Rövidtávú világbajnoK
Szöveges ítélet
Nagyon elégedett vagyok a Toyotákkal, már volt Starlet-em, Corolla-m, Carina-m, Avensis-em és most van egy Aygo-m. Egyik jobb volt mint a másik, nem is tudnék köztük sorrendet állítani, de most maradok az Aygonál.
Elég messze van munkahelyem, ezét fontos volt, hogy keveset fogyasszon, mivel 90%-ban egyedül utazok, így annyira nem volt fontos a nagy csomagtartó, meg a tágas utastér.
Van néhány dolog ami nem tetszik benne és szerintem filléres dolgok. Pl: a jobb oldali ajtó nyitásakor nem kapcsolódik fel a belső világítás; a csomagtartóban egyáltalán nincs lámpa, szerintem ez se lenne olyan drága dolog. Az ülés nem áll vissza a beállított állapotába, mikor előre hajtás után visszaállítom. Vezető oldaláról nem lehet lehúzni a jobb oldali ablakot, ezzel is biztos sokat spóroltak, legalább középre rakták volna a gombokat, mint sok más autóban. A két hátsó hangszóróban kb annyi az erő, mint egy mobiltelefon hangszórójában, mély hangokat egyáltalán nem hallani. A váltója úgy lötyög jobbra-balra, mint a ladákban. Ami a legjobban hiányzik az a zárható kesztyűtartó, szerintem az se lenne olyan méreg drága dolog, viszont nagyon hasznos lenne, akkor nem kellene a napszemüveget, cd-ket, papírokat... látható helyen tartani. Még egy utolsó dolog, ami apróság, de zavar, azok a tükrök, sajnos nagy a holttér, mikor hátra kéne néznem és sávváltáskor gondod szokott okozni, a tükör széle nincs "meggörbítve".
Megpróbáltam kicserélni az izzókat, de egy óra után feladtam és csak szidtam azt a kis g.ci japánt, aki megtervezte azt a részt, egy nagyobb kézfej nem fér oda, olyan kicsi a hely, és csak vakon lehet ott dolgozni, egy kicsit se lehet rálátni.
Na, de azért jókat is tudok róla írni. Szerintem a motorja hihetetlen jó, egy 1000-es motortól nem sokat vártam, de felülmúlta a várakozásaimat, nagyon jól megy ez az autó, persze 130 körül elfogy az erő, de annál gyorsabban nem ajánlom senkinek, feltéve, ha vki meg akar halni.
90%-ban az M3-as budapesti végén járok 80-90 körüli sebességgel és így fogyasztott 4,9-et a legutóbbi méréskor, ha csak városban használom akkor 5,2. Sokan úgy hirdetik, hogy 4 L-es fogyasztás, az kamu, annyira nem lehet lecsökkenteni.
Ahogy mások is írták, városba kiválóan használható, nekem még a gyerekülés is befér hátra, szóval viszonylag tágas. Akár még 4 felnőtt is elfér benne, persze csak rövid távon "kényelmes". A szélvédő elég távol van a vezetőtől, így egy tágas belső tér hatását nyújtja az autó.
Egyet nem szeretnék ezzel az autóval, mégpedig ütközni, a 4 légzsák ellenére sem, ez az egy dolog, amiért nem szívesen használok kis autót, de most csak reménykedni tudok, hogy nem ér utol egy X 5-ös sem az autópályán.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele, városban egy világbajnok, ha vki kedvező fogyasztású, jó értéktartó és műszakilag megbízható autót szeretne, annak csak ajánlani tudom.
Hibalista
- hihetetlen, de semmi
Ide hordtam szervizbe
13. kerületi szerelőhöz, de csak az előírt nagy szervizekkor, pl a 75000-es szerviz 39.000 Ft volt.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Carina | Következő autója? | Corolla |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
