A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Camry (2007)

Camry Hybrid (XV40 széria) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Felhőkön járó

Szöveges ítélet

Üdvözletem, sziasztok!


Közhely így kezdeni egy beszámolót, de én német autó párti voltam, 1991-ben édesapám hozta be a talán első VW Transportert T4-es buszt itthoni cég számára. Alapvetően a japán autóktól a 90-es években az tántorított el, hogy a belső terük műanyag volt, kopogós, fénylő és - valljuk be - ronda. Ezért döntöttünk annó egy VW Vento mellett ( édesapámnak azóta is megvan).

2005-ben jött egy ötlet, kell nekem egy autó. Vettem egy e34-es BMW-t, ami azóta, 13 éve meg is van, a BMW-s ismerősök mai napig nagy barátok/haverok (megjegyzem, sokuk már nem BMW-s, sőt sajnos messze elkerülik az újabb modelleket. Ez tényleg szomorú...). Szeretem ezt az autót, 1991-ben még másról szólt a BMW üzletpolitikája. Aztán jött a pártalálás, összeköltözés, majd a család, jöttek, mentek az autók (!), szükség volt racionalitásra, így lett a Polo, Fiesta, Fusion, C-max, Mondeo, ahogy nőttünk, gyarapodtunk :)

Miért Hybrid? Feleségem jelezte egy éve, hogy a Cmaxot szereti, de sokat fogyaszt, mivel közel jár dolgozni, 5 km-re. Lett egy szervizkönyves, ténylegesen 153e km-et futott Prius. Kersesni kell az ilyet, pörgetik ezt is..A Cmaxot szerette, a Priust imádja, eljár vele nyáron max 5,5 télen úgy max 6,5 literből. Bármikor, bárhová el mer vele menni, magáénak érzi. C-max esetében a fogyasztás nyáron minimum 7-8 liter, télen 10-12 volt, hetente tankolt, most 2-3 hetente.

Nekem volt egy 2008-as Mondeo Kombi. Nagyon jó autó volt, nagyon jól felszerelt (pld. első ablakfűtés, kanyarvilágítás, xenon, ezeket ma is hiányolom) de úgy éreztem, nekem is váltani kell. De mi legyen? A Mondeo hodálya már nem szükséges, nem cipelek fürdetőkádat. A Hybrid hajtás nagyon tetszik, mert halk, nincs váltás (CVT), megbízható, kiforrott technológia, s ami engem - főleg gyermekek érkezése óta érdekel - a környezetvédelem. Elképzelem, hogy egy diesel élete alatt mennyi kormot pöfékel ki, ha állnak az autók az M1/M7 bevezető szakaszon, milyen minőségű levegő lehet ott. Szóval két autó jött számításba, Prius+ és a Camry. Camry-nak a szépsége, egyedisége fogott meg, a világos belső tere, ami egy fekete külsővel nagyon szép. Nézegettem, de nagyon kevés volt a piacon, ami felszereltségét illetően is megfogott. Végül lett egy, igaz utaznom kellett érte majdnem 300km-ert, de megérte. Végig Magyar honban volt az autó, szervizkönyves. Tulajdonosa volt, gazdája nem. Olajcserék, stb. időben, de pld. beültek a bőrülésre vélhetően egy szöges farmerben, ülésen lett egy karc, meg szállítottak valamit benne, s az kiszakította a napfénytető szövetét. Előbbit már javítottam, utóbbin még gondolkodom mi a megoldás. Kormány, szokásos használati felületek, stb, viszont egyáltalán nincs kikopva.

Menetteljesítmény.
Megy, nem egy TDCI vagy PDTDi, itt ilyen gyorsulásokra ne számítson az ember. Húz, mint egy villanymozdony, a Priusnál érezhetően jobban, de nincs ugrás, ha odalépek. Padlónál azért megindul. Valóban felbőg, de nem úgy, mint a Prius, a hangszigetelése is sokkal jobb.

