Kényelmes és takarékos nagyautó
Szöveges ítélet
Az autót gyorsan kellett venni és a keret is eléggé megszabott volt. Sajnos az előző gépjárművem totálkáros lett, nekem pedig a munkám miatt azonnal pótolnom kellett és mivel az elmúlt 2 évben rengeteget mentem, így adta magát a nagyobb autó. A preferenciák között 3 dolog szerepelt: benzines, automata, japán - így sikerült eléggé leszűkítenem a kört, Accordokat, Avensiseket nézegettem ebben az árkategóriában, ahol egyszer csak szembejött velem a Camry. Tetszett, hogy hybrid, nagy, a Prius-szal ellentétben autó formája van és mivel ritka, nem fáradt el a dizájn úgy, mint pl. egy Passat esetén (ami valljuk be őszintén, hogy rémisztően unalmassá válik 1 év után is, mert rengeteg szaladgál belőle az utakon).
Ezt egy kereskedésből vettem, 270e km-rel, amiből viszont nyugodtan letagadhatott 150 ezret, mivel makulátlan állapotban volt (mondjuk a 3G autó Nyíregyházán azt hazudta, hogy 1 tulajdonosa volt, a vásárlás után indult JSZP szerint én viszont a 8-ik vagyok, ami még lízing és kereskedések esetén is legalább 3 személy. Az értékesítő is eléggé rámenős volt, őket egyébként nem ajánlom). Viszont gyorsan kellett, így elhoztam és elkezdtem használni rögtön heti 1000 km-t. Ami nagyon fontos (és mindenki leszarja), hogy az autó olajcsere-periódusa 8e km és 0w20-as kell bele, így néhány motoröblítőt kellett használni, hogy a felgyülemlett hulladékot kimossam belőle. Valószínűleg emiatt mehetett szét a főtengely kihajtás szimering 300e km-nél, ami kimerült annyiban, hogy hetente egy alkalommal fel kellett törölni egy kis olajtócsát az autó alól. Az orvoslás után ismét gondtalan vezetés következett. A következő gond most 350e km-nél jött elő, a kormányművet kellett felújítani, a 18-as felnik és a budapesti/magyar utak megtették a hatását, de ezért sem haragszom az autóra, mivel ez a 2 nagyobb gond habár 2 év alatt jött ki, ez az itthoni átlagos futásteljesítményhez képest 7 évnek felel meg...
Az autót többnyire pályán használtam, viszont így is átlagosan 6, télen 7 literes fogyasztással sikerült járni, ami a méreteihez képest (4,8m hosszú és 1,7 tonna) szerintem hihetetlen alacsony. Városban hybrid hajtással jól lehet játszani, tényleg nem kényszerít az autó őrültködésre.
Jöjjenek most a negatívumok! Az autó beltere büdös, ha sokat áll napon, ami fóliázással valamennyire orvosolható, továbbá muszáj a rendszeres ózonos fertőtlenítés, a szövetfrissítő-szagtalanító és illatosítók. Ezek használatával 99%-osan kordában tartható a szag... Ami rossz még, hogy a bal oldali tükör nem domború, emiatt 100%-os képet ad vissza, ehhez hozzá kell szokni. A legnagyobb gondom viszont az, hogy autópálya tempónál sajnos nagyon szélzajos. Ez sokakat nem zavar, én viszont több prémium autóban is vezettem, ahol tudtam kihangosítóval beszélni, a Camry-ben ez csak nagyon kényelmetlenül, kiabálva és 110-zel lehetséges.
Viszont... Az eladás most nagyon nehezen megy (pedig az utódja már megvan), szentimentálissá váltam, mert hiába van benne több mint 350e km, az autó városban hihetetlen csendes, jól néz ki az úton, sokkal drágábbnak mutat, mint amennyi valójában, borzasztóan kényelmes és tágas. A belehajtott kilométereket mindig hűségesen vette, soha nem hagyott cserben (nálam mondjuk mindig megkapta a kötelezőket, sőt...) így nagyon a szívemhez nőtt.
Hibalista
- A kötelezőkön kívül kormánymű és főtengely kihajtás szimering.
Ide hordtam szervizbe
Toyoteam Garage, nagyon profik és jó áron dolgoznak!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |