A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Camry (2007)

Camry Hybrid 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Relax kapszula

Szöveges ítélet

Nem volt eddig japán autóm.
Amerikai meg pláne nem volt! (a Camry Hybrid ugyanis az, made in Kentucky)
De úgy tűnik, még lesz...

2016-ban, 8 évesen, 105e km-rel vettem az első tulajdonosától, akinek családja új kora óta járt vele, itthon.
Szerviztörténetét a km óra állásokkal lekérdeztem (Reálszisztéma), róluk később.

Viszonylag nagy merítésben van részem, igen sokféle típust ki tudok próbálni, ezért relatíve ritkán érnek meglepetések. De ez most az volt. Egyértelműen pozitív értelemben. Ilyen finom és kényelmes közlekedési eszközt eddig nem ismertem ennyiért.

Úgy esett, hogy kb. 2 évvel korábban próbáltam egy ilyen gépet, nagyjából 100 km-t autóztam vele és nagyon megtetszett az a finom kezelési érzet, ahogy a Camryt vezetve az ember gyakorlatilag pihenhet. Még az indexet is élvezet kitenni... "Műszer" - ez ugrott be. Aztán két évet vártam, mire jött egy olyan eladó példány itthon, amit érdemes volt megvenni. A mobile.de Camry Hybrid kínálata meg még a Hahu-énál is lényegesen szerényebb volt. No de vissza az autóra:

Nagyon érezni, hogy igazán hosszabb távú utazásokra tervezték, minden lényeges részlete nagyon kidolgozott, és szinte semmi sallang nem jár ezekkel, miközben a legelőnyösebb a városi használat melletti üzemeltetése, Budapesten a nappali forgalomban közlekedve nálam 7 felett fogyaszt valamivel, este 6 liter alatt némileg, szinte hihetetlen egy ekkora benzines autótól (a dízelt nem favorizálom személyautóban), ami azért 190LE rendszer összteljesítménnyel rendelkezik és majdnem 5 méteres.

A forma sem annyira megosztó, elegáns, mindenféle hivalkodástól mentes, a méretei miatt az arányok ezzel a dizájnnal talán ennek a Toyotának állnak a legjobban, mint ha a többi kisebb modell ennek valamiféle zanzásított verziója lenne... Kicsit talán Caddis, tetszik.

Menet közbeni az utazás beszűrődő zajai kellemesek, nincs az a bedugult fül érzet, mint néha a Lexusokban, a vezetési komfortja nagyon rendben van, a pozíció kellemes, könnyű a fék, és hatásos, azonnal fog, nem késlekedik, a kormány - bár talán kissé kevés visszajelzést ad esőben, csúszós úton - lágy, pontos, finom a rugózás, mégsem dülöngél a karosszéria, kifejezetten stabilan fut autópályán és kanyarokban is szépen fekszik. Továbbá elsőrangú az utazási komfortérzete és ami nekem nagyon fontos volt még, csoda jól szól benne a gyári zene (JBL!). :)))

Éjjel, egy kivilágított úszómedence kellemes színvilágával harmonizáló közép konzol valami üdítő látvány. Nem megszokott, de nagyon tetszik.
Könyöklője alatt hatalmas hűtött rekesz üdítőnek, csokinak, szendvicseknek, szivarnak... ;)
Jah, igen, szivargyújtó és hamutartó nincsen benne, de 12V-os szivargyújtó aljzat több is van. Pohártartók is, elöl-hátul.
A telefonos bluetooth kapcsolata stabil és szinte azonnali.
Persze amerikai autó lévén a rádiója nem fogja be a páros tizedesre végződő adókat itthon, csak áthangolóval, ami a vételi érzékenységet lerontja, de a páratlan számú adók igazán rendben szólalnak meg, nem beszélve a 4 lemezes CD váltóról! Nagy élmény ebben az autóban a zenehallgatás, a klasszikusoktól a rockon át az elektróig. Van, hogy csak ezért megyek kicsit hosszabb úton, teljesen betartva a sebesség határokat, vagy akár az alatt, ha ezzel nem tartom fel a forgalmat éppen, mert jól esik még egy kicsit "döngetni" benne valamelyik albumot.

