A hűséges kedves
Szöveges ítélet
Nos... kicsit messziről indítom, mert fontos a kontextus. Családom KGST autókkal kezdte. Apám, büszke LADA 2107 tulajként, mintegy sóvárgó jóslatként, határozottan állította, neki biztosan nem lesz soha nyugati autója...
Az akkor 11 éves Opel Ascona B Berlina 1.9 Automatic 1990-ben került a flottánkba. :)
Az Opelt egy kis időre egy Renault Clio 1.2 RN követte, majd a sorozatos elektronikai gubancok után fordultunk a felkelő nap országának technikai műremekei felé, s azóta is azon a vonalon vagyunk. Apám 2 Honda Civic és egy Accord-os intermezzo után, a harmadik (8. generációs) Civic-jét használja, teljes megelégedettséggel.
Engem gyerekként igencsak meggyőztek a japán műszaki megoldások, így első autóm egy tágas, és igen ritka (itthon nem is forgalmazott) Toyota Carina E 1.8 GLi Liftback lett! Korábbról már ismertem a típust, hiszen keresztapám jóvoltából egy hasonló, 1.6 XLi (japán alvázszámú) 116 LE-s modellhez már volt szerencsém.
A "hűséges kedves"-t a Toyota Pécs által feladott hirdetében pillantottam meg először. Tudtam, ő lesz az! Egy kardiológusé volt az autó, aki - azt hiszem - Ausztriából hozta be, második tulajdonosként (ő a Carina eladása után Avensisre váltott).
Az autó makulátlan külső és belső állapotban pompázott első randinkon.
Szerelőmmel lementünk, átnéztük, és elhoztuk.
A felsorolt hibákat leszámítva az autó szürke eminenciásként hűségesen, kitartóan, "összehúzott szemű" fintorral magabiztosan teszi a dolgát azóta is- soha nem hagyott ott sehol!
Hosszú utakon is kényelmes, tágas utastere és csomagtartója példás és jó szolgálatot tesz.
A GLi felszereltségből adódóan számos kényelmi "extra" segíti a vezetést (ABS, klíma, fűthető elülső szélvédő és visszapillantók, állítható ülőlap a vezetőülésnél)...
Ami az első generációs Avensisnél áldás (keményebb, feszesebb futómű), az itt is jól jönne..., na és egy hangyafaszányival erősebb motor, mert a 107 LE hegymenetben megpakolva sajnos nem hoz magával túl sok dinamikát.
Az autó nyilván nem egy Honda, de a Carina is szereti, ha náha jól kihuzatják.
Összességében első és igazi szerelem.
És még tart.
6 év után is.
Én ragaszkodom hozzá, ő is mintha ragaszkodna hozzám.
Igen sokat kap tőlem, garázsban van tartva, évente max 5 ezer km megy bele, orvosai - néha még az utca halandó járókelője - is elismerően biccentenek látványára...
Mit mondhatnék még?
Hűséges és szolgálatkész társ, jó vele és benne lenni - elpusztíthatatlan öreglány.
Hibalista
- Elülső ablakok nem mindig mennek vissza a nútba (főleg magas sebességnél). - Vízpumpa 255 ezernél, Klímatöltés 255 ezernél, Leömlő leszakadása 262 ezernél, leömlő és hátsó híd korróziója, bizonyos műanyag alkatrészek elfáradása törése (pl. szellőző tekerőkapcsoló törése - szerintem típushiba), fényszórók bemattulása. - Az előző tulaj elmondása szerint az autó ette az olajat, ezért a motor gyűrűztetve lett 196 ezer km-nél. Megerősítem: amióta nálam van, olajcsere periódusok között (ami 10-11 ezer km-enként történik) egy csepp olajat nem kell utánatölteni... :)
Ide hordtam szervizbe
Magánszerelő (Nagykovácsi)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Lajkó - Független Autószrviz, Zsámbék
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 233000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Avensis esetleg Honda Accord |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
