Suhanó gazella
Szöveges ítélet
Új korától van nálam, null kilométeresen vettem szürkeimportból (már itthon volt, telepről választottam). Elég nagy kockázat volt megvenni, mert ugyebár garancia csak a tengeren túl van, és ha az akksi vagy egyéb hybrid rendszerhez való cucc megy benne tönkre, vakartam volna a fejem, mert a Toyota márkaszervizekben a típust sem ismerték.
Viszont a márkába vetett bizalmam bejött.
10 éve használom, és most döbbentem rá igazán, hogy milyen jól összerakott autó. A lent felsorolt pár meghibásodástól eltekintve gyakorlatilag olyan, mint új korában. A meghibásodások is kopó alkatrészek cseréi, teljesen elfogadható, gyakorlatilag az időszakos szervizeken kívül kb 50e Ft-ot költöttem javításra 10 év alatt, ez semmi
Kényelmes, halk, csendes, és elképesztően össze van rakva.
Most döbbentem meg, hogy akkumulátorból (a savasból) is még az eredeti van benne, és kutya baja.
Amikor megvettem, az ára is nagyon jó volt, kevesebbért jutottam hozzá, mint amennyiért az itthoni szalonból egy Priust kihozhattam volna. Elgondolkoztató, hogy ha valaki kint bebaktat egy szalonba, kifizeti, idelogisztikázza, levámáfarendszámozza, és még mindig olcsóbb, mint ugyanannak a márkának a hivatalos képviselete által árult, nagy tömegben olcsón szállíttatott kisebb modellje...
A kocsi nagyon amerikai. Hiába Toyota, visszaköszönnek az amerikai autóimból korábban ismert dolgok (néhol olcsó megoldások, de minden van, ami kell, lényegesen több extra, mint a kategóriájában megszokott errefelé.) Full extrás változat, bőr, tetőablak, fűthető motoros ülések, érintőképernyős nagy kijelző navigációval, JBL hifi, tempomat, fokozatmentes automata. Hiányérzetem semmi, és az árát tekintve pedig nagyon jól felszerelt autó,
Menetteljesítménye kifogástalan, húz mint a trolibusz. Autópályán suhan, szinte semmi zaj.
A futómű szintén amerikai, nagyon puha, történnek alattam a dolgok, érezni nem nagyon lehet belőle semmit. Limuzin szerű
Fogyasztás remek, a hybrid jellegzetessége, hogy városban kevesebb, mint autópályán. 7-8 l körül kényelmesen lehet vele járkálni.
Összegzés: nagyon jó vétel volt, és még jópár évig tervezem használni, nincs értelme megválnom tőle. Városba veszek mellé egy elektromos Nissan-t, hosszú távon viszont továbbra is ezt fogom használni.
Hibalista
- 120.000 km: egy mechanikai szorulás miatt az egyik fékbetét vasra kopott. Az összes többi még bőven 50%-on volt! Betétcsere+ tárcsa felszabályozás - 165.000 km: Vízpumpa. Filléres (40$) alkatrész az usa-ból rendelve, többe került a szállítás, mint az alkatrész. Ismerős szerelő 1 óra alatt cserélte, nem egy nagy mutatvány.
Ide hordtam szervizbe
Haver szerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Superb, 1.9 PDTDI Automata | Következő autója? | Leaf 40kW elektromos |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
