A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Aygo (2012-2014)

Aygo 1,0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A törpe

Szöveges ítélet

Már 28-an írtak az Aygo-ról, az ott olvashatókat nem akarom ismételni. Csak olyanról írok, amit senki nem említett.
Találtam egy narancsos piros, igen ritka színt. A légbefúvók-, a km óra karimája, az ajtók belső oldalának kb. fele is ilyen színű. A Golf 6 hideglelős fekete színe és fekete/szürke belvilága után ez egy felüdülés. (A Golf 6 egyébként meg van, fölváltva használom a két autót.) Ha nem találtam volna ilyen színűt, vagy esetleg pirost, nem vettem volna Aygot.
A féktárcsákon és fékdobokon vannak gyárilag a lenyomatáshoz M8 menetes furatok – hatalmas piros pont.
A szerkezet egyszerű: bowdenos, nem pedig hidraulikus a kuplung, bowdenos a gázpedál, nincs közvetlen befecskendezés, így kokszosodás sem (2014-től viszont átálltak közvetlen befecskendezésre), nincs turbó, láncos a motor, csak egy kipufogódobja van, nincs nagynyomású benzinszivattyú, EGR szelep, kipufogógáz visszavezetés, hidraulikus szelepemelők, stb.
Az ajtók könnyen csukódnak, nem kell csapkodni őket, zajongani velük. Bár ez sajnos hozzájárulhat a nagyobb menetzajhoz, hisz a külső zaj a szimpla ajtótömítések miatt nincs olyan jól kiszűrve.
A motorolaj, a sebváltóolaj, a légszűrő, a pollenszűrő, a gyertyák, a hűtőfolyadék, a fékbetétek cseréje egyszerű.
Van klíma, menetfény (LED-es, 2012-től).
Kibillenthetők a hátsó ablakok – egy bizonyos hőfokig ez helyettesítheti a klímát, enyhe zajnövekedés mellett. Ez a helyettesítés a hagyományos, lehúzható hátsó ablakmegoldás esetén lehetetlen: kb.50 km/ó-tól olyan búgó hang keletkezik minden lehúzható ablakú autóban, ami elviselhetetlen.
Az ablakemelők nem egyérintésesek. Még egy nagy piros pont. Bár az egyérintéseseket tartják menőnek, én megőrülök azoktól (pl. a Golf 6-nál).
Lássuk a negatívumokat:
Csak ABS van bennük, ESP nem. Az enyémben sajnos nincsenek függönylégzsákok sem.
Kemény a rugózás, és nagy a futóműzaj. A motor hangja viszont elviselhető, akár még élvezni is lehet a hörgését (jobb hallgatni, mint ha morogna hörgés helyett). Kiegyensúlyozatlan a háromhengeres motor, ezért az egész karosszéria folyamatosan rezeg, hiába tettek a csak három henger kompenzálására kiegyensúlyozó tengelyt a motorba.
A hűtőfolyadék szint igen nehezen ellenőrizhető, a hűtő körüli zsúfoltság miatt.
Az olajnívó pálca szorul. Kihúzni is nehéz, még nehezebb betolni – szorul, össze-vissza görbül. De nagyobb baj, hogy nem látni a nívót, mert a pálca sima, fényes, továbbá kihúzáskor elkenődik rajta az olaj. A használt, besötétedett olaj szintjét még lehet sejteni, de az olajcsere után a friss olaj szintje láthatatlan. Megdöbbentő, hogy ezen csak 2014-ben, az AygoX megjelenésekor változtattak. 9 év után! Szégyen! Csodálom, hogy nem perelték a gyártót az olajhiány miatt tönkrement motorok miatt. Sajnos semmi nem jut eszembe, hogy lehetne módosítani a pálcát.
A belső ajtónyitó/záró csapok zörögtek, de zsírzás után ez megszűnt.
A sebváltónál igen nehéz 1-esbe visszakapcsolni. Szinte álló helyzetbe le kell lassulnom ahhoz, hogy bevegye. Nem recseg, csak nem engedi kapcsolni. Ezen a kuplung holtjáték állítása sem segített. Néhány nyári hónapra 75W-90-es olaj került bele, de kiderült, ilyent nem szabad használni a váltóban, csak 75W-s. Hidegebb időben ugyanis a sűrűbb, 75W-90 olajjal az egyesen kívül egyéb fokozatok kapcsolhatósága is problémás lett. Továbbá csak GL-4-es teljesítményszintű olaj jó bele, a GL-5-ös nem (hogy miért, azt most túl hosszú lenne leírni). Különböző fórumokat olvasva az derült ki, hogy ennek a típusnak a váltó és a kuplung a gyenge pontjai. Pl. az enyémen az előző tulajdonos már 35-e km-nél kénytelen volt kuplungot cserélni.
A fékfolyadék csere egy rémálom. A tartály hozzáférhetetlenül el van dugva, a szintet nem lehet ellenőrizni, az utántöltéshez pedig le- ill. ki kell szerelni az ablaktörlő kart, az ablaktörlő motort a mechanizmussal együtt, és még néhány alkatrészt. A légtelenítő csavarok közül kettő is erősen be volt szorulva, az egyik a kitekerési próbálkozás során bele is törött, a beletört darabot pedig nem sikerült kivenni. Féknyerget kellett cserélni (24.000 Ft). A kifolyt fékfolyadékból az látszott, hogy talán még soha nem cserélték (két évente kellene), pedig a szervizes papírok másról szólnak. Talán a szervizek szerelői is félnek a csavar beletörésétől, ezért csalnak. A fő baj, hogy M 7X1- es menetű légtelenítő csavarokat használnak, pedig az M 10X1-esek is elférnének (lásd pl. Golf 6). Azok kevésbé törnének bele.
A fényszóróizzókról a csatlakozó tömböt nem lehetett lehúzni. Mint később kiderült, gyári hibásak voltak a csatlakozó tömbben lévő kábelsaruk. (Ezek szerint még egyik fényszóró izzót sem kellett cserélni 60.000 km alatt.) Azt, hogy miképp tudtam lehúzni őket még is, hosszadalmas lenne leírni. Csak annyit, hogy előzőleg le kellett szerelni az első lökhárítót, és kivenni a lámpatesteket.
A fényszórók már kezdenek mattulni, az egyik állandóan párásodik is. Kénytelen leszek kicserélni őket.

Hibalista

- Egy légtelenítő csavar úgy be volt szorulva, hogy beletört, és nem lehetettt kivenni. Ezért féknyerget kellett cserélni. - Az egyik fényszóró párásodik.

Ide hordtam szervizbe

Évtizedek óta nem járok szerelőhöz.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2012
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Golf 6 1,4 TSI DSG Variant Következő autója? Nem lesz következő autóm.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Aygo 2012 (2012)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)