A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Camry (1983-1988)

Camry 2.0 GLi Liftback 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Méltatlanul elfeledve

Szöveges ítélet

A Camry els? generációját (csakúgy , mint a kés?bbieket) els?sorban az USA piacának meghódítására tervezte a Toyota . A modell , néhány apró részletében (fényszórók , hátsó lámpatestek stb) átrajzolva , szerencsét próbált az európai piacon is – nem sok sikerrel ; akkoriban a középkategóriában (az els? generációs Camry , méretéb?l adódóan , még ebbe a kategóriába tartozott) finoman szólva alacsony volt még az érdekl?dés a távol-keleti járgányok iránt . Nem csoda hát , hogy az 1983 és 1986 között eleve alacsony példányszámban eladott típusból mára jó , ha pár ezer darab van még forgalomban – határainktól nyugatra úgyszólván teljesen kihalt .

Pedig az autó rendelkezett minden adottsággal , amivel –elvileg- elnyerhette volna a vev?k kegyeit . A 4.5 méternél valamivel rövidebb , közel 1.7 méter széles , tehát európai viszonylatban is kezelhet? méret? karosszéria formaterve 83-ban ha nem is forradalmian modern , de mindenképpen korszer? és letisztult ; helykínálata kimondottan b?séges , legalábbis ami a beltér szélességét és a lábteret illeti – egyedül a kissé sz?kös belmagasság emlékeztet a korábbi japán autók nem igazán európai átlagemberekre méretezett helykínálatára . A csomagtartó mérete is impozáns , a Liftback néven forgalmazott ötajtós modellé ráadásul osztottan dönthet? hátsó üléstámlák segítségével b?víthet? . Az autó m?szaki megoldásai olyan finomságokat vonultatnak fel , mint az elektronikusan vezérelt hengerenkénti befecskendezés (a kétliteres változat esetében ; ezen kívül egy 1.8-as karburátoros benzines , és egy szintén 1.8-as turbódízel szerepelt a kínálatban) , elöl bels? h?tés? tárcsafékek , hátul három leng?karból álló , stabilizátorral kiegészített független kerékfelfüggesztés ; nem is beszélve az olyan rejtett jó ötletekr?l , melyeket csak a használat során tanul meg értékelni az ember – ilyen például a szelepek és a dugattyúk azon jó szokása , hogy a vezérm?szíj esetleges elszakadása során nem ütköznek össze , megkímélve a tulajdonost a költséges motorfelújítástól .

Kora 80-as évekbeli viszonylatban felettébb gazdagnak nevezhet? a felszereltség is : a kétliteres motorhoz törvényszer?en társuló GL kivitel alapáron tartalmazza a szervókormányt , ötsebességes váltót , fordulatszámmér?t , plüsskárpitot , állítható magasságú és d?lésszög? vezet?ülést , belülr?l állítható küls? tükröket (a korabeli S-osztályú Mercedes alapváltozatán egyáltalán nem is volt jobboldali küls? tükör) , rádiót négy hangszóróval , a már említett osztottan dönthet? hátsó üléseket , fejtámlákat hátul is , hátsó ablaktörl?t – a teljesség igénye nélkül .

