1.8 CVT
Szöveges ítélet
Bár nagyon friss még az autó -csak pár ezer km- azért írok mert nagyon kevés az ítélet a típusról.
Szinte új - 1.5 éves 35ekm- magyarországi avensisről beszélek, így aztán a belseje szinte gyári új: tökéletes. Használtan vettem: ennyi idő alatt egyetlen kopásnyom látszik: a sofőr jobb-könyöklőnél a festék kicsit lekopott, más minden mint az új.
Eredetileg új Verso illetve Corolla vásárlásán gondolkodtam: ezekből próbáltam 1.6 és 1.8 benzines motorral is: mindkét motor elég jónak-dinamikusnak tünt a próba úton. Viszont amikor a feleségemet beültettem próbaútra a Versoba és Corollába azt mondta mindkettőre hogy hangos - főleg a Verso mert a hátsó tér egyben van.
Aztán szembe-jött az Avensis kombi-kéziváltó illetve a lépcsőshátú-CVT között választhattunk: 1.5 évesen kb az új Verso áráért: beültettem az Asszonyt hátra és ez már tetszett! Mivel a kombit hangosabbnak találtuk: és a CVT váltó is a szedán mellett szólt.
A CVT-ről: a tipikus újságírói vélemény hogy bőg a CVT: azonban ezt árnyaltan kell kezelni: ha nagyon nyomod - mint állat- valóban pörgeti a motort, és a próbaúton ez hajlamos lehet elvenni a kedvedet: mert ugye amikor a pár száz méteren akarod elérni az autópálya sebességet akkor nyomni kell.... Valódi életben azonban a CVT nagyon kellemes és normális gyorsításoknál egyáltalán nem zavaró a hangja. Ami viszont nagyszerű hogy a fordulatot ledobja: 100km/h-nál 1800-at autópályán legális limitnél 2400-at forog a motor ami nagyon jó. A korábbi 2 literes mazda-dízelem is forgott ennyit.
Viszont a CVT-nek köszönhetően a pesti dugó görcsölésből átalakul városnézéssé: csak finoman fékezgetsz, gázt adsz és nyugi van!
Csendesség: az autó csendes, motorhang szó szerint nincs, normál - =vacak- magyar utakon gördülési zaj van, autópályán meg a szél susog - kivéve amikoz az ügyes iparosok valami fura módon rezsős aszfaltot csínálnak... Már gondolkodtam: lehet hogy rossz irányban hengerelik az aszfaltot ilyenkor? Eh... boldog nyugat ahol a benzin adótartalmából (= útdíj ;-) tényleg út lesz, nem stadion...
Fogyasztás: 7.2-t ír a computer vegyesben - minden volt- érdekes mintha kicsit felfele csalna...
Biztonsági izék vannak az autóban bőven, ami tetszik a LED lámpa: nagyon jól világít, a tompított talán kicsit lefele fényvet, de még nem találtam meg az állítási lehetőséget. Automatikusan kapcsolja a távolságit, ez elég szuper kényelmes - néha megilyeszt amikor hirtelen világos lesz :-), de legalább felébredek ...
Van sávelhagyás figyelmeztetés is: csipog: engem nem zavar, biztos van akit: annekdóta: hogy apósóm elkezdett annó a GPS-el kezdett veszekedni hogy mit piszkál ez engem hogy gyorsan megyek, gondolom így szokta meg az anyóssal a klasszikus időkben :-)... Sztem jó cucc.
Tolatókamera: az utolsó 30 cm-en jó, én a csipogós tolatóradarhoz vagyok szokva, szerintem értelmesebb mert lenézegetni a képernyőre túl macerás tolatás közben.
Vészfékező: úgy éreztem alapból nem izgulja túl ha közeledik valaki, bár lehet hogy én vagyok nagyon óvatos hogy korán finoman rárakom a fékre a lábam és a kocsi már így érzi hogy én is készen vagyok így nem villog feleslegesen. Eddig 2x jelzett: egyszer egy kanyarban közel parkolt egy autó aminek valóban neki mentem volna ha nem kanyarodok :-). A másik egy elém-kanyarodó pótós volt: elég messziről jelzett, de én még nyugodtan gurultam volna.
Vezethetőség: az 1.8 benzin szívó motor elég: féltem kicsit 2 literes dízelből átülve de normál előzésben pont elég. Ha nagyon mennék - előzés úton, autópályán emelkedőben előzve akkor érzem hogy jóval kevesebb mint a dízel, de ez tanulható-szokható.
Kényelem: az vezető ülés lehetne kicsit hosszabb, illetve hátrafele lejt, ez kicsit zavar. Nem vészes, próbálom párnával beállítani magam, de ezt próbáld ki te is. Az elektromos deréktámasz szuper - jó keményre fel lehet nyomni. A tempomat kicsit fura helyen van: jóbb lenne a kormányon, de küldönben egy áldás az autópályán...
Szóval Mazda 6 dízelből ültem át és nem bántam meg. Az is nagyon jó autó volt: csak hát ideje volt szomorúan elengedni...
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | mazda 6 diesel | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
