Tapsi, a suhanó csinibaba.
Szöveges ítélet
Három hónapja vettem, és máris megszerettem, a közösen megtett 4500 kilométer alatt. A nevét a feleségemtől kapta, mert motorosan be lehet hajtani a "füleit", akarom mondani a külső tükröket. A kombi karosszéria pezsgő színben gyárilag sötétített ablakokkal, 17" alufelnikkel kifejezetten mutatós.
Tapsi egyébként igen jól felszerelt példány, a gyári navigáción, tetőablakon kívül minden extra eleve benne volt (tempomat, radar, 9 légzsák, bőr, ülésfűtés, stb.).
Volt már szerencsém egy-két új autóhoz, de ilyen fantasztikus összeszerelési minőséggel még nem találkoztam. Minden könnyen jár, de érezni benne az anyagot és végtelen precizitást.
Magam nem vagyok egy kis darab, és átülve a Vito-ból érthetően kicsit szűkösnek éreztem, amikor beleültem. Az első családi hosszú hétvége során a csomagtartó is szűkösnek bizonyult. De ez nem Tapsi hibája, csupán a kedves feleségem pakolási szokásait kell a normális mederbe visszaterelnem. Nagyon tetszik, hogy a kalaptartó szükség esetén elrejthető a csomagtér alatti rekeszben.
Az már nagyobb baj, hogy a vezetőülés ülőlapja egy kicsit rövid, az ülést nem lehet elég mélyre ereszteni, a kuplung pedál pedig a kívánatosnál jobban középre esik. Hosszabb úton hajlamos vagyok a fészkelődésre emiatt. A kormánnyal elforduló tempomat vezérlő kar számomra megszokást igényelt.
A városi fogyasztás szerintem kicsit sok, hiába gurítom az autót a városban (1000-2000 között tartom a fordulatot, igaz napi 20 km többnyire dugózva), csak néha tudom pár tizeddel 11 liter alatt tartani.
Országúton, autópályán 7,5-8 liter vérmérséklettől függően.
A motornak, köszönhetően a hatékony zajcsillapításnak, magasabb fordulaton sem lesz nagy a hangja. Pedig vérpezsdítő, amikor 4500-nál vált vvti vezérlés. Még visszafogottságában is gyönyörű a motorhang, és menetteljesítmények is méltóak egy kétliteres benzineshez.
A futómű teljesen rendben van. Még igen nagy sebességnél is problémamentes a kanyarokban az íven fordulás a gyári 17" kerekekkel. A rugózási komfort is példaértékű. A kormánymű nagy sebességnél lehetne egy kicsit kevésbé érzékeny, de megszokható. Ez az első Xenon lámpás autóm. Ég és föld a különbség a hagyományos halogénhez képest.
A gyári hifi meglepően szépen szól, az egyébként fantasztikusan csendes kasztniban. A Bluetooth kihangosító is jól használható, de nem lenne baj, ha a telefonban tárolt számokat, külön hangvezérléses tanítás nélkül is lehetne tárcsázni.
Kíváncsi leszek, hogy fog muzsikálni tapsi, 16" kereken télies körülmények között. Ha hozza az eddig mutatott formáját, akkor azt hiszem igen hosszú barátságnak nézünk elébe.
------------------------------------
Négy teljes szezon és kb. 45.000 közösen megtett kilométer után továbbra is elismerően tudok nyilatkozni az autóról. Mind téli , mind nyári körülmények között, hosszabb több ezer kilométeres utakon és folyamatos városi használat során is megbízhatóan teljesít.
Mivel kis családom új jövevénnyel bővült, így iso-fix-es gyerekülés került a hátsó ülésre. Igen csak meggyűlt a bajom az ülés behelyezésével, mert a rögzítőpontok rendkívül mélyen vannak. Mivel korábban még nem volt ilyen gyerekülés beüzemelve ott, az autó üléskárpitja sem volt még bejáratva. Háromszor is meggondolom, hogy kivegyem e az ülést, mert kiszedni valóban egy két mozdulat, de visszarakni az rémálom.
Márkaszerviz javaslatára kb. 10 tankolásonként az üzemanyaghoz keverek egy flakon injektor tisztító adalékot, ezáltal megelőzhető a motor alapjáratának ingadozása, aminek a honi kutakon kapható "szuper tisztaságú" benzin az oka.
A kocsi hatéves korára szerencsére nagyon egyben van kívül és belül is. Bár a vezető ülés már kezd egy kicsit nyiszorogni ment közben, de ezt be tudom annak, hogy termetemnél és súlyomnál fogva az átlagnál intenzívebben terhelem azt.
Ami számomra kicsit szokatlan, hogy a kb. 50.000 km-et futott 17" Good Year Eagle nyári gumik erősen fogyóban vannak, pedig nem hajtom az autót. Talán még egy szezont elmennek, de vizsgára már biztosan újakat kell rá vennem. Korábbi autóimmal 90-100 ezer kilométert is el tudtam menni egy nyári garnitúrával.
Hibalista
- Az autó szervizciklusa 15.000 km, ami egy kicsit ma már rövidkének számít. - Az én autómon a kötelező szervizek mindig időben el lettek végezve, gyári anyagokkal. - 20.000 km.: Jobbra kitekerve tövig a kormányt, furcsa koppanó-recsegő zaj jön a kormánymű felől. Márkaszerviz szerint típushiba, veszélyt nem jelent. Ha kicserélik a kormányművet, a hang idővel megint meg fog jelenni. Használom így tovább. - 30.000 km.: Lámpamosó berendezés lökhárítóból kiemelkedő spricnijei használat után nem tértek vissza a helyükre. Garanciában javította a márkaszerviz. - 45000 km.: Első fékbetétek csere. - 58.000 km.: Valamilyen rágcsáló egy nyári éjjelen elrágta a Xenon fényszórók szintezéséhez szükséges motor alatti érzékelő vezetéket. Forrasztással javítva. - 60.000 km. Hátsó fékbetétek csere és akkumulátor csere (6. évét taposta). - Folyamatosan visszatérő probléma, hogy a hátsó féklámpák, helyzetjelzők viszonylag sűrűn kiégnek, vagy kontakthibássá válnak. Házilagos cseréjükhöz, igazgatásukhoz nőgyógyász ügyesség szükségeltetik. Eddig vagy négyszer kellett hozzányúlni.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Tsusho Szállás u.Állapotfelmérés és átvizsgálás vásárláskor.30 és 45 ezres kötelező szerviz.Műszaki vizsga az autó 4 éves korában.Figyelmesek és segítőkészek és jól ismerik a típust.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Magyar és Magyar Autószerviz (Bp. XII. Vöröskő u.)60 ezres kötelező szerviz.Gyorsak, pontosak, megbízhatóak és rugalmasak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 15900 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | VITO 112 CDI 2001 | Következő autója? | Toyota, Lexus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
