A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1,6 XLi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legjobb választás - szerintem

Szöveges ítélet

Egy ´93-as 5 ajtós 1,6-os Carinával kezdtem, amit szerencsétlen módon totálkárosra törtek. Az addigi tapasztalatok alapján utána már célirányosan kutattam a következő Carina után. Egy hónap keresgélés után akadtam rá Budapesten.

Frissítve (2007. november)
Sajnos, ettől az autótól is meg kellett válnom. 2006 tavaszán egy balesetben eléggé megsérült a bal eleje. Gazdaságosabbnak tűnt az autót törtötten eladni. Az új szerzemény egy 2000-es Avensis, ennek története az Avensis rovatban "Harmadszor is Toyota" címmel olvasható.

Alábbiakban az eredeti ítélet, kiegészítve a változásokkal:

Az autó, ahhoz képest, hogy ´96-os évjárat, felszereltségében nagyon jó: 4 el. ablak, ABS, dupla légzsák, szervó, klíma, színezett üveg, kp-i zár, riasztó. És mindezért akkor egy fapados B Vectra árát kellett kifizetni.

Mivel a gyártás ´94-től már Angliában folyt, ez már az európai sorozatból való. A régi autóm még eredeti japán volt, és ez - véleményem szerint - a felhasznált anyagok tartósságán és néhány apróságot meg is látszik. Pl.:
- a kormány jobban kopik,
- az új belső ajtófogantyúk más alakúak, ami kényelmetlenebb, illetve elválik az ajtókárpittól
- a díszcsík egy idő után szereti elhagyni magát a rögzítéseknél.

Ennyit a hibákról.

Ezt leszámítva csak benzint és olajat kell bele tölteni. De tényleg! A japán Carina nálam több olajat evett, az újnál gyakorlatilag nem kell utántölteni két csere között.

A jó pontok:
- A belső tér hatalmas (hátul is), az ülések kényelmesek, vezető oldalon magasság állítás + deréktámasz, könyöktámasz.
- Precíz kapcsolók és kezelőszervek, semmi nyeklés, vagy lötyögés.
- A korához képest nagyon elegáns és modern külső megjelenés.
- A motortérben példás a rend, minden jól hozzáférhető
- Elviselhető fogyasztás ("dinamikus" vezetés mellett, klímával is 8 liter körül)
- Pörgős, 16 szelepes motor, 1.6-oshoz és a súlyához képest jól húz.

Kényelmetlenségek (hibák) a használat során:
- Biztonsági öv néha megszorul. (kis idő után magától megjavul)
- Indítókulcs egyszer beragadt a gyújtáskapcsolóba (javítás 3e ft)
- A vezető oldali zár kopása miatt az ajtó kézzel nehezebben nyitható
- Alkalmanként akkumulátor problémák (a nem gyári elektronika miatt)

Amin változtattam volna:
- A mőszerfal műanyag elemei lehettek volna kicsit szebbek. (A GLi verziót mű-fa berakással jött ki, de szerintem az még tragikusabban néz ki)
- Az ajtók rugói gyengék, kis emelkedőnél is folyton visszacsukódnak.
- Hiányolom a különböző pakoló-helyeket az utastérben és a csomagtartóban. A japán verzióban pl. a csomagtér is praktikusabban volt megoldva kis oldalrekeszekkel a kötelező dolgoknak.

Mindent egybevetve ajánlom annak, aki "csak" közlekedni akar. Gyorsan, kényelmesen, takarékosan, fennakadások nélkül.

Nem luxusautó - de nagy és kényelmes
Nem versenyautó - de dinamikus és megy, ha kell
Precíz technika - de nagyon!

Hibalista

- A kopó dolgokon kívül: JE gömbfej, BE ajtózár kikopás, nem gyári elektronikából ered? kisebb hibák.
-
- Update (2007. november)
- Az eredeti ítélet írása óta javított dolgok:
- JE ajtózár csere (bontott, 6000ft)
- Megszorult a össz Km számláló az órában
- Hátsó kanyarstabilizátor szilent
-

Ide hordtam szervizbe

Toyota Strasszer, Székesfehérvár

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Ismerős autószerelő (a kisebb karbantartási munkákhoz)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Carina E 1,6 XLi Következő autója? Toyota Avensis (első facelift utáni)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)