A gazdaságos
Szöveges ítélet
600 km-t tettem meg eddig a kis feketével. Még nem tankoltam, 1/3 még megvan a benzinből...(35 literes a tank). Nem hiszek a szememnek :-) Volt benne sok országút (na jó, ez spórolós minden autóval), autópálya, kllíma végig, kevés város és dugó is. Az ezres motor elég halvány, de nem is várok sokat tőle, a közepes fordulatszám tartományban elfogadható. A hangja ilyenkor sértődötten felmordul, alapjáraton halk de akkor meg ráz.
Hosszú a váltó nagyon, 5-ösben nemigen szeret 60-70 alatt menni, még 4-ben is közel az alapjárat és nincs erő hozzá. Városban tehát nem lehet teljesen felkapcsolni. A klíma levesz valamennyit, de men nagyon észrevehető, így se megy meg úgy se. Kb ugyanezt tudta az 1.0-s Suzuki 10 éve, bár szerintem ez jobban fogyaszt. (Igaz annak is kitapostam a belét és nem ment 6.3 fölé a fogyi). A váltó egyébként az egész autó szégyene, forog a váltógomb, mintha gumiból lenne az egész nem csak a teteje.
A minőség jó, ajtók szépen záródnak, sok az olcsó műanyag, és nagyon kár volt 950 ft-ot spórolva lehagyni a kesztyűtartó fedelét. Ugyanilyen megfontolásból nem lehet középen a levegőáramlást irányítani. További 1030 ft-ot sikerült megtakarítani az elektromos ablakemelőn, át kell hajolni a jobb oldalra felhúzni. Innen már csak egy lépés a tekerős megoldás (a helye jól látszik...)A csomagtartó nagyon kicsi, de ezt mindenki tudta mikor megvette, úgyhogy kár rinyálni miatta.
Belül elég jól el lehet férni, az ülések nem túl kényelmesek és nincs oldaltartásuk (nem is kell, ld. mindjárt). A kormány magasságállítás szerintem parasztvakítás.
Az úttartás izgalmas, nem érdemes gyorsan kanyarodni vele, főleg ha rossz az út. Nagy szerettel pattog ki a külső ív felé, úgyhogy gyorsan leszoktam a Focusom által támogatott lendületes kanyarokról. Még szerencse hogy nincs nagyobb motor benne.
Mindegy, úgyse én fogom használni, városban meg nagyon előnyös a kis mérete, átláthatósága és alacsony fogyasztása. Nem véletlenül hozták ki az egyik legolcsóbban febnntartható autónak az ADAC-ban. Minden kritika ellenére jó vételnek tartom.
2200 km után: a váltó megszokható, jobbára városban és rövidebb utakon 5 literes fogyasztás. A biztonsági öv bekapcsolásra figyelmeztetés nagyon idegesítő (nyilván ez a dolga), ezt a t. kitaláló kapucsengőjének javasolnám, le se lehet lőni megállással se.
Hibalista
- Semmi (még szép)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2200 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | elég kettő most |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
