A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Aygo (2012-2014)

Aygo 1.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A tökéletes mini

Szöveges ítélet

Vártam, vártam, hogy ne új autó tulajdonosként, eufóriában írjak. Ezért most már majdnem két év használat és 43 ezer kilométer utáni eufóriában írok.
Miután kiköltöztünk vidékre a családdal femlerült az igény egy második autóra a megbízható igásló (98-as Nissan Almera) mellé. Mitután a nagy rakodótér és a hosszú utakra való alkalmasság nem voltak szempont a Nissan miatt, egy kis autóban gondolkodtunk. Első választásunk a szomszéd asszony lányának eladó sorba került 6 éves Daewoo Matiz-a volt, két évig használtam, azóta is próbálom elfelejteni azokat az időket, így inkább ide sem írok róla, mert csak előhozzák az emlékeket. Miután rájöttem, hogy el kell adnom, a választás előttem volt, legyen megint egy használt autó, vagy menjek bele új autó vásárlásba. Persze majdnem mindenki próbált lebeszélni az új autóról, de én a Matiz után már annyira féltem a használt autó választástól (ráadásul annak pontosan ismertem az előéletét), hogy az új mellett döntöttem. Mivel a spórolás azért továbbra is fő szempont volt, teljesen alap felszereltségben (mechanikus ablak, klima nélkül, stb.) igen jó áron (Matizt beleszámítva) jutottam hozzá hófehér, ötajtós Aygómhoz.

Beltér: kellemesen fiatalos műszerfal elrendezés, egy szép nagy jól látható műszerrel (sebesség mérő). Az ülések nekem kényelmesek, nincsen olyan érzésem mondjuk mint egy Ignisben, hogy egy sörös rekeszen ülök. Az enyémben az alap gyári rádió van, ami nem játszik le MP3-at, de van rajta vonal bemenet, így azt kötök rá, ami jól esik. Igaz nem vagyunk túl magasak, de két szülőnek és két 10 év körüli gyereknek (gyereküléssel) tökéletesen elegendő a belső tér, a teteje sincs túl magasan, de alacsonyan sem. A csomagtartó természetesen kicsi, erre számítottunk, de azért egy átlagos szombati nagybevásárlás kényelmesen elfér benne. Én megszoktam a belső teret, így nekem nem annyira feltünő, de van egy stoppos, akit rendszeresen felveszek, és mindig mikor beül, azt mondja, hogy valami trükk van a beltérben, mert kivülről annyira kicsi az autó, hogy nem lehetne ekkora belseje. 4 fő részére szerintem elég a beltér, 5-en meg bele sem ülhetnek (forgalmi szerint ugyanis 4 személyes).

Kényelem / vezethetőség: Ahogy írtam, klíma nincs, de a fútés igen jó, gyorsan melegszik a motor, és az ablakot is gyorsan párátlanítja, jégteleníti. A kormány egy álom, nem csak azért mert nagyon könnyű, hanem maga a kanyarodás is egy élmény a kocsival, hihetetlenül kicsi íven képes kanyarodni. A pedálok nekem jól elérhetők, hosszú úton autopályán a gázpedál nyomása kicsit talán fárasztó, mert közelebb van mint kéne. A kocsi úttartása szintén fantasztikus, már a második telemet gyűröm vele, téli gumikkal nagyon kezes kis autó. Kanyarokban nagyon jól viselkedik, nem tudom hogy hogyan, de megoldották, hogy a tömegközéppontja az autónak kb. középen lehet, sem az eleje, sem a hátulja nem akar kitörni, ha kicsit nagyobb sebességgel megyek bele a kanyarba, akkor az íven maradva kezd el kicsúszni. Köszönhetően a kis méretnek és a fordulákonyságnak bárhova be lehet vele parkolni.

Motor: 1 literes motor 800 kilohoz tökéletes választás, ha akar az ember, akkor egészen kis gázzal is lehet közlekedni, gond nélkül lehet akár 5-ösbe is rakni 50-nél. Erősen a takarékos közlekedés ellen dolgozik azonban a kocsi dinamikája, nagyon jókat lehet vele gyorsulni, akár még a lámpaváltásnál is lehet versenyezni nagyobb autókkal, ráadásul a kis morgós motorhangja is jól esik a gyorsításnál. Általában kis mérete miatt nem is veszik komolyan, így lehet meglepetést okozni vele. Fogyasztás 5 liter, nagyon takarékosan 4,5-re levihető, nagyon hidegben felkúszik 5,5-re.

Megbízhatóság: Mivel még csak 43 ezer kilométer van benne, így nem tudok objektíven nyilatkozni, egy kis zörgésen kívül a sebességváltóban (az sajnos francia gyártmány) semmi gond nincs vele, gondolom ez is garanciálisan gyorsan javítható.

Összességében: Második, bevásárlós, ingázós, gyerekhurcolós, belföldi kirándulós, és néha néha havon farolgatós autónak tökéletes. Arra kell használni amire való, és nagyon meghálálja. Ráadásul a feleségem és a gyerekek is szeretik, bevallom nem túl tesztoszteron szagú a kocsi, de már kezdek kinőni abból a korból, hogy ez szempont legyen.

Hibalista

- - 30 ezer környékén valami elkezdett zörögni a sebességváltóban, következő kötelező szervízen garanciálisan javíttatom majd

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer - Budakeszi. Korrekt, gyors, és még kedves is a társaság.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Matiz Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Aygo 2012 (2012)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)