AZ ÖRDÖGFIÓKA
Szöveges ítélet
Közel két éve használom a kocsit. Előtte egy Seat Leonom volt. Abban szerettem, hogy jó közel ültem a földhöz, viszont az 1.4-es motorral nem ment. Ezt a Toyotát kifejezetten városi rohangálásra vettük. (van még egy diesel VW Jetta is a családban) Általában a Toyota kulcsaiért megy a küzdelem. Párom azt szereti benne, hogy nem kell akrobata mutatvány a ki és beszálláshoz (pláne akkor mikor terhes volt - ebből kiderül, hogy férfi vagyok és nem éppen a sportos fajtából - nettó 110 kg).
Gondoltam leírom szép sorban a jó és rossz tulajdonságait a kocsinak (mindkettőből van szépszámmal)
Lássuk:
A kocsi formálja nekem nagyon tetszik - szerintem a Peugeot és a Citroen C1 is jól néz ki. Kicsit zavaró, hogy a hátsó ablakot kis felületen takarítja az ablaktörlő. Sajnos mivel ilyen kis "ördögfióka" kinézete van senki nem veszi komolyan a közlekedésben. Ha rájuk dudálok, csak mosolyognak a vékonyka kis dudahangon.
Belső tér, kényelem: Én a 110 kilómmal kitöltöm a rendelkezésre álló teret - széltében. Hosszúságra fejedelmi a helykínálat. Sajnos a kormányt nem lehet eléggé hátra húzni és az ülést nem lehet magasságban állítani - így nem tökéletes a vezetési pozíció. Mivel magasan és hátratolt székekkel ülök - és 183 cm magas vagyok - nem lehet elég messze megállni a jelzőlámpáktól, hogy lássam is azokat.
A belső tér kicsit felemás. A fordulatszámmérő jópofa, a váltókar rémes. Az ülések huzata jó - a fűtéskapcsoló kicsit gagyi. Összességében aranyos a belső tér, de van néhány apróság ami kiborító: 1, a ködlámpa kapcsolójának helye? - röhejes helyen van - a szalonban az átadáskor az eladó sem találta meg (elővette a használati útmutatót :)) 2, Elektromos ablakemelő helye? - ha véletlenül a jobb oldali ablakot szeretném leengedni akkor át kell hajolni a túloldalra és az ajtón lévő gombbal le vagy felhúzni - ez menet közben mókás és életveszélyes! 3, csomagtérvilágítás - ami nincs. Azt még elviselem, hogy egy ablakon keresztül kell benyúlnom az apró csomagtartóba, de, hogy ezt tök sötétben kell tennem az már egy kicsit furcsa. (Hetekig rohadt egy paradicsom a csomagtartóban, mert nem vettem észre!) 4, A CD-s rádió hangja csak arra jó, hogy elnyomja a menetzajt - a basszus nem létezik.
Összességében viszont szerethető a belső még annak ellenére is, hogy sok rosszat írtam. Vásárlás után azonnal beszereztem egy Aygo könyöktámaszt. Kényelmesebb nem lett, de van egy új rakodórekeszem.
Vezetési élmény: Amikor legelőször használtam a kocsit be kell vallanom halálfélelmem volt! Ültem egy sámlin irtó magasan, minden közel volt hozzám, a kanyarokban dülöngéltem és mentem mint az "istennyila". Mert, hogy menni az tud. Egy féléve bevágtam, egy kombi "bömös" elé. Láttam a sofőr fején, hogy lilul és követett az irodámig. Gondoltam most jön a "fa testápolós" sztory - de nem. Megkérdezte, hogy milyen motor van a gépszörnyben, mert alig ért utol és a feleségének is hasonlót akar venni. Városban verhetetlen! És akár, hogy nyomom neki fogyasztani azt nem fog. Persze egy ilyen kicsi kocsinál a 5.5 - 6 literes átlagfogyasztás is soknak számít, de ezt gokartos vezetési stílusban - padlógáz és satufék tempóban fogyasztja. Azért kanyarokban vigyázni kell! Ha nagyon nagy nyomvályúk vannak szépen elpattog az útról a kocsi orra és én is a vezetőülésről. Ilyenkor kapaszkodok a kormányba és próbálom a hátsó felemet az ülésen tartani. A motorral semmi baj sincs pörög mint a motolla. És pörgetni is kell! 3000 alatt semmi nem történik, onnan viszont nagy élvezet következik - tudom nem egy M5-ös BMV, de nem is kerül annyiba. (Barátaimat - ha néha szállítom valamelyiket – látom, hogy sápadnak, kötik be a biztonsági övüket és nyúlnak a kapaszkodó felé – de csak nyúljanak, mert majrévas az nincs – próbálják magukat kitámasztani kézzel – lábbal.)
Még valami: ez az autó városi közlekedésre termett! Ne akarjuk vele felfedezni az alpok lejtőit. Autópályán csak öngyilkos jelöltek használják! Megvétel után Debrecenből Miskolcra kellett mennem. Szakadt az eső, az autópályán a kamionok beterítettek vízzel, fél sávokat dobáltak a menetszelükkel. Mire Miskolcra értem kékre szorítottam a kezemet - annyira kapaszkodtam a kormányba.
Aki meg tud barátkozni az autó hibáival, az biztos szeretni fogja majd - én megszerettem és a párom is megszerette. Második autónak vagy fiatal párnak (max. 1 gyerek - a babakocsi nem hiszem, hogy befér) ajánlani tudom.
Kíváncsi leszek az IQ-ra.
Hibalista
- Ha esik az eső az index dupla tempóban villog - nem tudom, hogy miért (gondolom beázik) De még nem idegesít annyira, hogy szervízbe vigyem. Később úgy is megjavul magától.
Ide hordtam szervizbe
Debrecen - Road Service Kft.
4032 Debrecen, Böszörményi út kivezető szakasza
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13290 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Leon 1.4 | Következő autója? | Lexus GS h |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