Kényelem.
Én közel 190 cm vagyok. Bőven elférek úgy az autóban, hogy mögöttem is elférnek, a gyerekek nem rugdossák az üléstámlám hátulját, mert van hely a lábuknak. Az ülések esetében a bőrnél a plüss kényelmesebb, ezt onnan tudom, hogy amíg a bőrülésem festették (karc miatt), arra az időre kaptam egy plüss ülést. A bőrnél jobb a plüss oldaltartása (nem is csúszkál úgy benne az ember) és puhább is az ülés. Hangszigetelés jó, szélzaj 120 felett jön meg. Zörgések vannak itt/ott, de nem állandóak, főleg ha hűl az idő (5-10 fok alatt), akkor jellemzőek. Én utálom az zörgéseket, de ezek nem zavaróak. Volt fél évig családunkban egy IV-es VW Polo is, na az volt a zörgős autó...Zene JBL esetében gyönyörűen szól, azért is, mert a beltér csöndes, simán lehet 130-140-nél halkan beszélgetni egymással. Hifinél nagyon hallani, hogy melyik hangszóróból mi szól, olyat is hallok, ami előtte fel sem tűnt, hogy benne van egy musicalben, néha ha a rádióban szirénázás van, megijedek, hogy honnan jön a hang, aztán rájövök, nem kívülről :) Kihangosító nagyon jó, első 1-2 mp-ben halk, de utána megtalálja magát.

Csomagtér.
Sokan ezért húzzák le a Camryt. Mikor én is megláttam a csomagteret, főleg a IV-es Mondeo kombi csomagtere után, hát pislogtam...Mi lesz itt...? Akksi hátul van az ülés alatt/mögött, így az elvesz a térből. De...lám, leutaztunk úgy Horvátországba a családdal, hogy minden befért, hűtődoboz, futóbicikli, strandcucc (összecsukható horgászülésekkel, napernyővel, stb.). Igaz, nem úgy hajigálom be a cuccokat, mint egy Kombi autónál, itt gondolkodni kell, mit hova, ugyanakkor még tetőbox nem kellett. Negatívum, hogy a csomagtér ajtó zsanérja, ami egy kifli alakú, lecsukáskor sok teret vesz el.

Klíma nagyon jó és hatásos, nem egyből rád tolja a 8 fokot, hanem szépen hűti le az autót és ugyanígy nagyon jól beállítható. Az, hogy Fahrenheitben van a hőfok, megszokható, a km órát pedig mérföldről km-re át lehet kalibrálni (navilex.hu). Én már így kaptam.

A vezetés "élménye".
A gyorsulásról fentebb írtam. Futóműve nem egy Ford/Vw (vagyis európai) futómű. Puhább, finomabb, talán billegősebb (?), de érdekes, hogy veszélyhelyzetben jól viselkedik. Prius futóműve nekem jobban bejön, de azért az más méretű és besorolású, meg európai piacos autó. Szóval ha egy Mondeo futóműve lenne az autó alatt, annak jobban örülnék, de nem vagyok vele úgy, hogy nem tudok vele együtt élni. Féke még nálam is a gyári (!) volt, 190e km környékén (!!) cseréltem az első betéteket, tárcsák elől/hátul még gyáriak (elsőnek van kis válla, hátsónak semmi), betét is még gyári hátul.

Ami cserélve lett: első stabilizátor szilentek párban (gumi összement, már kopogott egy kicsit), csere után sokkal jobban a földhöz ragad az autó. Bal hátsó kerékagy, amelyet vélhetően egy horvátországi kátyú kiütött. A szilentek párban voltak talán 800 forint, kerékagyból GSP lett, kemény 16e forintért, kedvességgel, ma már Koyo-t vennék, mert találtam azt is utólag (ekkor a GSP már meg volt rendelve), ez úgy 30e forint körül van.

