A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2009)

Avensis Wagon 2.0 D4-D 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Toyota Avensis kisáruszállító

Szöveges ítélet

Még megvan (és friss) az autó, ezért korlátozottak az élményeim. Inkább a különbségeket írom le. VW Passatból (B7) ültem át. Nehéz lesz megszeretni az után. (2013.07, 129 000km)

Pozitívumok (nyilván a Passathoz képest):
- Beépített navigáció (lásd: update!)
- A klíma halka(bba)n működik, és hatékony.
- USB-ről MP3 zene (lásd: update!)
- A hátsó ablakok teljesen lehúzhatóak.
- Tolatókamera, tolatóradar.
- Jó fékek, precíz futómű. Jobb a futóműve mint a Passaté, pedig az sem volt rossz.
- Az olaj 9000 km után is étolaj színű nem fekete hanem barna, és nem fogy.
- Elektronikus automata kézifék itt jobban (normálisan) működik.

Negatívumok:
- Gyorsuláskor halk kereplő hang. Szerviz szerint normális.
- Ezt a kasznit nem lenne szabad ezzel a motorral lomha.
- Tempomat karocska jobb oldalon van (Miért?). Nekem kényelmetlen, de meglehet szokni.
- Ajtózsebek vékonyak, alkalmatlanok szinte mindenre.
- Toyotától térkép frissítés 65 000 Ft (SD kártyás verzió). Nem lehetne ingyen legalább 5 éves koráig? Vagy reális pénzért...
- A navigáció világítás fényerőt akkor csökkenti, ha be van kapcsolva a tompított lámpa. Tehát: lakott területen kívül (bekapcsolt világítással) olvashatatlan a navigáció. A funkciót kikapcsolva éjjel kisüti a szemem. Ezt nem próbálta ki valaki miután elkészült?
- Elöl csak 1 pohártartó van. (Igaz: iszik, vagy vezet...?) Hátul kettő.
- Jobb első csapágyat cserélni kell, mert zúg, de csak 100 és 120 között (bár akkor nagyon). Francia autó volt, ott már cserélték gariban a jobb hátsó csapágyat.
- Nincsenek tároló rekeszek. Csak egy, de az igen kevés.
- Csomagteret nyitás után nem zárja vissza.
- Sípol, ha benne van a kulcs és nyitva az ajtó. Nem hagyja abba. Bosszantó.
- Ablaktörlőn nincs utántörlés.
- Nagy átlag szerint (pálya + országút + város) fogyasztás: 7l. Kicsit soknak találom.

A Toyotától többet várnék. Később még jelentkezem...

////****////

Update 2 hét múlva:
- Csapágy cseréből a legolcsóbb: 35 eFt a csapágy (tulajdonképpen aggyal együtt), 5 eFt a csere.
- Térkép frissítést lehet találni 20-30 eFt-ért régi kártya beszámítással.
- "Nagyszerviz" költsége br. 40 eFt-ból megállt. (7l Castrol 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő)

////****////

Update 1 év múlva:
Hát, nem sikerült megszeretni. Hangos, lomha, viszont cserébe sokat fogyaszt. Autópálya (150km/h) 7,3, város dugóval 7,5l, országúton laza 100-as tempóval 6,3l. Az MP3 lejátszó USB stickről 1000 zeneszámot hajlandó lejátszani. Miért? Gyenge komfort, autópályán nagyon hangos. A sokak által (általam is...) csodált tetőablak teljesen haszontalan. Van rajta oldaltükör behajtó, de csak gombbal a műszerfalon. Vajon zárásra miért nem működik? Olyasmi érzés vezetni, mint a haverom 3,5 t kisáruszállítóját. Remeg a műszerfal induláskor.

Pozitív: nincs meghibásodás.

////****////

Update a vásárlás után 4 évvel:
Azért nem is olyan rossz. Kissé fapados, ezt fenntartom, de ez egy elnyűhetetlen holdjáró. Az előző autóhoz képest (Passat B7) sokkal megbízhatóbb, stabilabb autó. 3000 km-es útra el mertem indulni anélkül, hogy felnyitottam volna a motorháztetőt. A Passat esetében ilyen előtt beállítottam a traileres számát gyorshívásra. Továbbra is gyenge pont a komfort, de megszokható. Egy autónál a megbízhatóság az első. (Bár a komfort is jól jön amikor várjuk a trailert az autópálya szélén.) A 4 év alatt a klímahűtőn kívül más nem kellett cserélni (260 000 kürül elkoptak a befecskendező csúcsok. Nem állt meg az autó, csak nyomás alatt már csöpögtek méréskor, ez többletfogyasztást okozott.)

Egyvalamit tanultam a Toyotából: ez más világ. Minden nap ugyanolyan az autó, nincsenek meglepetések, frászt hozó csilingelések motorhiba-ikonnal. Asszem, nekem nem is kell európai autó most már. Ajánlom mindenkinek, akinek a megbízhatóság és az alacsony fenntartási költségek fontosak.

Hibalista

- Szóval 170 000 km után: tulajdonképpen nem sok baja volt. Vásárlás után egy jobb első csapágy csere 40eFt. A klímahűtő a lágy anyag miatt a becsapódó kavicsoktól, bogaraktól és mi egyébtől 220 000 km körül már nem hűtött elég hatékonyan, 4 személlyel már melegedett az autó az Alpok lágy domborzatán. Csere, munkadíjjal 45eFt. Befecskendező csúcsok elkoptak 260 000 km körül, de hát a dízel az ilyen. Ugyanekkor (talán pont emiatt) részecske szűrő tisztítás is kellett. Elég jól bírta. Olajcseréken és fékbetéteken kívül más nem kellett bele a 4 év és 170 000 km alatt.

Ide hordtam szervizbe

Halászi Peti Gyömrő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (3) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 126000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat B7 Következő autója? IS300h
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2009 (2009)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)