A tökéletes japán autó :)
Szöveges ítélet
Mint látszik, egy 10 éves autóról van szó, mikor vettem, azon két-három típus közé tartozott, aminél biztos voltam benne, hogy még így is megvehetem, ez még a japán gyártású sorozat volt, ami tényleg nagyon megbízható. Így lassan 15 év után még mindig kifogástalanul működik minden benne, és még a tetőablak sem ázik be ennyi idő után. Szeretem, mert nagyon kényelmes, és ebben igazán el lehet férni, a csomagtartóról csak annyit, hogy egyszer targoncával tettünk be raklapot.A futóműve már akkor modernebb olt, mint a 2000-körüli autók többsége, nagyon stabil, nagyon magas kanyarsebességgel, ennek ellenére nem rázta szét az embert. A motorról csak azt tudom mondani, hogy 100.000-ként kell csak gyertyát és szíjat cserélni, ezen kívül csak olajat szűrőket, és féket cseréltem rajta. Minden kapcsoló úgy működik rajta, min ha új lenne, nincsen benne kontakthiba, a kárpit is még jól tartja magát, csak a vezetőülést koptatta ki picit az öv, nincsen megkopva se a kormány, se a váltó az utóbbi korához képest precíz, és 280.000 km után is elmondható, hogy egy cseppnyi olaj sem folyik belőlle. A motoron igaz már picit el kezdett folyni egy szimering, de más típusoknál már az összes folyik ilyenkor. A kasznin van egy rozsdafolt, de az csak azért, mert mikor meghúztam, nem foglalkoztam vele. Most is csak azért nem cserélem le, mert egy mostani autó sem tud sokkal többet, mert már a japók ebbe is beletettek elég nagy mennyiségű extrát, amit manapság sem adnak minden alap-,középfelszereltségű autóhoz.
Ez az az autó, aminek ha megadod azt a minőséget, ami jár neki, akkor Ő is megadja az ami a tulajnak jár. Nem véletlenül tartják ennyire az árukat.Egy dologra érdemes odafigyelni, hogy legalább 1.8-as motorral kell venni, mert az 1.6-os néha kevés bár már akkor 107Le-volt, de hát ez nem egy kis autó.
Végül ,csak annyit, hogy nem bántam meg azt kaptam, amit elvártam, ismét megvenném :)
Hibalista
- 200.000km-nél a 4db lengéscsillapító megadta magát, ezen kívül eltört az egyik első rugóm, az első féktárcsát 15.000km-ként szabályozni kell( tipikus korabeli japán betegség).
Ide hordtam szervizbe
Szakmabeli vagyok, ezért magamnak csináltam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Csak japánban gyártott japán autó, mert nem annyival drágább, mint amennyivel jobb !!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
