A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2015)

Avensis 1.8 szedán benzin CVT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

CVT dícsérete

Szöveges ítélet

Bár nagyon friss még az autó -csak pár ezer km- azért írok mert nagyon kevés az ítélet a típusról.

Szinte új - 1.5 éves 35ekm- magyarországi avensisről beszélek, így aztán a belseje szinte gyári új: tökéletes. Használtan vettem: ennyi idő alatt egyetlen kopásnyom látszik: a sofőr jobb-könyöklőnél a festék kicsit lekopott, más minden mint az új.

Eredetileg új Verso illetve Corolla vásárlásán gondolkodtam: ezekből próbáltam 1.6 és 1.8 benzines motorral is: mindkét motor elég jónak-dinamikusnak tünt a próba úton. Viszont amikor a feleségemet beültettem próbaútra a Versoba és Corollába azt mondta mindkettőre hogy hangos - főleg a Verso mert a hátsó tér egyben van.

Aztán szembe-jött az Avensis kombi-kéziváltó illetve a lépcsőshátú-CVT között választhattunk: 1.5 évesen kb az új Verso áráért: beültettem az Asszonyt hátra és ez már tetszett! Mivel a kombit hangosabbnak találtuk: és a CVT váltó is a szedán mellett szólt.

A CVT-ről: a tipikus újságírói vélemény hogy bőg a CVT: azonban ezt árnyaltan kell kezelni: ha nagyon nyomod - mint állat- valóban pörgeti a motort, és a próbaúton ez hajlamos lehet elvenni a kedvedet: mert ugye amikor a pár száz méteren akarod elérni az autópálya sebességet akkor nyomni kell.... Valódi életben azonban a CVT nagyon kellemes és normális gyorsításoknál egyáltalán nem zavaró a hangja. Ami viszont nagyszerű hogy a fordulatot ledobja: 100km/h-nál 1800-at autópályán legális limitnél 2400-at forog a motor ami nagyon jó. A korábbi 2 literes mazda-dízelem is forgott ennyit.

Viszont a CVT-nek köszönhetően a pesti dugó görcsölésből átalakul városnézéssé: csak finoman fékezgetsz, gázt adsz és nyugi van!

Csendesség: az autó csendes, motorhang szó szerint nincs, normál - =vacak- magyar utakon gördülési zaj van, autópályán meg a szél susog - kivéve amikoz az ügyes iparosok valami fura módon rezsős aszfaltot csínálnak... Már gondolkodtam: lehet hogy rossz irányban hengerelik az aszfaltot ilyenkor? Eh... boldog nyugat ahol a benzin adótartalmából (= útdíj ;-) tényleg út lesz, nem stadion...

Fogyasztás: 7.2-t ír a computer vegyesben - minden volt- érdekes mintha kicsit felfele csalna...

Biztonsági izék vannak az autóban bőven, ami tetszik a LED lámpa: nagyon jól világít, a tompított talán kicsit lefele fényvet, de még nem találtam meg az állítási lehetőséget. Automatikusan kapcsolja a távolságit, ez elég szuper kényelmes - néha megilyeszt amikor hirtelen világos lesz :-), de legalább felébredek ...

Van sávelhagyás figyelmeztetés is: csipog: engem nem zavar, biztos van akit: annekdóta: hogy apósóm elkezdett annó a GPS-el kezdett veszekedni hogy mit piszkál ez engem hogy gyorsan megyek, gondolom így szokta meg az anyóssal a klasszikus időkben :-)... Sztem jó cucc.

Tolatókamera: az utolsó 30 cm-en jó, én a csipogós tolatóradarhoz vagyok szokva, szerintem értelmesebb mert lenézegetni a képernyőre túl macerás tolatás közben.

Vészfékező: úgy éreztem alapból nem izgulja túl ha közeledik valaki, bár lehet hogy én vagyok nagyon óvatos hogy korán finoman rárakom a fékre a lábam és a kocsi már így érzi hogy én is készen vagyok így nem villog feleslegesen. Eddig 2x jelzett: egyszer egy kanyarban közel parkolt egy autó aminek valóban neki mentem volna ha nem kanyarodok :-). A másik egy elém-kanyarodó pótós volt: elég messziről jelzett, de én még nyugodtan gurultam volna.

Vezethetőség: az 1.8 benzin szívó motor elég: féltem kicsit 2 literes dízelből átülve de normál előzésben pont elég. Ha nagyon mennék - előzés úton, autópályán emelkedőben előzve akkor érzem hogy jóval kevesebb mint a dízel, de ez tanulható-szokható.

Kényelem: az vezető ülés lehetne kicsit hosszabb, illetve hátrafele lejt, ez kicsit zavar. Nem vészes, próbálom párnával beállítani magam, de ezt próbáld ki te is. Az elektromos deréktámasz szuper - jó keményre fel lehet nyomni. A tempomat kicsit fura helyen van: jobb lenne a kormányon, de küldönben egy áldás az autópályán...

Szóval Mazda 6 dízelből ültem át és nem bántam meg. Az is nagyon jó autó volt: csak hát ideje volt szomorúan elengedni...

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? mazda 6 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2015 (2015)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)