A Megbízhatóság Királya
Szöveges ítélet
1.3-as Wartburg után (lásd. Bánatos Szappantartó cimmel a Népiteletben) vettem meg, 80000 km-rel, gyönyörű belső-külső esztétikai állapotban. Sajnos az első hét végén kilyukadt a hűtő, amit utángyártottal cseréltünk viszonylag olcsón. Azóta semmiféle hiba, vagy akárcsak köhintés sem! Tökéletes!
A karosszéria nagy, még mindig elegánsnak tartják, főleg mivel Magyarországon a Sedannak nagyobb a presztízsértéke. Szervókormány, 4 elekromos ablak, légkondi, kp.i zár, riasztó, metálfény. Hatalmas hely elől-hátul, legmagasabb barátaimnak sincs esélyük sem a térdükkel az első ülés hátához érni. A kárpit inkább tartós, mint nagyon szép, s a belső fekete műanyagjai sem teszik különösebben barátságossá a belteret. DE: semmi sem nyöszörög, minden működik, bámulatosan egyben van az autó.A vezetési kényelmet egy kicsit rontja, hogy túl alacsonyra helyezték a kartámaszt, ami így kevésbé pihentető. A csomagtartó 570 liter körüli, s a hátsó ülések osztva dönthetőek, nekem több mint elegendő, sohasem volt még tele...
Az 1.6-os motorral nem sportautó, viszont nagyon takarékosan és normálisan lehet közlekedni. A 160-as utazótempót könnyedén tartja, a végsebessége 200 körüli, de valahogy nem akar az ember vele annyival menni. Bazsó Gábornak igaza van, a Toyota a normális emberek autója. A fogyasztás városban nyáron folyamatos légkondival sincs 8 fölött, városon kívül ugyanez 7. Légkondi nélkül 1 liter levonható 100km-enként. Télen város 8,5, országúton 7,5 körül. Mindez persze az Economy lámpa zöld jelzését nem besárgító gázpedálállásnál igaz! Ha kell, azért nagyon durván meg tud indulni, az előzésektől sem kell tartani. Ötösből sem feltétlenül kell visszakapcsolni lazább helyzetekben.
Debrecen-Eger kiruccanáson az autópályán folyamatos 160-180km/h klímával, majd egy kis kirándulás a hegyekben, meg város végig klímával, s az átlagfogyasztás 7,8 liter/100km lett! Nekem eléggé meggyőző...
Nemrég átnézettem tél után, mivel nap mint nap a Bartók Béla utcán tesztelem szegényke futóművét (a debreceniek tudják miről beszélek:() és SEMMI! Az egyébként VW szervízben azt mondták, hogy szeretnék ha egyik-másik Bora így egyben lenne:)
Pici felületi rozsda bal oldalt van, ahol a két ajtó találkozik, bár nem természetesnek tűnik... Hamarosan kezelésbe veszem. Az eredeti metálfény nem fakul egy picit sem. Gondolkodtam azon, hogy színre fújatom a fekete műanyag lökhárítót, egészen addig, amíg torkomon nem akadt a fagylalt, mert végignézhettem, ahogyan egy hölgy (nevezhetnénk Nicky Laudának vagy Michaela Schumachernek) végighúzta az elejét egy Felíciával parkolás közben KÉTSZER (hátramenetet kapcsolt és még rá is tolatott), mert NEM VETTE ÉSZRE!!! Egy barátom szerint azért a Carina nem hasonlít egy zacskó szotyira, ráadásul arra a helyre egy tartálykocsival is be lehetett volna tolatni...Mindegy, szóval semmi különös, egy kis műanyagkezelő pasztával eltűntethető...
Összességében továbbra is a megbízhatóság királyát vezethetem, remélem még sokáig. Egy pedig biztos, ha egyszer úgy döntök, hogy nem Toyotát veszek, csak a Lexus tántoríthat el...
Hibalista
- 1 hét után lyukadt ki a hűtő. Utángyártott alkatrész 27000ft.
- Középkonzolt megvilágító izzók: 2X200ft
- Kiégett a bal hátsó féklámpaizzó. A gyári!!! (14 év...)
-
Ide hordtam szervizbe
Privát szerelő, kiváló szakember, remek és olcsó munka.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toyota Road-Service, Debrecen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Wartburg 1.3 | Következő autója? | Toyota Avensis/Lexus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
