Papamobil, az öreg hűséges
Szöveges ítélet
Ez volt az elso ceges autom, amit valaha kaptam. Mire a céghez kerültem, már ez a modell volt kiválasztva, mint mindenki által választható autó. 2 hétig tartott, mire megszoktam a(z) (fél)automata kéziféket, folyton lefullasztottam. Ebben a motor relatív nyomatékszegény karakterisztikája alacsony fordulaton sem segített (124LE, 310nm max). De aztán rendkívül jól lehetett használni és praktikus volt.
Utazó autónak tökéletes. Pakolni bele nagyon jól lehetett. Megjelenésében hordozott némi eleganciát a 17-es könnyűfém felnikkel. Az ülése vezető oldalon kényelmetlen tudott lenni. Egy zsámbéki tréning után sikerült elfogadnom, hogy ki lehet nyomni a szemét, mert hihetetlenül tud tapadni. A felfüggesztése rendkívül "nagypapás", épp ezért tudtak olyan sokan hátul elaludni hosszabb utakon. A hátsó ülések lehajtva tökéletesen elegendő fekhelyet biztosítanak két felnőtt számára.
A parkoló radar érzékelői az autó előtt/mögött elhaladó gyalogosokat majd 5 másodperces késéssel "veszik észre" :-) ellenben kevés ennél jobb belátást és jobb képet (ami torz ugyan (halszem optika) de rendkívül jól segíti a navigalast) adó kamerát láttam eddig. Sajnos állandóan a környezetnek kitett a kamera, így könnyen koszolódott a lencse (könnyen is tisztítható).
A fogyasztása nagyban függ a vezetési stílustól és a részecskeszűrő állapotától. Városban 8 alatt alig lehetett vele menni, míg pályán tempósan 5.8 simán elég volt 100km-re. 20-30 perces "kikormozás" (4000-4500 fordulatig) hasznosabb volt mint az automatikus tisztítási folyamat. Kb 10-15e km-enkent célszerű volt egy ilyet eszközölni.
A kormányzása páratlanul megszokhatóan jó. Nagyon jól és sokat jelez vissza a kerekek es az ut állapotáról.
Egy Golf GTD lett az utóda. Összehasonlítva, a Toyota kormányzása és a Golfhoz képest az "egyszerű mint egy balta" mivolta, a soha el nem romlik minősége hiányozni fog. Valahol (szinte) tökéletes taxiauto, illetve családi verda. Ár/érték arányban vannak jobb választások is.
Minden működik rajta, sokminden nagyon könnyen megszokhatóan logikus és jó helyen van, szinte sose romlik el.
Hibalista
- 80e km felett fekcsere, tompított izzok. Ekszij 15e km-nél (széria hiba). Random napokon központi zár vezető oldali gombja csak sokadik nyomásra zárt. Sose találták meg a hiba okát, ill. sosem lehetett náluk reprodukálni a hibát :) ennél több baja sose legyen egyik autónak sem :) rendszeres szervizt is itt (Toyota Super) kapta, 15e km-enkent.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Super (Vaci uton) - korrektek. Alapjaiban udvariasak és igyekeznek minél hamarabb útjára bocsátani az autóst. Nyilván nem olcsóak, mert markaszervíz... de ritkán kellett ide hordani a járművet :)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Toyota Sakura - szinte last minute lehetett dealelni velük műszaki vizsgát. Big like ezért nekik :-) (és üdv, nem Maserati lett a következő :-) )
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100765 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 406 | Következő autója? | Golf Variant VII, GTD ;-) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
