Unalmas bálna
Szöveges ítélet
Kb. fél éve került hozzám az autó. Előtte egy Corolla-m volt, amit nagyon szerettem, de a baba születése után belepróbáltam a babakocsit és rájöttem, hogy ez talán nem az igazi. Beleférni belefért, de azon kívül semmi más. Szóval így került képbe az Avensis Verso. Mivel elég kevés van belőle a piacon, nem gondoltam, hogy a lakóhelyemtől 40 km-re találok egy keveset futott, magyarországi, vezetett szervizkönyves autót ezüst színben, ráadásul már a ráncfelvarott modell. De találtam és az ára is a piaci ár alatt volt (jött az új autójuk és a beszámítási árnál kicsit többért akarták eladni kb. 1 hét alatt), így megköttetett az üzlet és az autó az enyém volt. Azóta nap mint nap teljesít szolgálatot és teljesen meg vagyunk vele elégedve. A helykínálata az autó jellegéből adódóan nagyon komoly: elöl kartámaszos fotelek, középső sorban hatalmas lábhellyel szintén kényelmes ülések, mögötte meg több mint 700 literes csomagtartó vagy még két ülés és kis csomagtartó. Az utolsó két ülés a garázsban pihen, nem hiszem, hogy sokszor kelleni fog majd, de azért legalább a lehetőség adott. A középső sor üléseit persze lehet mozgatni előre-hátra, így a csomagtartó is tud még növekedni.
Műszakilag az autó nagyon egyben van: nem kopog, nem zörög, a motortérből sem jön semmilyen plusz hang, viszont a fék ráz egy kicsit. Sajnos ez típushiba, hosszú távra nincs rá megodás. A motorhang a kelleténél nagyobbnak tűnik, főleg a néma 1.4 D4-D Corolla után, de nemrég ültem egy TDI Sharan-ban és az még hangosabbnak tünt, így megnyugodtam. Országúton már nincs nagy motorzaj, csak a turbó fütyülése hallatszik be az utastérbe, ami az egyik kedvenc hangom.
A fogyasztása elég stabil: normálisan hajtva országúton (100-120km/h) 5.6-6.1 l, városban 7 l körül van. A szerviztapasztalatom még a Corolla idejéből van, bár ott is csak olajcsere volt, meg egy garanciális rádiócsere. A Verso-val még csak egy 60.000 km-es szervizen voltam. Itt nem volt semmi rendkívüli: bő fél óra és harmincnyolcezer forintos számla. Szerintem a 6 liter motorolaj és a fékolaj csere tükrében ez nem egy nagy összeg.
Hát körülbelöl így telnek a szerencsére unalmas hétköznapjaink. Nemsokára indulunk egy kb. 3.000 km-es nyaralásra, remélem ott is ilyen "unalmasan" fog viselkedni a gép.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Toyota T-Max Hódmezővásárhely
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla 1.4 D4-D | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
