A legjobb választás - szerintem
Szöveges ítélet
Egy ´93-as 5 ajtós 1,6-os Carinával kezdtem, amit szerencsétlen módon totálkárosra törtek. Az addigi tapasztalatok alapján utána már célirányosan kutattam a következő Carina után. Egy hónap keresgélés után akadtam rá Budapesten.
Frissítve (2007. november)
Sajnos, ettől az autótól is meg kellett válnom. 2006 tavaszán egy balesetben eléggé megsérült a bal eleje. Gazdaságosabbnak tűnt az autót törtötten eladni. Az új szerzemény egy 2000-es Avensis, ennek története az Avensis rovatban "Harmadszor is Toyota" címmel olvasható.
Alábbiakban az eredeti ítélet, kiegészítve a változásokkal:
Az autó, ahhoz képest, hogy ´96-os évjárat, felszereltségében nagyon jó: 4 el. ablak, ABS, dupla légzsák, szervó, klíma, színezett üveg, kp-i zár, riasztó. És mindezért akkor egy fapados B Vectra árát kellett kifizetni.
Mivel a gyártás ´94-től már Angliában folyt, ez már az európai sorozatból való. A régi autóm még eredeti japán volt, és ez - véleményem szerint - a felhasznált anyagok tartósságán és néhány apróságot meg is látszik. Pl.:
- a kormány jobban kopik,
- az új belső ajtófogantyúk más alakúak, ami kényelmetlenebb, illetve elválik az ajtókárpittól
- a díszcsík egy idő után szereti elhagyni magát a rögzítéseknél.
Ennyit a hibákról.
Ezt leszámítva csak benzint és olajat kell bele tölteni. De tényleg! A japán Carina nálam több olajat evett, az újnál gyakorlatilag nem kell utántölteni két csere között.
A jó pontok:
- A belső tér hatalmas (hátul is), az ülések kényelmesek, vezető oldalon magasság állítás + deréktámasz, könyöktámasz.
- Precíz kapcsolók és kezelőszervek, semmi nyeklés, vagy lötyögés.
- A korához képest nagyon elegáns és modern külső megjelenés.
- A motortérben példás a rend, minden jól hozzáférhető
- Elviselhető fogyasztás ("dinamikus" vezetés mellett, klímával is 8 liter körül)
- Pörgős, 16 szelepes motor, 1.6-oshoz és a súlyához képest jól húz.
Kényelmetlenségek (hibák) a használat során:
- Biztonsági öv néha megszorul. (kis idő után magától megjavul)
- Indítókulcs egyszer beragadt a gyújtáskapcsolóba (javítás 3e ft)
- A vezető oldali zár kopása miatt az ajtó kézzel nehezebben nyitható
- Alkalmanként akkumulátor problémák (a nem gyári elektronika miatt)
Amin változtattam volna:
- A mőszerfal műanyag elemei lehettek volna kicsit szebbek. (A GLi verziót mű-fa berakással jött ki, de szerintem az még tragikusabban néz ki)
- Az ajtók rugói gyengék, kis emelkedőnél is folyton visszacsukódnak.
- Hiányolom a különböző pakoló-helyeket az utastérben és a csomagtartóban. A japán verzióban pl. a csomagtér is praktikusabban volt megoldva kis oldalrekeszekkel a kötelező dolgoknak.
Mindent egybevetve ajánlom annak, aki "csak" közlekedni akar. Gyorsan, kényelmesen, takarékosan, fennakadások nélkül.
Nem luxusautó - de nagy és kényelmes
Nem versenyautó - de dinamikus és megy, ha kell
Precíz technika - de nagyon!
Hibalista
- A kopó dolgokon kívül: JE gömbfej, BE ajtózár kikopás, nem gyári elektronikából ered? kisebb hibák.
-
- Update (2007. november)
- Az eredeti ítélet írása óta javított dolgok:
- JE ajtózár csere (bontott, 6000ft)
- Megszorult a össz Km számláló az órában
- Hátsó kanyarstabilizátor szilent
-
Ide hordtam szervizbe
Toyota Strasszer, Székesfehérvár
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Ismerős autószerelő (a kisebb karbantartási munkákhoz)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carina E 1,6 XLi | Következő autója? | Toyota Avensis (első facelift utáni) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
