A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2011-2015)

Avensis 2,2 D4D Executive Sedan 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

kettős személyiség, fehér bárány vagy fehér paripa

Szöveges ítélet

Egy kis rizsa:
Már 2009 óta szemezek ezzel az autóval. Nagyon ígéretesnek tűnt, amit hallottam a Toyotáról, illetve amilyen tapasztalattal rendelkeztek az ismerőseim. Nézegettem hasonló kategóriájú autókat is összehasonlításként, de egy német autó alacsonyabb felszereltséggel és kisebb megbízhatósággal szerviz igényesség szempontjából, soha nem fog nekem megérni plusz 10-30%-ot. Az amerikai és ausztrál eladási toplisták is meggyőztek a márkaválasztásommal kapcsolatban. Megérkezett a facelift 2012 elejétől s az autó még jobban megtetszett, illetve a meglehetősen csökkent regisztrációs adó miatt, illetve a jobban felszerelt új modellek, továbbá a kedvezően alakuló leasing feltételek ebben az évben elhozták a várva-várt pillanatot és lépnem kellett.
A felszereltségi szint egyértelművé vált, hogy EXE.-t fogok venni, mert ez az a szint amiben minden hasznos és fontos extra benne van, de mondjuk mégsem a drága prémium, ahol a további extrák nagyon megemelik az árat, s amely extrák igazán hanyagolhatók tekintetbe véve az árdifferenciát.
Felvetült a kérdés, hogy 2,0 motor vagy 2,2 -s mivel 200ezer forint lett volna a differencia a kettő között és fogyasztásban a gyári adatok szerint 1l, így a nagyobb mellett döntöttem.
Plusz 200ezer forintért lehetett volna ugyanez automata változatban is, de utálom az automatát
Sokat gondoltam a megfelelő színválasztásra, fekete, sötét acél (ami majdnem fekete csak a fénye enyhén kékes-zöldes), mélytengerkék és a fehér között. Amikor vettem, fehérben még nem lehetett látni az utcákon. De mivel készleten csak fehér és szürke színben volt, azért a fehér mellett döntöttem. Mikor először megláttam élőben, teljesen leesett az állam, hogy menyire szép. Nem beszélve arról, hogy bár a fehér könnyen koszolódik, de egyben a legkönnyebben javítható szín is. Csak nem számítottam rá, hogy ennyire feltűnő lesz. Mindenki megbámulja az utcán sajnos. Nem akartam nagyon feltűnő autót.

Pozitívumok:

