Toyota Avensis kisáruszállító
Szöveges ítélet
Még megvan (és friss) az autó, ezért korlátozottak az élményeim. Inkább a különbségeket írom le. VW Passatból (B7) ültem át. Nehéz lesz megszeretni az után. (2013.07, 129 000km)
Pozitívumok (nyilván a Passathoz képest):
- Beépített navigáció (lásd: update!)
- A klíma halka(bba)n működik, és hatékony.
- USB-ről MP3 zene (lásd: update!)
- A hátsó ablakok teljesen lehúzhatóak.
- Tolatókamera, tolatóradar.
- Jó fékek, precíz futómű. Jobb a futóműve mint a Passaté, pedig az sem volt rossz.
- Az olaj 9000 km után is étolaj színű nem fekete hanem barna, és nem fogy.
- Elektronikus automata kézifék itt jobban (normálisan) működik.
Negatívumok:
- Gyorsuláskor halk kereplő hang. Szerviz szerint normális.
- Ezt a kasznit nem lenne szabad ezzel a motorral lomha.
- Tempomat karocska jobb oldalon van (Miért?). Nekem kényelmetlen, de meglehet szokni.
- Ajtózsebek vékonyak, alkalmatlanok szinte mindenre.
- Toyotától térkép frissítés 65 000 Ft (SD kártyás verzió). Nem lehetne ingyen legalább 5 éves koráig? Vagy reális pénzért...
- A navigáció világítás fényerőt akkor csökkenti, ha be van kapcsolva a tompított lámpa. Tehát: lakott területen kívül (bekapcsolt világítással) olvashatatlan a navigáció. A funkciót kikapcsolva éjjel kisüti a szemem. Ezt nem próbálta ki valaki miután elkészült?
- Elöl csak 1 pohártartó van. (Igaz: iszik, vagy vezet...?) Hátul kettő.
- Jobb első csapágyat cserélni kell, mert zúg, de csak 100 és 120 között (bár akkor nagyon). Francia autó volt, ott már cserélték gariban a jobb hátsó csapágyat.
- Nincsenek tároló rekeszek. Csak egy, de az igen kevés.
- Csomagteret nyitás után nem zárja vissza.
- Sípol, ha benne van a kulcs és nyitva az ajtó. Nem hagyja abba. Bosszantó.
- Ablaktörlőn nincs utántörlés.
- Nagy átlag szerint (pálya + országút + város) fogyasztás: 7l. Kicsit soknak találom.
A Toyotától többet várnék. Később még jelentkezem...
////****////
Update 2 hét múlva:
- Csapágy cseréből a legolcsóbb: 35 eFt a csapágy (tulajdonképpen aggyal együtt), 5 eFt a csere.
- Térkép frissítést lehet találni 20-30 eFt-ért régi kártya beszámítással.
- "Nagyszerviz" költsége br. 40 eFt-ból megállt. (7l Castrol 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő)
////****////
Update 1 év múlva:
Hát, nem sikerült megszeretni. Hangos, lomha, viszont cserébe sokat fogyaszt. Autópálya (150km/h) 7,3, város dugóval 7,5l, országúton laza 100-as tempóval 6,3l. Az MP3 lejátszó USB stickről 1000 zeneszámot hajlandó lejátszani. Miért? Gyenge komfort, autópályán nagyon hangos. A sokak által (általam is...) csodált tetőablak teljesen haszontalan. Van rajta oldaltükör behajtó, de csak gombbal a műszerfalon. Vajon zárásra miért nem működik? Olyasmi érzés vezetni, mint a haverom 3,5 t kisáruszállítóját. Remeg a műszerfal induláskor.
Pozitív: nincs meghibásodás.
////****////
Update a vásárlás után 4 évvel:
Azért nem is olyan rossz. Kissé fapados, ezt fenntartom, de ez egy elnyűhetetlen holdjáró. Az előző autóhoz képest (Passat B7) sokkal megbízhatóbb, stabilabb autó. 3000 km-es útra el mertem indulni anélkül, hogy felnyitottam volna a motorháztetőt. A Passat esetében ilyen előtt beállítottam a traileres számát gyorshívásra. Továbbra is gyenge pont a komfort, de megszokható. Egy autónál a megbízhatóság az első. (Bár a komfort is jól jön amikor várjuk a trailert az autópálya szélén.) A 4 év alatt a klímahűtőn kívül más nem kellett cserélni (260 000 kürül elkoptak a befecskendező csúcsok. Nem állt meg az autó, csak nyomás alatt már csöpögtek méréskor, ez többletfogyasztást okozott.)
Egyvalamit tanultam a Toyotából: ez más világ. Minden nap ugyanolyan az autó, nincsenek meglepetések, frászt hozó csilingelések motorhiba-ikonnal. Asszem, nekem nem is kell európai autó most már. Ajánlom mindenkinek, akinek a megbízhatóság és az alacsony fenntartási költségek fontosak.
Hibalista
- Szóval 170 000 km után: tulajdonképpen nem sok baja volt. Vásárlás után egy jobb első csapágy csere 40eFt. A klímahűtő a lágy anyag miatt a becsapódó kavicsoktól, bogaraktól és mi egyébtől 220 000 km körül már nem hűtött elég hatékonyan, 4 személlyel már melegedett az autó az Alpok lágy domborzatán. Csere, munkadíjjal 45eFt. Befecskendező csúcsok elkoptak 260 000 km körül, de hát a dízel az ilyen. Ugyanekkor (talán pont emiatt) részecske szűrő tisztítás is kellett. Elég jól bírta. Olajcseréken és fékbetéteken kívül más nem kellett bele a 4 év és 170 000 km alatt.
Ide hordtam szervizbe
Halászi Peti Gyömrő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat B7 | Következő autója? | IS300h |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
