Lomha batárból versenyautó
Szöveges ítélet
0 Km-esen vettük, most 350.000 körül van benne. 4 gyerekkel rendszeres nyaralások 3-6 ezer km-es utak, és ebbe a batárba minden belefért. Kivett ülésekkel teherautónak is elmenne. Elképesztő volt a fogyasztása, amíg rá nem jöttünk, hogy mi baja :-). Tanulságos történet esett meg velünk pár év alatt!! 4-5 éve elkezdett egyre kevesebbet fogyasztani. 90-100-as tempó mellett 4,5-5 liter között evett stabilan. Egyszer 3,6 literrel is sikerült elmennem szegedre! Már ütögettem az üzemanyagszintmérőt! Megjártuk vele tetőbox-al és a tetőn 1, hátul meg 5 kerékpárral (vonóhorgos thule 4 kerékpáros tartó keresztben ráfektetve egy 4 éves gyerek kis kerékpárja) Németországot (3500 km), és 6,5 literes fogyasztást mértem az üzemanyag/km számolással (a fedélzeti komputer 0,5 litert csal). Igaz autópályán 120-nál többet nem bírt menni emelkedőn. Egyenesen se nagyon gyorsult. Azt hittük a kora miatt veszít az erejéből. Később itthon check engine lett egy-egy előzésből. Életveszélyes volt. Megszoktuk, hogy nem előzünk vele, autópályán pedig csak lejtőn mertünk hosszabb kocsisort mellőzni. Nem állt le a motor, csak lekapcsolt a turbó. A lényeg: évekig kínlódtunk, nem cseréltünk turbót, mert a szerelők szerint nem biztos, hogy az a problémás, mindent tippeltek, de semmi sem bizonyosodott be. Végül 4 év vesszőfutás után kicserélték a kilyukadt üzemanyagcsövet. MINDEN PROBLÉMA MEGSZÜNT! IGAZ, most már a normál fogyasztása is 6,0 liter! Az üzemanyagcsőből a tartályba kerülő rozsda szívatott minket. Most úgy megy mint egy versenyautó (mondjuk 4 évet pihent)….
Hibalista
- 15 év alatt majdnem semmi. Persze nem a kopó fogyó alkatrészekről van szó (pl. ablaktörlő). Kárpitot kellett visszarögzíteni, meg a kerékjárat körül lévő műanyag borítás szakadt le többször is. + 1 ÜZEMANYAGCSŐ! De az viszont 5 évig szivatott!! A műszerfali világítást valamiért két évente komplett ki kell cserélni, de van olyan amelyik igy is csak hónapokig bírja. A műszerfal borítása valamiért zörgött évekig egy-egy alkalommal, de mivel nem volt állandó, így a szerelő nem jött rá, megszűnt magától....
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer BudakesziKorrekt csapat, de egy műszaki vizsga alkalmával nagyon átvert a vizsgáztató náluk.Ezt nem tudtam lenyelni. Egy idősebb vizsgáztató miatt kellett kormányművet cserélni, pedig nem volt baja (szervizesek, másik autószerelő szerint is rendben volt, de mivel visszadobta vizsgáról, így már csak hozzá lehetett vinni), csak neki a holtjáték túl sok volt, megjegyzem 4 éves yarisok, terepjárók stb. álltak a szervízben mert szerinte azokban is túl sok volt a holtjáték. Kb az autók 80 %-ában kormányművet (nem vagyok műszakis beállítású, azt az alkatrészt kellett cserélni, amelyik a kormány holtjátékát adja) cseréltetett.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szabó István Budakeszi. Korrekt, olcsó, kicsit néha mogorva, de zseniális szerelő. 1 hibájára nem jött rá az autónak, de arra senki sem.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 350000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
