Ez AUTÓ
Szöveges ítélet
Suzuki swiftet cseréltem le, miután használtam 6 évet és beleraktam kb 250e km-t, naponta 100-200km vezetek és nem mindegy milyen állapotban szállok ki az autóból.
Nehéz döntés volt mindenképpen nagy és kényelmes autót szerettem volna venni lehetőleg amerikait vagy japánt (suzuki kizárva), minden ismerősömet szerelőket és laikusokat is megkérdeztem, milyen típust vegyek. Ezért aztán elég hamar kiderült amerikait inkább nem. Japánba honda accord merült fel ami túl drága, mazda 626,323 ami viszont nem tetszett.Max. 1000 000ft volt.
Végig lapoztam a népítéletet és eldöntöttem Toyotát veszek, lexust. Megnéztem kipróbáltam 1-2 típust ami jól húzott és jól nézett ki az drága volt.
BP-n találtunk egy Toyota camry-t de túl sokat kértek érte és automata 3000-es volt. Most néztem a használtauto.hu-n már csak 600e kérnek érte.:)
Már feladtam hogy találok valami jót, elkeseredésemben elkezdtem nézegetni a Dacia logant is.
Ekkor szólt a szomszéd falu kis boltosa, hogy eladná a toyotáyát de sajnos törött, és a szerelőnél van, nézzem meg ha érdekel megegyezünk. Elmentünk megnéztem, nagyon megtetszett, a karosszériás és a festő már végzett vele, még az első lámpák hiányoztak. Az autót a jobb elején műszaki után 2 héttel összetörték.
Kisebb alkudozás után 650 000 ft-t megvettem, a lámpát már én raktam össze a töröttből, nem tökéletes a karosszériás munka az jobb oldali helyzetjelző mellett 1cm-es rés van.
6 hónap alatt 22000km-t tettem bele, és egyszerűen imádom, nagy kényelmes, nyugodt tepsi, hatalmas belső térrel, de ha előzni akarok akkor simán lealázom a középkategóriás autókat is.
A suzukival úgy közlekedtem mint egy ámokfutó (100-130között), a camryval rá álltam a 90-110re. 150-ig csendes lehet benne beszélgetni, de 180-nál már inkább a gyári hifit kell hallgatni amire megint csak azt tudom mondani nekem tökéletes (gyári cd egységem is van), ülések kényelmesek ülőrész keménység és szög állítható, jól hátra lehet tolni. hiányolom a hátsó ablak törlőt, de megvagyok nélküle.
Motor 2,2-es kézi ötös váltó, 137le ehhez a kasznihoz éppen elég.
Fogyasztás: toyotás autóút és pálya 8,5 (persze nem 200-al)
Város légkondival 12, nem igazán szereti a dugót. Autópálya 180-al 16. Most hosszabb városi használattal légkondi nélkül 9l.
Légkondival vigyázzatok, nekem már fáj a torkom.
Külső: Nem feltűnő az biztos, most vettem rá alufelniket így jobban néz ki.
Néha elgondolkozom mit vennék ha megint cserélnék, egy biztos csak toyotát, de 4-5 éven belül nem tervezem a cseréjét.
Hát eltelt 6hónap, még mindig szeretem de drága a fenntartás, kb 3 hónapja előzés közben elgyengült, majd leállt a motor, és nem indult újra.
Ez nekem 150e be fájt.
Sajnos a vezérműszíj lépett 5 fogat és elfogyott a fele.
Előző tulaj, aki jó ismerősöm, Toyota szalonba Győrbe hordta a kocsit, vezérműszíj cserekor nem húzták meg a vízpumpa alsó csavarját rendesen vagy nem rögzítették ragasztóval?? Kilazult, kiesett és beszorult az alsó tárcsa melletti műanyag burkolatba úgy hogy folyamatosan koptatta a szíjat, így autóztam kb 30e km-t.:(
Ha már szétszedtük a motort, akkor mindent cseréltünk szimeringek, vízpumpa, feszítőgörgők, szelepek. Viszont a gyűrűkhöz nem nyúltunk, mert a henger fala szépen nézett ki.
Összerakás után motor tökéletes kevesebbet eszik megy mint a vaddisznó, viszont eszi az olajat 1000km 2dl valószínűleg cserélni kellett volna a gyűrűket is (majd legközelebb).
