Mandy Lajos
Szöveges ítélet
Az Aygora rögtön a hazai megjelenését követöen figyeltem fel. Teljesen beleszerettem a formás, stílusos külsejébe, és még az fogott meg benne, hogy már akkor tudtam nem lesz egy "népautó". Azzal ugyan nem voltam tisztában, mit is jelent az 1000-s motor.
Rögtön elmentem egy tanfolyamra és elkezdtem a jogsimat letenni. Aztán a sikeres kreszvizsga után már a Toyota szalonban kötöttem ki, hogy megrendeljem az uj autocskám. Végül a Toyota Tsusho-nal rendeltem meg, nagyon jofejek. Közben már az ismeröseimnek majdnem sikerült lebeszélniük róla és elkezdtem gondolkozni egy Yarisban. Az eszem azt súgta Yaris, (mert az praktikusabb bla-bla stb.) a szívem meg az Aygo felé húzott. Az utóbbi nyert. Mire megjött Mandy Lajos (így hívják) addigra a jogsimnak még se híre, se hamva nem volt, ezért addig kölcsön adtam Anyukámnak. Ő is teljesen beleszeretett, aztán mikor megkaptam a jogsim visszaadta.
Külsőre egy édes, kis morcos hörcsögre emlékeztet. Teljesen eltalálták szerintem, a 2 testvére a C1 és a 107 közül messze az Aygo a legdizájnosabb. Ami nekem az egyik legfontosabb szempont.
A belseje nem rossz, de eléggé egyszerű. Főként koppgós müanyagok alkotják, a műszerfal apro lyukacsos műanyag borítású. Az ülések kényelmesek, hátul kategoriájához képest el lehet férni. Pont a mult héten vettem szemügyre a Fiat 500-st, hm ahhoz képest az Aygoban óriási a hely hátul az utastérben, viszont a csomagtarto kárára. Itt meg kell említenem a katicabogár csápjára emlékeztető fordulatszámmérőt, nekem nagyon bejön.
Az 1000 motorrol annyit, hogy meglepően dinamnikusan lövi ki a lámpánál a 800kg-s kocsit. Szerintem 80km/h sebességig elviselhető, a gondok efölött kezdődnek a motorral, azután már padlógázzal lehet csak nagyobb sebbességet elérni. Félelem érzetem nincs benne, még autopályán sem gáz (150-et simán megy), viszont ami szerintem nagy előnye, hogy érzem benne a sebességet, tehát ha 120-al megyek már az is más fajta vezetési élményt nyújt, mint egy nagyobb autó.Nem veszik el benne sebesség. Kanyarban vigyázni kell, mert azért sodródik az úttartása nem valami fényes. A fékek viszont nagyon jól fognak. A váltóval rendszeresen meggyülik a bajom, mert nem pontos. Gokartos feeling vezetni, nagyon könnyü már-már szinte gyerekjáték. Parkolni, fordulni, manöverezni a dugóban erre találták ki.
Tipikus női autó, pasiknak elég fura:), első autónak, megtanulni rajta vezetni ideális. Főként nekem, mert én imádok száguldozni és azért ez az 1000-s motor lekorlátoz valamennyire.
Nem túl olcsó, de nem egy átlagautó.1-2 embernek ideális, ideiglenesen 3-4 is elférnek benne, de hosszabb távra már gázos.
Hibalista
- Még semmi :)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Tsusho
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toyota Miskolc
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mini Cooper d |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
