Kiváló autó 175 cm feletti sofőrnek is.
Szöveges ítélet
Az autó csak egy hetes, de annyira pozitív a tapasztalatom, hogy rendszeresen meg fogom írni a tapasztalataimat a jövőben is, azaz lesz folytatás.
A külső: A kissé egyhangú, szolid előd után igen markáns figyelem felkeltő forma, enyhe Lexus beütésekkel. Nagyon jól világító bi xenon fényszórók, ledes féklámpák, elegáns tompa puffanással záródó ajtók, 17" os de nem nagyon peres (/55) gumik, szép felniken.
Belső: Végre a Toyota is rájött, Európában magasabbak az emberek mint Japánban. A 183 cm. magasságomhoz is kényelmesen beállítható ülések, nagyon sokat javított üléshelyzet az elődhöz képest. Az erősebben döntött szélvédő és az alacsonyabb üléshelyzet miatt, végre lehet látni a közlekedési lámpákat is, ha az ember az első, vagy második a sorban a lámpánál. Az ülőlap is hosszab mint az elődben ez is előny a magasabbaknak. Egy szó mint száz, végre elöl is kényelmes az Avensis. Hátul a szokott nagy lábtér megmaradt, a magas vezető mögött is kényelmesen lehet ülni. Nincs kardán alagút, hátul szinte sík a padló, ezért aki harmadikként középen ül, annak is elég kényelmes. A csomagtartó maradt méretesen nagy.
Motor, váltó: Motorhang szinte semmi, de nem csak üresjáratban, hanem normális kihuzatásoknál (2000-3000 közötti váltásnál) sem. A műszerfalon két nyil a fel és leváltásokra figyelmeztet, nagyon a takarékos vezetésre hangolva, mert már 1800/perc környékén javasolja a magasabb fokozatot. lehet, hogy így meg lehet takarítani némi benzint (a Toyota könyve szerint 8% ot) de csak sík, forgalom mentes terepen ajánlom, ellenkező esetben mozgó forgalmi akadállyá válunk. A váltó isteni, a tökéletesnek érzett előző generációs Avensishez képest, sokkal rövidebb úton, könnyebben , biztosabban kapcsol, igazi élvezet vele váltani. A fogyasztás eddig az új autónál a következő képpen alakult. lassú városi forgalom, rövid távokon, sok megállással, légkondival 11,5 l/100 km. Hétvégi városi, elővárosi forgalomban, 9,5 l/100km. Autópálya 130 km/óra sebességnél 7 l/100 km.
Nincs szélzaj, nincs motorhang, nagyon élvezetes.
Felszereltség: nagyon jó a telefon kihangosító (már a SOL felszereltségben is benne van) kicsit macerás beállítani, mert a kezelési utasítás, csak a lényeget nem írja le, de ha az ember rájön, könnyen megy és naygon jól működik. Hanggal lehet kiválasztani a hivandó nevet és egy gombnyomással lehet hívni. A Hi-fi nagyon szépen szól (11 hangszóró) bár a csak 6 hangszórós SOL verziót is kipróbáltam, az sem rossz.
Minden kezelőszerv a Toyotától megszokottan, könnyen puhán működik, az elrendezés szinte azonos az előd Avensissel. A kocsi rugózása keményebb az elődnél, ennek előnye, hogy kanyarban sokkal stabilabbnak érződik, viszont az úthibák jobban érezhetőek.
A kulcs nélküli beszállás és indítás szerintem, csak parasztvakítás, nekem a kulcsos rendszer normálísabbnak tűnik. Azt a szerintem normális helyzetet, hogy az ember kiszáll az autóból, majd kiveszi a táskáját, csomagját a csomagtartóból és be akarja zárni az autót, elég furán kezeli. Ugyanis ilyenkor a csomagteret nem zárja le, azaz, be kell zárni az ajtókat és a csomagteret is külön külön.
Hibalista
- Még új, de remélem olyan lesz mint az előzőek és nem fog semmi elromlani.
Ide hordtam szervizbe
maradok az Emil Frey Toyotánál, eddig beváltak.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Avensis 2,2 diesel | Következő autója? | remélem ez sokáig marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