Műszeregysége egyszerű, áttekinthető, igen szép tipográfiájú, és nagyon kellemes a színösszetétele nappal és sötétben is. Nagyon jópofa, hogy a műszerek körüli keret annál inkább előtűnik és hajlik kellemes, lágy kékbe, minél takarékosabban vezet az ember. Nem vagyok ilyen beállítottságú ember, de ezzel az autóval ez egyszerűen jól esik, na! :)

És nagyon helyes irányba neveli amúgy a "pestiesen" közlekedő embert, tehát a közlekedési kultúra tekintetében nagyon jó választás, azt gondolom. mert a vezetőt nyugira ösztönzi és az utazás kellemességének kínálatával intelligens közlekedésre sarkallja. Anti BMW ebből a szempontból. Mert abban hajlamos általában az ember egy kicsit elkanászodni ugye, ismerjük a jelenséget, legalábbis, aki már próbálta...
Szóval minden olyan jó és természetes vele. Nem akarsz minél hamarabb ott lenni, nem rohansz, nem tolod neki (pedig megy, ha kell, 8.5 mp a 0-100), nem tolsz másokat, nem akarsz nem indexelni sávváltáskor (állati jó az index kapcsoló kapcsolási érzete is, lágy, határozott, pontos), nem akarsz kiszállni belőle, élvezni akarod az egészet, meg hallgatni a lemezeidet, még, még, és még...

Minden egyes út fogyasztási átlagát a kocsi leállításakor közli a vezetővel, valamint megdicsér az óracsoport közepén levő pontmátrix kijelzőn át, ha neki is tetszik az: EXCELLENT :)

A mérföldben mérő órákat itthon megegyező minőségben km kivitelűekre cseréltetheti bárki, és ezzel a számítógépet is át programozzák, onnantól km-ben fog mérni, számolni és kijelezni mindent. Csak a klíma panelt nem tudták meghekkelni, az maradt Fahrenheites... Apropó, a dual digit klímája igen hatékony, gyorsan hűti le az utasteret és nem huzatos, csendes. Valamiért egyébként nem is hajlamos annyira átforrósodni ez az autó a napon, mint általában a többi. Ennek okát még nem tudom.

Az utólagos tolatókamera képe a gyári, színes érintőképernyőn este is, és nappal is rendben van, persze a rajzolati rácsozat a kormány eltekerésével nem csavarodik, de az autó hátulját pontosan mutatja, ha úgy állítjuk be.

Nagyon finoman fordul szűk helyeken a Camry fronthajtása ellenére is, és (majdnem) minden nekem lényeges extrával eleve felszerelték: bőr, fűthető ülések, tempomat, elektromos állítású vezetőülés és ablakok (csak a bal első automata), fényre automatán sötétedő belső tükör, komoly hifi, holdfény tető (moonroof), automata világítás vezérlés, guminyomás ellenőrzés, kulcs nélküli nyitás-zárás és indítás, navigáció (van hozzá magyar lemez), bt kapcsolat, fokozatmentes váltó, ám azért szívesen vettem volna még a xenon világítást, a memóriás üléseket és tükröket, valamint a hátsó ülések fűtési lehetőségét, illetve leginkább plüsst a bőr helyett.

Fej és lábtér tágas, az utastér széles és szellős, a közép konzol nem nyomja a lábam, a kormány minden irányban állítható - 195 cm vagyok -, még a tetőablak miatt sem ér bele a kobakom a kárpitba.

Kulcs nélküli nyitás, zárás és használat: zsebben a távirányító, onnan nem kell gyakorlatilag - a ruhamosás kivételével - kivenni. Az autóhoz érve a kezünket a kilincs mögé csúsztatva nyit, kiszálláskor a kilincsen levő kis gombot megnyomva zár, csomagtér az utastér padlón levő karral nyitható vagy mikrokapcsolóval a csomagtérajtón, de csak amennyiben nálunk van a távirányító. Indítás és leállítás a műszerfalon gombbal, ha nálunk a távirányító. Ha közben "leállítás" nélkül kiszállunk vele, az autó csipog kifelé is, és bent az utastérben is, nehogy más valaki tovább menjen vele távvezérlő nélkül, mert akkor ha odaért, ahova indult, és ott leállította a gombbal, onnan el nem indítja többé távirányító nélkül...

Rendkívül kellemes a fokozatmentes (nem CVT!) váltója, a városi dugóban való araszoláshoz gyakorlatilag a villanymotort használja az autó akár km-eken keresztül, ami egészen 60-70-es tempóig magában viszi a járművet óvatosan kezelve a pedálokat, ám amint intenzívebben gyorsítunk, azonnal indul a 2.4-es benzines is. Ügyes menedzsment van benne. Szinte észre sem venni általában működését, talán csak néha enyhe és hangtalan megrezzenésekből, hogy mikor milyen hajtással haladunk, indulunk, ha csak nem tesszük ki a folyamatábráit a középső színes kijelzőre, vagy a monokróm központi kijelzőre.

A féket az autó csak intenzívebb lassításokkor használja, finoman fékezve amúgy rekuperálva lassít, vagyis az akkuk visszatöltésének intenzitását növeli ekkor, ez emészti fel a mozgási energia jó részét, így nem fékporosak az első felnik sem, furcsa, ez is tetszik. Érdemes hagyni kigurulni, amikor látjuk már előttünk a forgalom alakulásából, hogy nemsokára fékezésre kényszerülünk.

