely szintén megállapította, hogy a km valós illetve, hogy az autó karbantartott.

Mióta megvásároltam azóta jó pár + extrát tettem bele: Spall 4 szenzoros tolatóradart (bár az autón van hátsó szárny, de azért még a fenekét még így is nehéz érezni radar nélkül), Magiccar távindítós autóriasztó, mivel egy 1997-es Rini figyelt benne, melyet nem tartottam a pesti parkolásoknál elég jónak. Illetve belekerült egy autóhifi installáció is (4 hangszórós rendszer+ 2 csipogó+4 csat. Erősítő+mélyláda), + bele kerül még a Cerberos rendszer is a gépkocsiba. Az autóra felkerült még 4 db Pirelli P7-es gumi garnitúra + Dezent T felni 15" méretbe. Az autóra nyárig fog még kerülni egy fóliázás is 30-as fóliából.
Az autó megjelölésre került UV-vel.
Szervizbe 900 km múlva fog menni, várhatólag májusban.
Augusztusban megy majd vizsgára és zöldkártyára.
2 hiba jött elő eddig kiégett a rendszámvilágítás, itt sajnos valamit elszúrtak a japánok és az angolok, az izzó cseréhez le kell szedni a csomagtér ajtóborítást, mely nem igazán jó megoldás, mivel ilyenkor a patentok nagyon könnyen eltörnek, illetve deformálódnak. Izzó cserekor nem árt patentot is cserélni. (Nem egy költség hatékony megoldás).A másik hiba az akkumulátor volt, mely nem bírta a hifi igénybevételét, 18 000 Ft.-ért vásároltam egy gyári Toyota akksit 3 év garival, a régi egyébként még a gyári volt (1997.03-havi gyártású), ami azért szép teljesítmény.

Teljesítménye: Hondánál gyengébb gyorsító képessége van, viszont az utazó sebbesége sokkal kedvezőbb, míg Hondánál 120 körül van, itt 140. (Ja és pályán nem csökken vészesen a benzin mennyisége)

Fogyasztása: 60 literes tankja van, mindig 8 literes átlagot sikerült kihozni belőle, igaz városban használom java részt.

Klíma: nagyon erős.

Csomagtér: óriási

Kényelem: Első tér: Kényelmes, jó vezető pozíció alakítható ki, az ülés jól tartja a lábat. Egyetlen egy negatívum: könyöklő túlságosan alacsonyan van, ha az ülés magasságot középmagasságban tartod, én már a legalacsonyabb beállítást választottam, kissé hátra döntött háttámlával, így tökéletes a könyöklő magassága is.
Hátsó tér: Óriási lábtér, kényelmes könyöklő (ajtó, ülés)

Pakolóhelyek: napszemüvegtartó, nagy kesztyűtartó, nagyméretű ajtózseb. Óriási csomagtér, csomagrögzítővel.

Világítás: Kültér: Hát ez normál égővel nem nagy szám, de szerencsére a Hondából kiszedtem eladás előtt az emelt teljesítményű izzót, így már tökéletes.
Beltér: Nagyon jó: Elől 2 olvasólámpa, hátul-középen egy hagyományos.

Elektromos cuccok: Tetszik az indulás utáni automatikus ajtózárás, illetve a motorleállítás utáni automatikus nyítás. Elektromos ablakok nagyon könnyen járnak, örömömre 4 van belőle.
A riasztó tudja az automatikus ki-be kapcsolást.


Dizájn: Oldalról: szép,
Hátulról: a legszebb
Eleje: Szép lenne, de a hűtőmaszk miatt, nem az igazi.
Beltér: tetszik az eltérő középkonzol szín, mely fényesebb is a többinél.

Holtér: Ez az egyik nagy negatívuma az autónak, mert könnyen el tud tűnni egy-egy autó mellettünk, sávváltáskor használjuk az oldalablakon való kitekintést is, ne csak a tükröket.

A vásárlással kapcsolatban egy negatívumra jöttem rá, a szériában járó alufelnit, a tulaj nem adta át a részemre, és hát ugye reklamálni nem lehet. Egy jó tanács mindig járjatok utána az autó felszereltség szintjéhez tartozó gyári felszereltségnek.

2007.06.15 Megtörtént az első szerviz. Csak az olajakat és a szűrőket cserélték (összes létezőt), meg klímatisztítás történt még a többi alkatrészt nagyon rendben találták. Össz. 55 000 Ft fizettem.

2007.06.18 15:10 defektet kaptam. Kerékcsere közben mikor az autó az emelőn volt oldalról belehajtottak az autómba és megállás nélkül tovább hajtott az elkövető. Szerencsére volt tanúm, aki felírta a rendszámot. Kihívtam a rendőrséget, akik felvették az adataimat és a sérüléseket.
Az autón a következők sérültek meg: baloldali lemez lámpa és hátsó ajtó között, lökhárító, tolatóradar, díszcsík, jobb oldali küszöb, bal oldali tükör.
Holnap tudom talán átvenni az igazolást, és utána kezdődik el a biztosítási ügyintézés. A kár min. 100 000 Ft.

2007. 07. 02 sikerült elvinni a karosszériáshoz az autót, ahol megkezdték a kár felmérését és a javítást is. A rosszban van egy jó is mindkettő tükrömet színre, fogják fújni ingyen. Talán 2007. 07. 13.-án lesz kész, már nagyon várom. A javítás idejére kaptam egy csere autót.

2007.07.15
Kész lett az autóm. Nagyon jól néz ki a színre fújt tükör.

2007.07.20: Haldoklik a jobb hátsó abalak felhuzó modulom, augusztusban elviszem megnézetetni, illetve kap még további extrákat.: Motoros csomagtérnyitást, ablakleengedő funkciót a távírányítóról, csomagtérben szivargyujtó aljzatot.
Illetve augusztusban kap egy kis bőrcsomagot is (kormány, váltógomb, könyöklő).



Hibalista

- Rendszám világítás, akkumulátor, csomagtér patent,olajak,szürők

Ide hordtam szervizbe

Balázs Józsi

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Öcsém (kisebb munkák elvégzésére)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 137000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Civic 1,5 16v Sedan GLSI Következő autója? Talán Toyota Avensis Sedan 2001-2003 (automataklimás és CD-s)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)