A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2003-2008)

Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive (német) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Továbbra sem vennék se mazdát, se mondeot helyette

Szöveges ítélet

Minden igaz, amit előttem mondtak, vagy mégsem? A kocsi húz, össze van rakva, jó a belső kivitel, szép, meg minden, de térjünk rá a lényegre.

A 177 LE akárki akármit mond, húz mint nagyon. Csak cserébe kijön a 9 literes fogyasztás városban és országúton is. Persze egy Toyota tulajdonos nem mercis, bmw-s sznob és nem ezért veszi. De néha azért jó érzés, hogy érzi az ember autópályán, hogy hátulról toszogatják, és mikor eltűnik az akadályozó kocsi, otthagyja a mögötte haladó bármit (legyen audi vagy mindegy). Nyilván nem képes csodákra, de jó.

Viszont, meg kell tanulni vezetni. A húzos modern dízel nem olyan mint a benzines. Szűk a használható fordulattartomány, nem mindegy hol vált az ember és a turbó miatt az sem, hogy hogyan. Láttam a napokban egy cikket a mondeó hasonló motorjáról, sugárzik, hogy tanulni kellene még a vezetést. Nekem is.

Voltaképpen ha épphogy megérinted a gázt, akkor a kocsi békés városi kocsivá változik. Mész ide, meg oda, szépen megy, stb. Aztán megnyomod a gázt. Nem történik semmi, egy fél másodpercig. Látod a tükörben, hogy a mögötted jövő kezdene előzni, majd hirtelen távolodni kezd és pár másodperc múlva a konvoj a távolba tűnik.

Szóval ebből a sok áradozásból a lényeg, hogy erős a motor, összemérhető más kocsikkal, de nyilván meg kell tanulni uralni, főként, hogy első kerekes, nem első éves jogsival rendelkező vagányoknak való.

A helykínálat jó. A titkos rekeszekben tényleg sokminden elfér, és jó, hogy van pótkerék. De: a titkos rekeszekben néha mozognak a cuccok, és nem könnyű kikötni, egy pár rongy jó szolgáltatot tesz. Beraktam egy tucat égőt a kommentek alapján, de nem égett ki még semmi. Apropó titkos rekeszek, a téli gumihoz van téi könnyűfém felnim. Enzo X. Természetesen nem fér rá az eredeti 17" csavarja, sőt, a kerékőr sem. Sőt, még a kulcs is 17-es az eredeti meg valami köztes, talán 17,5. Most tehát hordok egy plusz kulcsot, meg az eredetit is, hisz kellhet a pótkeréknek, meg egy rakat csavart. Belefér, elviszi, nem gond.

Tovább a helykínálatra: A hátsó középső ülés kényelmetlen, picit magasabb a másik két ülésnél, két gyerekülés közvetlen egymás mellett nagyon nem akar elférni.

Mielőtt tovább ugrok, definiálnom kell a kivitelt: Ez egy majdnem tökúj (párezer kilométeres) német import. Executive d-cat, de ez nem ugyanaz, mint a magyar, mert nincs benne bőr, de van navi. Meg lehet még egy-két különbség.

No menjünk a vezetőülésbe: A kormány jól beállítható. Az ülés viszont nem tökéletes, oldalfogása sincs akkora nagy, picit fura is. Sokat kell állítgatni, hogy jó legyen. Nem rossz, de nem is olyan jó. Az ülésfűtés persze klassz, mert a dízelnél ugye lassan fűt fel a víz alapból.

A tükörbehajtó gombot nehéz megtalálni néha, és csak kulccsal működik, tehát összességében kellemetlen helyen van. De végülis jó és szép.

A kormány kezelőszervei jók, de picit szokatlanok, pl. az automata esőérzékelős ablaktörlő azért néha furán működik (nem tudom másnál milyen) az állítgatásai meg picit átláthatatlanok. El kellene olvasni újra az útmutatót.

Az automatikusan sötétedő tükör jó dolog, de néha a mélygarázsban is sötétedik, induláskor, ami zavaró, mintsem segítő, de pár másodperc alatt kikapcsolható.