A 2,2-es 150LE-s dízelmotor bebizonyította, hogy ez nagyon jó választás. Erős, nyomatékos, nem ijed meg az emelkedőtől ha kell csendes és konzervatív, ha kell akkor meg piszkosul tud húzni és hajtani. Tud igen sportos lenni.
Az elektronika DENSO és nem Bosch, nekem ez is sokat jelent. A japánban jobban megbízok.
A motor hidegen elég ketyegős bár nem jobban, mint egy átlagos mai dízel, de melegen viszont csendes. Az utastérben meg semmit nem lehet hallani belőle szinte, tehát jó a szigetelés. Autópályán is csend van az autóban, nem kell lassítani 140-150-ről egy esetleges telefonhívás miatt. Magas fordulaton mikor kicsit megtaposom elég kellemes morgós hangja van.
A 7,2-7,5-ös fogyasztás elfogathatónak mondható. A vezetési élmény nagyon jó, a gázpedál nem túl érzékeny de ennek örülök is, mivel nem érzem a késztetést így, hogy tapossam neki mint az őrült, eléggé nyugis hatást kelt, de ha az ember rátapos a pedálra akkor viszont nagyon ugrik. Szerintem jól kitalálták, mert így könnyebb takarékosan közlekedni vele.
Elég kemény a futóműve, stabil a tartása mely országúton és autópályán nagyon kedvező. Budapesti viszonylatban a rázós úthibákat, kátyúkat jól tompítja viszont ez eléggé hangosan. Lehet a 17-es nagy kerekek miatt.
A fékek bitang erősek, jól reagálnak és nagyon kordában tudják tartani az autót. Az elektromos kézi illetve parkoló fék nem a zsánerem, bár kényelmes, de azért jó lenne egy kar is amit szükség esetén behúzhat az ember. Ez a gombbal menet közben nem reagál, csak ha áll az autó. Amikor leállítom akkor a parkoló fék automatikus fékezi a 4 kereket, mely egy elektor-motorral húzódik be. Ilyenkor a leállással egy időben egy repülő zuhanó hangját utánozza halkan rövid időre (1,5-2mp), vagy mintha egy sugárhajtású turbina állna le. Nem hangos de mindenki odakapja a fejét a hallatára. Vicces kütyü. :-)
A fehér szín nagyon sportosan elegánssá, és egyben fiatalossá teszi az autót. Nem féltem az esetleges karcolásoktól, kőfelverődésektől mert könnyen és olcsón eltávolítható.
Sokat dob a külsőn az, hogy semmi felesleges kilógó rész sincs rajta még egy tetőantenna sem. Nagyon sportos íve van a tetőnek és a front spoilernek.
Szépen szól a 11 hangszórós hifi, mely halkan nem annyira dinamikus, tehát lehet mellette beszélgetni az autóban. Nagyon jól sikerült az érintőképernyős multimédia rendszer, mely okos telefonnal nagyon jól párosítható. Kihangosítója is jól sikerült és elég sok a média formátum és a források lehetősége.
A kezelőgombok javarészt jó helyen vannak, talán kicsit a bal kéznél lévő első ablaktörlő gombjaiért kell egy kicsit nyújtózni, illetve a középkonzolon lévő érintőképernyő kicsit távol van, kicsit kicsik a gombjai, a szükségesnél több koncentrációt igényel mondjuk egy cím vagy telefonszám beütése, főleg menet közben. Ez nem túl jó.
Nagyon jó a kanyarkövető fényszóró, melynek érzékenységét a középkonzoli rendszerben lehet állítani, vagy teljesen minimumra venni. A xenon lápák nagyon jól világítanak.
Kényelmes és reprezentatív bőr-alcantra bőr ülések. Tágas belsőtér, tágas hátsótér két felnőtt számára. Mivel nincs benne kardán-alagút, így az ülések és a kárpit összerugdosása nélkül is át lehet csúszni a másik oldalra.

Abszolút negatívumok:

Nyitásra zárásra nem csukódnak a tükrök, bár lehet programozás kérdése.
Nem lehet egyszerre emelni-ereszteni az ablakokat a kulcs gombjaival
Kicsit több a fogyasztás a gyárinál, bár nem rossz, remélem tavaszra illetve mire eléri a 10ezret lejjebb megy.
Az exe.-re nem megy fel a semmilyen 16-os felni, így a gyári alukra kellett vennem téli gumit. (Akciósan Pirelli Soto-Zero 215/55/17 50ezer/db) Ez azért rossz mert nagyon nagy az árkülönbség a a 16-os és 17-es gumik között. Az alacsonyabb felszereltségűeket kisebb fékekkel szerelik így azok ezért jöhetnek ki 16-os kerekekkel.
Az exe felszereltségnél elvárnék egy teleszkópos megoldást a hátsó csomagtér fedélhez és egy gombnyomásra teljesen felnyílást.
Hátul nincs légbefúvó rács a klímának és a fűtésnek középen, csak az ülések alatt.

UPDATE. Az ajtókárpitok el kezdtek zörögni kb 7 éves korban, főleg a zene basszusára.

Összegzés:

Egy gyönyörű bár feltűnő autót vettem, amit mindenki megbámul. Remélem ez a modell is tartja majd ugyanazon megbízhatóságot és minőséget mely miatt oly híres a Toyota és a modell elődjei. Nagyon szeretem, nem bántam meg, hogy megvettem, ha lesz valami kellemes modellfrissítés mondjuk 4 -5 év múlva akkor maradok ennél a márkánál. Bár még szerviztapasztalatom nincs, de az írásomat mindenképp fogom ezzel bővíteni. Nagyon sok közösen megtett Km vár ránk s bízom benne, hogy kellemesen fog eltelni.
Gyengébb minőségű német autót drágábban soha nem fogok venni hiába az számít jónak a közhiedelem és a közvélemény szerint.
Sajnos elég kevés teszt olvasható, s amik vannak azok is olyanok tollából származik akik vagy pár szóban szürkén részletektől mentesen írnak a kocsikról, vagy pedig olyanok, akiknek maximum 4 autómárka létezik melyek nevei A-val, B-vel, M-el és V-vel kezdődik. Pedig a mai Toyota ezzel a modellel bebizonyította, hogy van más választás is olcsóbban

Fejlemények.... fél év 22ezer km hibamentesen.