Hogy az autó m?szaki szempontból mennyire modern volt a megjelenése idején , azt jól jelzi , hogy a vezetése , mai modern autókból átülve , nem jelent holmi id?utazást az ?skorba . Van különbség , természetesen – de nem mellbevágó , nem nagyságrendnyi . Beülve az embert viszonylag kényelmes (tegyük hozzá : közel 290 ezer kilométer után sem szétült) ülés , jól felszerelt és néhány apró részletmegoldástól eltekintve ergonomikus m?szerfal és kezel?szervek , könnyen és jól beállítható üléspozíció fogadja . A viszonylag magas üléspozícióból adódóan a karosszéria és a forgalmi helyzet jól áttekinthet? .
Az autó vezetése nem igényel extra megszokást , trükköket , odafigyelést – a kormány játszi könnyedséggel forgatható (az amerikai desztináció öröksége) , a kuplungpedál könnyen és rövid úton jár , a váltó pontosan és könnyedén kapcsolható – leszámítva persze a hátramenetet , amely ugyanúgy szeret akadozni , mint a legtöbb más Toyota váltója is . A kétliteres , 105 lóer?s motor az alig több mint 1100 kilós karosszériával könnyen boldogul (b? 11 másodperc alatt gyorsul százra , ha muszáj) , f? erénye mégis a nyomatékos karakterisztika (err?l elég sokat mond , hogy már 4800-as fordulaton eléri a legnagyobb teljesítményét) , amiben kiváló partner a f?ként a két fels? fokozatban igen hosszú áttételezés? váltó : országúton 90-el ötödikben haladva mindössze 2000-es fordulatszámon jár a motor , autópályán 3000-es fordulatot tartva közel 140-el haladhatunk . Mindez a gyakorlatban annyit jelent , hogy az autóval anélkül lehet a 3000es fordulatszámot soha át nem lépve közlekedni , hogy egy pillanatig is az az érzésünk lenne , hogy lassan haladunk , netán feltartjuk a forgalmat . Mindez persze a fogyasztásra is jó hatással van : városban 9.5-10 literrel mindenfajta önmegtartóztatás nélkül elmozgatható a kocsi , autópályán 140 körül autózva 7.5 litert eszik , és ha az ember kifejezetten spórolósan szeretne utazni , országúton 90 körül poroszkálva a fogyasztás nem haladja meg a 6 litert – mindez egy kora nyolcvanas évekbeli , kétliteres benzines középkategóriás autótól nem rossz eredmény .
A viszonylag bonyolult , igényesen megkonstruált futóm? a gyakorlatban teljesíti , amit az összetett konstrukció ígér : jó min?ség? gumikkal nem probléma sokkal modernebb autókkal lépést tartani a kanyargós útszakaszon , a kocsi sokáig semleges marad , majd jóindulatú alulkormányozottságba megy át . A rugózás úthiba-elnyel? képessége nem túl kifinomult , léteznek nála jobbak ; összességében azonban még így is kényelmesnek mondható .
Mindent egybevéve két olyan terület van , ahol határozottan tetten érhet? , hogy ez mégsem egy mai modern autó : az egyik a hangszigetelés (ezen kés?bb a 85-ös modellévben bevezetett frissítés során javítottak) , a másik a fék : a pedál , mai autókhoz képest , elég nagy er?t igényel . Ezek a hiányosságok sem drámaiak azonban önmagukban véve – igazából csak akkor t?nnek fel , ha az ember egy új/pár éves autóból ül át közvetlenül a 83-as Camrybe .

Amelynek egyébként az egyik legnagyobb erénye újkorában korántsem volt annyira közismert , mint ma : ennek az autónak , ugyanúgy mint minden Toyotának , egyik legjobb tulajdonsága a tartósság és megbízhatóság . Természetesen , lévén szó egy 83 és 86 között gyártott modellr?l , a rozsda több ponton is támad : jellemz? kényes pontok az els? és hátsó sárvéd?ívek , a hátsó futóm? mögötti váznyúlványok , a hátsó doblemezek és az ajtók alja és sarkai (beleértve az ötödik ajtót , illetve a csomagtértet?t is) . A felsorolt helyek némelyikén már az én kocsimat is kellett hegeszteni , de ha az ember a meglév? korróziót kijavíttatja , majd a kritikus részeket lekezeli alváz- illetve üregvéd?vel , akkor hosszú távon is hatásosan védekezhet a rozsdával szemben . A Camry ugyanis ebben jó partner , lévén a felsorolt helyeket leszámítva jól ellenáll a rozsdának , többek közt olyan fontos részeken is , mint pl. a küszöbök vagy az els? rugótornyok . Apropó tornyok : az autó lengéscsillapítói , és egyáltalán minden egyéb technikai alkatrésze , döbbenetesen hosszú élettartamú . Hét évet és 150 ezer kilométert kibíró els? fékbetétek , 21 év és 270 ezer km után cserére szoruló hátsó lengéscsillapítók , 22 éves és 289 ezret futott autóban még gyári eredeti els? lengéscsillapítók és féktárcsák – gondolom , ehhez nem kell kommentár !

Summa summarum az els? generációs , kétliteres Camry egy tágas , kényelmes , könnyen vezethet? , viszonylag jól motorizált , és persze végtelenül megbízható autó , amely teljesen ésszer? költségekkel fenntartható és üzemeltethet? – a mérleg tehát , figyelembe véve minden hiányosságot is , abszolút pozitív . Az autó egyáltalán nem érdemelte meg a figyelemnek azt a hiányát , amiben újkorában Európában részesült – és így , öregen , 19-22 évesen is h?séges társ lehet annak , aki nagyon olcsón szeretne egy olyan kocsihoz jutni , amivel mai viszonylatban is kulturáltan lehet részt venni a forgalomban .

Hibalista

- Vízpumpa , h?t?ventillátor termokapcsolója , f?fékhenger , bal oldali kézifékbowden , hátsó fékmunkahengerek , jobb oldali kormányösszeköt? gömbfej , hátsó lengéscsillapítók , jobb oldali féltengely porvéd? gumiharang

Ide hordtam szervizbe

Márkafüggetlen szerel?

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Márkafüggetlen szerel?

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1983
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 147
Megbízhatóság (10) Vezetett km 142
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 2137 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Camry 1983

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)