feleségnek való
Szöveges ítélet
2010 februárban cseréltem el egy 2007 végi dízel mazda5-re (ld a "fájós derekú anyukáknak stb" c. ítéletet). Az ave kicsit olcsóbb volt, a maradék pénzből vettem még rá négy télikereket, meg tankolom egy fél évig. A kocsit pont három évesen vettem, két év gyári garanciával (!). A napfénytető kivételével minden extra benne van, bőr, xenon, automata, nagy navi, 6-lemezes mp3-as CD-játszó, fejtámlákba épített gyári DVD-rendszer, sötétített ablakok, még csomagtértálca is van hozzá.
Kinézetre semleges, amit tovább "fokoz" a bézs-ezüst szín. Belül sincs semmi csicsa, nekem bejön. A sárga műszerfalvilágítás az Astra Classicra emlékeztet kissé, de legalább nem kék...és megúsztam a műfát is. Kicsit hiányzik az egyterűek hátsó üléseinek variálhatósága és pakolóhely-gazdagsága, de olyan nagyon azért nem.
Vezetni jó, amolyan semlegesen. Nagyon gyors autó, simán tartja a 180-as utazót, és olyankor még mindig nem túl nagy a szélzaj. Motorzaj olyankor sem sok. Városban gyakorlatilag zajmentes, és egészen jó minőségű a hifi. Ez a két dolog így párosítva új dimenziókat nyitott meg az életemben, aminek minden munkanapján jó másfél órát araszolok a munkahelyemig meg vissza: átszortíroztam a CD-imet és nekiálltam az autóban újrahallgatni őket. Az automata nagyon kényelmes, az első beüléstől számítva kábé egy óra alatt megszoktam, nem hittem volna. Egész ügyesen vált, és az ötödik jó hosszú, valami 2500 körül forog 130-nál, 3200-at 160-nál. Szabályos pályatempóban 7-7,5 körül fogyaszt. Nade városban! Ott aztán beveri a 14 litert, igaz, Európa legzsúfoltabb városában dolgozom (Brüsszel). Átlagban a fogyasztás eddig 10,1 literre jött ki, ami, tekintve, hogy a korábbi dízel mazdám 7,5-et fogyasztott (cserébe kicsit lassú volt és hangos, viszont akadozott a kéziváltója), teljesen elfogadható. Nem veszek több kéziváltós kocsit, hacsak nem valami sportosat.
Voltunk vele otthon, a féleurópás túra 3500 km-e alatt 9 literre jött ki az átlag, mindig telepakolva, négy emberrel, 0-10 fok közti hőmérsékleten.
A navi egész jó, bár kicsit gagyi a grafikája, és Ausztriától keletre sajnos elfogy a tudománya.
A kocsi érdekes módon három nap alatt leszoktatott a gázpedál tiprásáról, amire a mazdában gyakran belső kényszert éreztem. Nem is annyira az ilyenkor eget verdeső fogyasztás miatt, sokkal inkább az automata, meg úgy általában az egész autó kisugárzása lehet az oka. Engem nem zavar, városban úgysincs hová tekerni, pályán meg nem dinamika kell.
A kipörgésgátló kikapcsolható, az ESP nem. Nem is baj, ez egy családi autó...
Az ülések kényelmesek, de sajnos az ülőlap elég rövid. Pont ugyanannyira, mint a mazdában voltak. Ez az egyetlen rosszpont.
Ha rendesen viseli magát, nagyon sokáig megtartom, csak a fránya regadó... :(
2010.szept.
megvolt egy újabb otthoni túra, egy hónap alatt belement 5000 km, 10 literes átlagfogyasztással (nagyrészt boxszal). Visszaérkezve ment szervizbe, a kötelezőkön felül megcsinálták a fejtámlamonitort is.
Hibalista
- nem működik a vezetőülés fejtámlamonitorja, még nem volt időm visszavinni
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
toyota city zaventem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 5 | Következő autója? | nemtom, valami hathengeres |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
