Csendestárs
Szöveges ítélet
Régebbi céges Avensisemet cseréltük újra. Ebben a kategóriában remek érték/ár aránnyal rendelkezik az autó. Régi (2002-es) autómat is szerettem, de csak az újba ülve tűnt fel, hogy azért ez már más világ. A karosszéria sokkal tetszetősebb, sportosabb, elegánsabb, mint a régi, sehol sem ciki megjelenni vele. Belül szép, bár feleslegesen nem túlcsicsázott, minden a helyén. A motor a CVT váltóval (ajánlom) extrém halk, 60 km/h kb. 20-nak tűnik, úgyhogy erre figyelni kell, mert ma már ez drága figyelmetlenség. A külső zajokra való hangszigetelés szintén kiváló, csak a futóműtől jön valami hang. A váltó egy 40-hez közeli embernek teljesen megfelelő, sport fokozatban egy 25 évesnek is elég dinamikus, ezalatt a korosztály alatt fene a pofáját akinek ilyen autója van, legalább valami fájjon neki!
A motor nagyon kis fordulatszámon jár, meglepetést csak lejtőn fékezéskor (vélhetően motorfék produkálási kísérletkor) okoz erőteljesebb fordulatszám emelkedéssel. A rugózás sportosabb lett, ami ugyan jól hangzik, de a pocsék magyar utakon a gyakorlatban a régi kényelmesebb volt. A fogyasztás városi közlekedés mellett (+dombra fel és le) nekem 10.5 liter.
A vezetőülés kényelmes, de azért kisebb növésű emberkéknek ajánlatos full megemelni, hogy kilásson az autóból. A mindentől védő fejtámla sajnos az oldalra kilátástól is véd jókora vastagsága miatt (kár hogy még mindíg kényelmetlen). Hátul nagy a lábtér és megfelelő a fejtér. Végre a biztonsági övek is jól működnek, nem reteszelődnek, ha a gyerek oldalra húzza egy kic sit. Az autóm olívazöld, ami a gyakorlatban sóskazöld. Ez nagyon szép szín, mindenki dícséri, de megvan az a tulajdonsága, hogy a visszapillantó tükörból nem lehet jól látni az autó szélét. Felül az ég tükröződik a domború ajtó-kiképzés miatt, lejjebb pedig a földdel olvad egybe. Ezt a tulajdonságát kihasználva sikerúlt az első hónapban egy jó 60 cm-es, mély karcolásra szert tenni egy parkolóházi sorompó mellett elhaladva. A hifi szépen szól és a lehúzott ablakok sem ölik ki a mélyhangokat. A bluetooth telcsi kihangosító remek, bár esetenként 10 dB-el elhallkulgat. A tárolórekeszek szép nagyok, csakúgy mint a csomagtartó. Ez utóbbiba 3-4 anyós is könnyen elférne megfelelő hajtogatás esetén. Az alap fényszóró elég gyengécskén világít, ezt valami jobb izzóval turbózni kell, vagy plussz árért jöhet a Xenon.
Biztonságos autó hírében áll, legalábbis a menetstab és az n+1 légzsák + a törésteszt erre enged következtetni. Benne ülve egyébként erződik is ez - az ajtók legalábbis jó masszívak.
Mindent egybevéve nem hiszem, hogy csalódást tud okozni az autó, a CVT váltót pedig ajánlom!
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Sakura
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Avensis 2002 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
