Unokáink is látni fogják...
Szöveges ítélet
Történeti leírás:
Leírhatatlan ez az autó. A barátn?m haverjai mondták a kezdetek kezdetén, hogy nem csak a csajom jó, de ha meglátom a kocsiját... Nem a kocsijáért szeretem, de igazuk volt. Szerelem második látásra. Három keserves hónapot kellett várnom mire megláttam a 3 éve garázsban porosodó, nyáron a 170 %-os páratartalomban 50 fok melegben rozsdásodó, oda alig befér? nagy dögöt. A barátn?m az apukájától örökölte és nem igazán merte használni, így történhetett meg, hogy 9 éves korára 125 000 km volt benne. Az els? évben csak néhány hétvégi kiruccanásra hozhattam el, na meg persze zöldkártyára és vizsgára. A következ? évben a sarkamra álltam, és jól megmondtam, hogy ha nem használja, adja el amíg még kap érte valamit. A kocsit ezért találták fel. Nem, de? Aztán alkut kötöttünk, én használom és tankolom, ? meg örül, hogy végre jár vele valaki... mármint az autóval :)
Tények:
Kívül-belül hatalmas, de a méretéhez képest - és ahhoz, hogy automata - nem horror a fogyasztása, télen 11,3, nyáron 10,5 literrel el lehet vele kolbászolni. És teljesen mindegy merre megy az ember. Ennyit eszik, és kész.
A klíma 3,5 C fokot fúj, így aztán az arcüreggyulladás biztosított, hátul a lábakra is fúja a hideget, felfázni is lehet. Bár tavaly már csökkent a teljesítménye, még mindig h?tött, aztán elvittem a KLÍMÁSHOZ, aki a rengeteg agyával beletöltött valami olajat a rendszerbe, hogy attól majd megsz?nik a kattogás. Azóta 1000x annyira kattog, és 130-nál gyorsabban, bekapcsolt h?tés mellett nem merek gyorsabban menni, mert beáll a kompresszor, elszakad a szíj, és oda a vezérlés.
A motorja kiváló állapotban van, soha nem kellett eddig hozzányúlni. Jól húz, köszönhet?en a váltónak, amivel gyakorlatilag mindenkit ott lehet hagyni a lámpánál. De ezt csak fizetésnapon ajánlom ( 14 l ) . A h?t?rendszer is csak azért ment tönkre, mert 3 évig el sem mozdult a helyér?l és a folyadék szétevett mindent, amit talált, csak a hengerfejtömítés úszta meg a dolgot.
A tempomat... e nélkül el sem lenne szabad adni autókat. Hihetetlen érzés 1 óra 45 alatt Bécsben, 3/4 óra alatt Gy?rben lenni és fájó izületek, izmok nélkül kiszállni. A 170-et hegyen-völgyön át tartja, és mert automata, még vissza is kapcsol, ha úgy érzi.
A tet?ablak: nagy feeling! F?leg meleg nyári estéken ajánlom, nappal semmiképp´, tuti a napszúrás, és mivel elég alacsony a bels? tér, gyakran becsukom a hajam vele, télen meg a sapkám - mert télen is poén hülye gyerekeknek.
Ha már a bels? térnél tartottunk, elmondanám, hogy semmi küli nincs bent, amit?l hasra kellene esni. A japcsik tudták, hogy nagy autót, de nem luxus autót gyártanak. Rádió, hideg-meleg befúvás, puha m?anyagok. Hátul kartámasz. A hátsó ablakban napfényroló, hogy azok az idióták, akik még nem találták meg a fényszórómagasságállításgombot, azok ne vakítsanak.
Biztonság: az autó elejét?l az els? szélvéd?ig kb. 2 méter... asszem evvel mindent elmondtam.
Csomagtartó: a 28’ as street bike els? kerekéb?l 10 centi log ki bel?le. És akkor az üléseket le sem döntöttük. Megjegyzem, sedan, nem kombi.
Összegezve: Az autópályán nem nyomnak le, inkább jobbról leel?znek 200-zal, 205/65/15 gumikat tettem fel, így már ki is néz valahogy, és nem imbolyog mint egy hajó. Télen és ónos es?ben képtelenség vele megállni, úgy csúszik, nyeklik, nyaklik mint a tehén a jégen.
Egyebekben nem túl kihívó, nem macsós jelenség. Inkább tekintélyt-parancsoló. Szeretem, és szeretném, hogy az unokáim is egy ilyen autón tanuljanak meg vezetni, ha még akkor lesz benzin, meg megfizethet? lesz, meg egyáltalán megéljük…
Szép napot, köszi, hogy elolvastad, ajánlom mindenkinek!
Hibalista
- Vízpumpa: 60 000,-
- H?t?: 5 000,-
- Klíma: 14 000,-
- Szélvéd? csere: 45 000,-
- Kis karosszéria-foltozás: 20 000,-
-
- Szokásos: olaj, váltóolaj, sz?r?k, fékpofa cseréje
Ide hordtam szervizbe
A Zoli. Budafokrú´
? aztán szerel? a javából, els?re lehúzott minket, mivel ránézésre olyan gazdagoknak járó autó a Camry. Felét csinálta meg annak, amit kértem, és kétszer annyit fizettetett. Amióta tudja, hogy egy haláleset folytán ránk maradt örökség, azóta korrekt és mindig ott ülhetek mellette amíg csinálja. Eldumálgatunk és szépen lassan megtanulom az autó fortélyait. ( Arról nem is beszélve, hogy el is végzi a munkát. )
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
1. Toyota Pest:
Mivel automata, a váltóolajat szakszervízben cseréltettem, nem kevés pízért, de legalább nyugodtan alszom.
2. Toyota ... : Direkt nem írom ide a szakszervíz nevét, mert pult alól féláron, kb. orgazdaként szereztem kett? t? csavart a kerékhez.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 1.4 Megane Classic | Következő autója? | Volvo V70 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