Most a szervó folyik, ott ahol a kormány becsatlakozik a szervóba, olyan szimeringet nem lehet kapni tehát marad a kivétel esztergálás a házon majd a kapható méretű berakása.
Klimám továbbra is csapágyas, 1 feltöltéssel 4hónapot bír, egyenlőre nem töltöm.
Más gondom nincs vele, autópályán 4-be együtt megy a fordulatszámmérő a sebességmutatóval akár 200km/h-ig (nagyon tetszik) mindenki takarodik le előlem:)
Mindenkinek ajánlom a Toyota Club-ot, nekem sokat segítettek
Eltelt 1/2 év és 15e km.:) szervo ok,motor ok, klímát nem tudtam használni a nyáron, télen szétszedjük és megcsináljuk..
Volt egy műszakim 75e, a műanyagborítások alatt még is rozsdásodott a kaszni.
Sajnos jártam vele Bp-n és megnyomták a hátsó ajtómat a parkolóban, jó magyar szokás szerint nem hagytak elérhetőségét.
Ismét eltelt 1/2 év ami a kocsinak 15000km-t nekem pedig 350 000 ft-t jelentett. :(
Ajtó megnyomást kilakatolták egész jobb oldalt újra fényezték.
Sajnos a szervom megadta magát jobbra kanyarodva a fogasléc mellett jött ki az olaj. Naivan azt gondoltam szimerig csere és ok lesz..
Hát ez nem jött be, a motorkód alapján kiderült ez amerikai típus itt nincs hozzá semmi, azért megpróbáltuk, megrendeltem a szalonból a simering garnitúrát, beszereltük de az összerakás után továbbra is folyt az olaj, ez nekem 40e minusz volt. Sikerült szereznem bontott 2,2-es európai szervót, kisebb átalakításokkal sikerült beépíteni. Most már nem folyik viszont lágyabb, mint az eredeti volt.
Miután a klíma nem volt jó ezért azt is szereztem bontottat, ennek az átalakítása már több időt vett igénybe itt már a felfogatók sem passzoltak, és a csatlakozó is kevesebb volt mint az amerikai változaton, szerencsére csak szét kellett bontani a kábeleket, kicsit forrasztani, feltölteni, és már jó is volt. (3nap)
Ezek után úgy gondoltam nem jöhet semmi probléma, naív voltam..beállt a jobb hátsó csapágy, itt már passzolt az európai is (75e/db) volt az ára, de akkor már a másik oldalt is cseréltettem.
Most minden ok, nagyon megy, de most kímélem..kimerítettem a családi kasszát
A kuplungom igen fent fog, de még nem csúszik, most nem szeretném kicserélni.
1 év és 35 000 km után, első lámpákat beállíttattam, most szépen néznek ki, belekerült egy távkapcsolós riasztó, lefényeztettem a tetőt és az oldalát a szélvédő aljáig+ szélvédőcsere kínaira (28e) a többit karosszéria elemet csak ecsettel javították polírozták, így megúsztam 85e-böl, volt egy kis karosszériás munka is a kerékdoboknál. CD-s egységem beadta az unalmast lecseréltem DVD lejátszósra.
A kuplung még ok, de az első csapágyak már szólnak ha a téli gumi van fent, valószínűleg a következő kerékcserénél ezt is cserélni kell.
Az olajat továbbra is eszi, jelenleg 10000 km-nél olajcsere, de 5000 km-nél után kell tölteni 3dl olajat.
Hamarosan megy belső nagytakarításra, most 16 éves de nagyon jól néz ki. Nagyon elégedett vagyok vele.
Hibalista
- Fékpofa csere elöl, termosztát, szűrők, légkondi feltöltés. teljes motor generál, lambda szonda, szervo szimering, szilentek és első teleszkop, karosszéria javítgatása
- Komplett szervo kormány csere, klíma kompresszor csere, hátsó csapágy csere.
- Valószínűleg első csapágy csere mert a téli gumikkal már szól, szélvédőcsere kínai ócsóra.
Ide hordtam szervizbe
Toyota szalonnal kezdtem, de az olajcsere költségei ismeretében nem foglalkozom velük.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Vettem toyota szakkönyvet és a szerelő haveromhoz hordom Pannonhalmára, így néha én is tudok segíteni.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 203000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | swift 1,3 | Következő autója? | most van melette 22 éves micra, camry a garázsban pihen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
