Nyugi és kényelem
Szöveges ítélet
A vásárlás előtt még a Prius-szal kacérkodtam, de a hasonló felszereltségű modell érezhetően drágább lett volna, így a hibrid projekt el lett napolva. Az erős és alacsony fordulaton működő dízelmotor tetszene, de továbbra sem tudok elvonatkoztatni a szagától, a hangjától és a koromtól, így maradtam a jó öreg szívó benzinesnél. Már csak a váltó volt a kérdéses, de miután kipróbáltam a fokozatmentes automatát ez is eldőlt. Méretre az új Corolla elég lett volna, de mikor a szalonban az Avensisből átültem belőle gyorsan ki is vertem a fejemből. A belsőtér itt is fekete volt, de kiábrándítóan olcsó és gagyi benyomást keltett az Avensishez képest. Aztán jött a tesztvezetés és el is dőlt a kérdés, három hónap múlva pedig kezemben volt a slusszkulcs.
Sötét színű autók után fehéret szerettem volna és nem is bántam meg. Kimondottan jól áll neki ez a szín, sportos és elegáns autó benyomását kelti. Alapvetően két szívfájdalmam van az autóval kapcsolatban, az egyik hogy nincs belőle ötajtós, a másik pedig a fekete belsőtér. Tudom, hogy mostanában ettől nyílik a száj, de nekem nem jön be ez a halottaskocsi fíling. Mindegy, időközben lassan kezdem megszokni. már
Az automata váltó nagyon megy ehhez az autóhoz. Nem versenyzésre való, de cserébe elképesztő kényelmet biztosít. Korábban olvastam, hogy a CVT-t vagy szeretik, vagy utálják, de nekem már a tesztvezetésnél is meggyőző volt, bár amiben kipróbálhattam az egy RAV4-es volt. Autópályán 140-nél szépen beáll 2500-ra a fordulatszám és az autó csendesen suhan. Emelkedőnél hajlamos „bőgetni” a motort, de ez is csak leginkább a fordulatszámmérőn látszik. Motorfék az leginkább nincs, de D-ben a kormányra szerelt pillangókapcsolókkal lehet esetleg valami hasonlót kicsikarni belőle. Ilyenkor a kormányra szerelt kapcsolókkal azt lehet korlátozni, hogy maximum meddig kapcsoljon fel, így lejtőn valamiféle fékerő kicsikarható belőle, de ez azért elmarad a kézi váltótól. A kézi állásban előre beállított hét fokozat között lehet kapcsolgatni, amit határhelyzetben az elektronika automatikusan felülbírál (automatikusan feljebb kapcsol vagy visszavált, ha a fordulatszám úgy kívánja). Jópofa dolog, ha ilyenkor az ember lepadlózza és békén hagyja a pillangókapcsolókat, akkor minden sebességfokozatba 6400-ig kihúzatja a kocsit, aztán kapcsol feljebb. Ha valakinek maxigyorsítás kell, talán ezzel az üzemmóddal lehet elérni.
A műszerfal egyszerű átgondolt és ergonomikus, minden magától értetődik és kézre esik. A kilométeróra és fordulatszámmérő gusztusos, jó ránézni, mentes a kék LED-ektől és egyéb trendi giccsektől. A teszteknél olvastam, hogy sokaknak nem tetszett az elektromos kézifék elhelyezése és működése, de szerintem jó helyen is van és nagyon hamar meg lehet szokni.
Az érintőképernyős kijelző (Touch 2) nagyon kellemes, a menürendszer egyszerű és átgondolt, talán a reakcióideje lehetne kicsit gyorsabb. A Bluetooth-os kihangosító jól működik, érthető és nem visszhangos, azonnal összebarátkozott a telefonommal és áthozta a teljes névjegyzéket is. A hifi jól szól, USB-ről szépen lejátszik majdnem mindent (flac-ot nem), de csak a FAT16/32-őt eszi meg. Audio bemenetként lehet választani bluetooth-os eszközt is, így például az okostelefonról is képes zenét lejátszani.
A navit is egyszerűen lehet kezelni, nincs teletömve használhatatlan és felesleges fícsörökkel, de időnként nagyon lassú, néha több másodpercet is kell várni egy gomb megnyomását követően és ez bosszantó tud lenni egy utcanév beütésekor. Érdekes, hogy ha engedjük neki, akkor a telefon internetes kapcsolatán keresztül akár a streetview-t is tud mutatni, persze ehhez kell csinálni egy toyotás fiókot, de az is gyorsan megvan.
A xenon szépen világít, jól követi a kanyarokat is, van hozzá a LED-es nappali fény és persze fényszórómosó is.
Ahogy írtam belseje jórészt fekete, nem egy szívderítő látvány, de a következő felszereltségi szint, amiben alul világos műanyagok és kényes világos alcantra ülések lettek volna jelentősen drágább. Az ülések kényelmesek, de ahogyan a tesztekben írták is, jó lett volna, ha a kormányt még néhány centivel közelebb lehetne hozni. A belsőtér (a feketétől eltekintve) igényes és ízléses, de derékmagasság alatt van néhány olcsó kinézetű és hatású műanyag alkatrész. Hátul kellően nagy a lábtér és sík a padló is, nincs kardánalagút. A csomagtartó hatalmas, jól pakolható, de nekem azért az ötajtós lett volna az igazi. A hátsó ülések 1/3-2/3 arányban előre dönthetők ilyenkor egy kicsit jobban pakolható.
A motor 147 lóereje ebben a kategóriában nem túl sok, de dinamikusan mozgatja az autót. Az 1.8-as benzinmotor nagyon csendes, rosszabb utakon inkább a gördülési zaj dominál. Ez pl. az M1-en 140 fölött már zavarhatja a beszélgetést a hátsó utasokkal, viszont a német autópályán 160-nál síri csend. A kormány pontos, közvetlen, a szervo keménysége ideális, nagyon jó érzés vezetni, olyan precíz, japános.
A fogyasztása ahhoz képest hogy benzines, meglepően jó. Városban 8,5 fölé nem nagyon megy, autópályán 130+tempomat mellett mindössze 7 litert kíván (Bp-Innsbruck-Bp), országúton nyugis 90-es tempónál valamivel 6 felett.
Összességében ez az autó szerintem a kényelemről és a nyugiról szól, nem kimondottan sportolásra való. Időnként olyan érzés utazni benne, mintha az ember valami burokban lenne, szépen elszeparálva a környező forgalomtól. Néhány apróságtól eltekintve teljes mértékben elégedett vagyok vele, így visszatekintve fél év használat után, ha ismét választani kéne, megint ezt venném meg.
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