A kuplung szerintem korrekt, akinek baja van vele, az használjon mazdát. Az sokkal furább, még a tesztekben is lefulladnak vele néha. A gázzal már meséltem, ha csak menni akarsz, alig kell nyomni, ha száguldani, akkor tökig kell nyomni. A fék korrekt, de úgy van kitalálva, hogy ha tényleg baj van, akkor leszel szíves megnyomni, és segít az abs, a fékerőelosztó meg a vészfékrásegítő. Egyik kommentező véleményét nem osztom, ha neki gyakran kapcsol be az abs, az nem azt jelenti, hogy rossz a fék, hanem hogy rossz a tapadás. A gyári abroncs goodyear nct-5, esetleg megéri cserélni... (Nálam a téli conti 830, nem rossz.) Szóval vagy fékezel erősen, vagy fékezel úriasan. Úrias fékezésnél nem száll el a pereputty, ami jó dolog, viszont tényleg lassabban lassul, de azért nem ólomteknő....

Navigáció: Denso cucc, igaza van a kommentezőknek, egy Igo nagyságrendekkel jobb. Bekapcsoláskor mindig I agree-t kell nyomni. A TMC-ből nem ismeri a magyart, így csak osztrákoknál használható, a lefedettsége a térképnek ma még tragikus. Nem lehet címet beadni ha mész (5km vagy hasonló felett), csakúgy nem lehet pl. folder listát nézegetni, ami egy vicc. Régen volt rá hack, de most úgy tűnik nincs. Ha külön kellene fizetni a navigációért, meggondolnám, de tényleg gáz a szélvédőre tapasztás is.
A zene klassz, de csak cd-ről tud mp3-at, lassan átléphetnénk a dvd világába. Vagy ugorjunk blu-ray-re, de ugye a kocsiknál az még 5 év...

A klímával nekem nem volt sok gond, és valamelyik kommenttel ellentétben szokta változtatni, hogy hova fúj. Lehet, hogy a VW Touran kifinomultabb lenne, de nem tudom összehasonlítani. Az biztos, hogy kb. 10 perc amire tuti fújja a meleget télen.

Motorhang: Ha kiszáll az ember, néha meglepődik, hogy kint hangos. Bent nem az, azaz néha mégis, de nem vészes, és ritkán rezonál. Pici koromban még a skoda rezonanciájától is fájt a fejem, szerintem ettől a dízeltől nem fájna.

A tempomat jó, csak kár, hogy itthon alig használható, mert mindig módosítani kell, vagy nem értik, miért előzöm meg őt, majd engedem vissza, mikor valójában én megyek egyenletesen...

A fogyasztás - mint ahogy az adatlapon jelzem, nálam jóval magasabb a gyári adatoknál, de ez nem meglepő a dugóban és akkor sem ha az ember tempósan megy. Tetőcsomagtartóval csökkent, főként hogy azzal nem lehet száguldozni. (másnak nőne)

Nem tudom mekkora az ablakmosótartály. Ez német leírás, de japán kocsi, nem találtam meg az adatot. Sehol. De legalább 4-5 liter, mert annyi belefért a múltkor.

A műszerfal unalmas, és unalmas színű, de ennyi belefér. No meg, csak a "start gomb" miatt sem vennék másik kocsit, kit érdekel a "hagyományos kulcs". Jobban zavar a kettős központi zár és a riasztó hiánya, nem is tudom, hogy rendelhető-e.

Nagy praktikusság lenne, ha az emberek kihasználnák, hogy a pollenszűrő elvileg marha egyszerűen cserélhető az utastérből, de persze senki nem használja ki. Allergiásoknak viszont ez egy jó pluszpont lehetne, mégsem olvasom sehol.

Negatív hülyeség, amit a 6 éves focusom is tudott már, hogy ez nem kapcsolja le a belső lámpákat, ha égve hagyod. A Focus lekapcsol mindent, egy óra után. Max. kapcsold vissza. No itt nem.

Futóműre, színezésre, tömítésre, splicnire druznira frixusiznra nincs sok szavam, mert nem értek hozzá, nem volt gond vele, nem tűnt fel semmi jelentős gond.

Az új modell sajna nem sok újat nyújt, azt hittem többet fog és majd káromkodhatok, de nem. Ez a 2008-as modell kiforrottsága miatt lehet majd hosszú útóéletű, de kevés tulaja miatt lehet ismeretlen, picit.





Hibalista

- bepárásodik az egyik lámpatest elől (de lusta voltam elvinni)
- egyik biztonsági öv hajlamos nem engedni a továbbhúzást, gyerekülés biztosításakor sokszor ki kell teljesen oldani és visszakötni

Ide hordtam szervizbe

még nem volt szervízben

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Focus 1.6 Ghia Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2003 (2006)

További ítéletek (183 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)