Akkupakk hibátlan, Sheldonék bemérték, kitisztították a hűtést/szellőzést szolgáló ventillátort (nem volt benne semmi kosz), modult cserélni nem kellett, ahogy néztem a szervizmúltat, rögtön vásárlás után volt pár db. cella cserélve, ezt nem tudom, milyen okból. Nálam, s az előző tulajnál (akinél évekig volt az autó) semmi, így az akkupakk sem nem romlott el.

Motorolajat én 10e km-ként cserélem, még csak egyen vagyok túl, minőségi szűrőkkel. Olaj talán a 4 liter max 8e forint (Eneos 0W-20), szűrő pár ezer, erre csak a csere költsége jön rá, a szűrőhöz kell egy lehúzó, mert rossz helyen van. Váltóolajat én cseréltem, 90e km-ként kell, abból szerintem jó a Mannolnak a speciális, Toyota minősítéssel rendelkező CVT váltóhoz készült olaja. Fontos, hogy cserénél az utolsó pár decit kis fecskendővel, kis nyomással kell benyomni, mert ha nagy csővel tolják be, kinyomja, s így akár 6-7 deci is hiányozhat!

Fékeket (munkahengereket, nyergeket) alaposan át kell mozgatni (féklemezeket megcsiszolni), én csináltam meg először ezt rajta 10 év után, sokkal jobb a fékhatás. Textar betét fog, de porol rettenetesen. Állítólag a gyári vízpumpa hamar tönkremegy, ezen ez már gondolom cserélve volt, mert nem folyik.

Negatívumok:

- nekem hiányzik a behajtható tükör, de legalább fűtött,
- amcsi lévén, csak a bal első ablak komfortmodulos és csak lefelé,
- gyári fényszóró oldalirányú vetítési szöge csak 20 fokos, így kanyarodásnál nagy a holttér sötétben, TYC és Depo már EU szabvány, sajnos tompított fényereje nem élenjáró,
- egy első, fűtőszálas szélvédő fűtés is jól jönne (ne legyek persze telhetetlen, ez egy 2008-as autóban csak a jól felszereltekben van benne),
- első ülések lehetnének kényelmesebbek,
- ha törik, lehet baj az alkatrész beszerzéssel...bontott nem nagyon van, 1-1 vizsgaközpont fél tőle, mert pld. nincs rajta ködlámpa, E jelzések, stb.

Összességében: A Camry, főleg a hybrid, egy hiánycikk. Ma (2018.12.18) 2 db van összesen eladó, a többi vagy sima benzines, V motoros, vagy más szériák. Árvízkárosult autókat kerülni kell, ezek főleg azok, amelyek nem K és L rendszámosak, mert a Camrykat leginkább 2008-2010 körül hozták be. Családi autóként simán vállalható, csomagtér racionalitást igényel. Megbízható, jó menetteljesítménnyel rendelkező, halk autó, amely mindenhol megállja a helyét. A hybrid vezetését tanulni kell, de egy idő után megszokod. A fogyasztás: legyen az város (5-6 liter), interurban (4-5 liter) vagy autópálya (130km-nél 6,8-7 liter), vállalható, télen mindenhez adjunk 1 litert hozzá. Környezetkímélő, mikor reggel indulsz, nincs a hóban, betonon a kipufogó alatt fekete folt, bűz. Lejössz a pályáról, feltöltött akksival, s nyáron (amikor nem kell a fűtés), szinte elektromos módban hazacsorogsz a házadhoz, beállsz az udvarra, hogy a család meg sem hallja.

Ideje komolyan venni a környezetvédelmet, sajnos az európai autógyártók nagyon el vannak maradva a hybrid vagy full elektromos rendszereket illetően. Éledezik a BMW, a Nissan, ugyanakkor a VW, és Audi el vannak maradva.

Hibalista

- Bal hátsó kerékcsapágy (vélhetően egy útfelújítás miatti kátyú adott neki egy alsó horgot).

Ide hordtam szervizbe

Saját szerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 183000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Vagy másik Toyota, vagy egy Lexus modell (pld. 450h)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Camry 2007 (2007)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)