Több mint félév után még mindig alig várom, hogy valahová menni keljen. A fogyasztás konszolidálódott. Szeretem nagyon. Kicsit szerencsétlen a sors olyan szempontból, hogy apró elhanyagolható sérülések már most vannak a kocsin. Egyszerűen nincs szerencsém és nagyon bosszant a dolog.Ilyen a kőfelverődés az első szélvédőn és spoileren, az utóbbiak parányiak és valaki nekem tolatott és a hátsó lökhárító prizmája berepedt. Ez azért fájó pont mert az előző kocsival 5 évet nyomtunk le karcolás mentesen. De a fehér szín javíthatósága kompenzál...



Upadate 1

3 évesen semmi hiba még egy biztosíték sem. 90.000-es szervizen a (1 hónap híján 3 évesen) a szalon az új árának nettóját ajánlja érte beszámításba. Ez igen csak pozitív meglepetés volt.

UPDATE 2:

5,5 éves, szeretem, imádom. Sajnos az utódja nem alternatíva. Nem tudom mi lenne helyette. Valószínű a 1,5 éves fiam megörökli első autónak.
A kor elteltével kevesebbet fogyaszt már 0,2-0,3 literrel.

UPDATE 3:

9 éves, még mindig szeretem szuper autó, bár az elmúlt 3 éveben már kellett rákölteni. Kuplung, kettős-tömegű, lengéscsillapítók, hátsó stabilizátorok, xenon izzók, klíma mechanika

Hibalista

- Olajcsere 15.000.-ként van előírva.Túl vagyok az elsőn, Monor-on 1,5 órás munkadíjjal 48 ezerbe került. - Levegőszűrőt nem cseréltek, állítólag elég lenne 60 ezrenként, de a Fővárosi levegő miatt azt mondták a szerelők, hogy 30 ezernél tutira kell, láttam magam is, nagyon szennyezett volt.Kifújták magasnyomásúval és ment vissza. - Érdekes tétel ami majd lesz, az a váltó-olajcsere... hmmm. Vannak pro és kontrái az biztos de nem egy vagyon. - - 4,5 évesen garanciálisan volt egy teljes kormánymű csere kotyogás miatt szervó nélkül. Garancia nélkül drága mulatság lett volna. Állítólag a Toyota analitika alapján még egy modellnek sem volt ez hibája. - - 1 biztosíték és egy tükörbe épített index - - Hátsó lengéscsiplapító csere, olcsóbb mint a Dacia Logan-ba :-) - - 4 x szélvédőcsere kavicsfelverődés miatt - - 195.000Kn.-nél kuplung szett és vele együtt kettős-tömegű lendkerék.Xenon izzők - - 230.000.-nél klíma mechanika csörgött, szerencsére külön cserélhető kompresszor nélkül. Hátsó stabilizátorok szilentekkel.

Ide hordtam szervizbe

Toyota-Kovács Monor, messzemenőkig az egyik legjobb hírű szerviz. Becsületes nem lehúzós, barátságos csapat. Itt vettem a kocsit is. Előző autó (nem Toyota) tapasztalataiból érdemes oda menni, ahol az ember vette az autót. Teljesen másképp bánnak az emberrel. Néhol meg is jegyzik: jaaaa, hogy ezt az autót nem is itt vetteeee kérem szépen...Csak is Toyota Kovács Monor. A legjobbak. Mindent megmutatnak ha gond van, segítőkészek és tisztelik a rigolyáimat. Nagyon olcsó a szervizelés, a komoly tétel mindig a 10,5 l motorolaj. Olcsó alkatrészek.Update. Toyota Kovácsnál eléggé romlott a nívó az elmúlt 2-3 éveben, váltottam Mayer-re. Hátsó stabilizátor szilentek romlását nem vették észre, pedig több olajcsere intervallum alatt könyörögtem, hogy csináljanak valamit mert az autó táncol az úton.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Toyota Mayer Budakeszi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 231000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Dacia Logan Következő autója? Lexus GS/ES-el kezdtem el szemezni
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2011 (2012)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)