A karosszéria igen merev, nem nyöszörög padkára hajtáskor sem, az utastér sem hajlamos zörgésre, csak kifejezetten rossz úton szólal meg egy két műanyag benne, az ajtók szépen, nagyon kellemes, lágy hanggal csukódnak, a csomagtér kárpitozása puritán, viszont egyáltalán nem olyan kicsi, amilyennek lennie kéne az adatai alapján (300 liter). Nem tudom, Amerikában milyen szabvánnyal mérik, de egészen biztosan nem azzal, amivel Európában dolgoznak. Babakocsi becsukva egyben bele fért, miközben az 500+ literes B Omega csomagtartójába ehhez a hordozót ki kellett belőle emelni minden összecsukás után.

A hátsó lámpák LED-esek, de nincsen gyárilag ködlámpa bennük, a fényszórók normál, halogén izzósok, projektorral, elég jól látni velük este, de azért nem xenon. A kormányról gyakorlatilag minden vezérelhető, hívások fogadhatóak, stb.

Az ablaktörlő a gyári lapátokkal nagyon hatékony, határozottan, gyorsan, csendesen és szinte hibátlanul töröl. Finom.

Autópálya + tempomat 120 km/h 6.5 liter, 130-140 km/h, ohne tempomat 7.5 liter, akit ez érdekel.

De még ilyen tempóról is intenzív a gyorsítás - ha szükség van rá - határozottan gázt adva (kappan hangon, ami ehhez az autóhoz persze nem illik) felbúg egy kis időre a benzines gépészet és szinte megemeli az elejét, mint egy yacht. Tényleg. :)

Állítólag megy 200 km/h-val is, ha kell. De nem kell. A Camryvel ezt egyszerűen nem akarod. Lehetsz magad is úriember. Elengeded, aki siet.

A km óra amúgy teljesen pontos GPS-szel mérve. A navigáció, hála a Navilexes Zolinak szintén jól működik. És zenehallgatás közben csak a bal első hangszóró hangját veszi el beszédkor, figyelmes "extra". Tetszik.

A reálszisztéma munkatársának hozzáállása az olajcserekor bele töltendő olaj viszkozitását és csere periódusait illetően nem nyerte el tetszésem a telefonban, szerinte elég 15e km-ként cserélni az olajat és jó bele az 5W30-as. Szerintem meg nem, mert a beöntő sapkára 0W20 meg 5W20 van írva, a gyári periódus pedig 5000 miles, vagyis kerekítve 8000 km.
Ennek az autónak a motorja ugyanis naponta akár harmincszor-negyvenszer-ötvenszer is elindulhat és leállhat normál használat mellett, nem véletlen egyik adat sem, ha jobban bele gondolunk.

Nagyon szeretem a TCH-t, eredetileg a kedvesemnek vettük a gyerkőcöket hordani, bevásárolni, rövid távokra, de az MV6-os Omegából nem szívesen ül át semmi másba, amit valahol talán sejtettem, mert annyira dicsérni szokta, ezért olyan alternatív autót kerestem, ami nekem sem bosszúság, ha részemre éppen az marad otthon. És nagyjából egyező méretei, azonos üzemanyaga és hasonló kényelme mellett a Camry Hybrid éppen fele annyit fogyaszt... nem volt elsődleges szempont, de nem bosszant. :)

Azt hiszem, megtaláltam, amit kerestem, jól kiegészítik egymást, folyamatos élvezet szerintem használata. Játszós autó azért kellhet mellé, mert a TCH elsősorban mint jövőbe mutató és igen tisztán üzemelő közlekedési eszköz szórakoztató.

Ami nem annyira tetszik benne, illetve amin változtatnék: lehetne benne érintésre hármat villantó komfort index, nem lehet a külső visszapillantóit behajtani (nem hogy motorosan, de manuálisan sem), városban ez néha jól jönne, nem lehet kikapcsolni a kipörgésgátlóját (nem huncutkodáshoz, hanem a téli hóban, esetleges elakadáskor), nincsen vonószem rajta, sem elöl, sem hátul, hogy ha esetleg mégis elakadna, ki lehessen rántani általa...
Nem ártana talán előre-hátra ködlámpa is néha.
A Szent kvarcóra a műszerfal tetején középen sajnos nem ismeri a 24 órás idő kijelzést. Ezért kár, szívesen oda adtam volna a belső visszapillantóban levő elektronikus iránytűt is érte.

Hibalista

- Bal első ablakemelő szerkezet a hangosabb zenére rezonált, csere, gyári újra, 18e Ft + a munka. - Ablaktörlő lapátok, felemás volt rajta, párban, gyári új, szintén 18e Ft.

Ide hordtam szervizbe

V. József, XX. kerület.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 105000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Omega MV6 Következő autója? Marad az Omega MV6 mellette
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Camry 2007 (2007)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)