Országútra
Szöveges ítélet
Szerintem egy kítűnő utazóautó, kényelmes, gyors és nagyon megbízható. A futóműve kitűnő bár a lengéscsillapítók a kítűnő magyar utaknak köszönhetően 85-90 ezer kmnél kapitulálnak. A fékek viszonylag jók de az automatának szinte zéró a motorfékje ezért gyorsan kopnak. A kétezres benzines egyértelműen a legjobb választás annak aki nem dízelpárti és nem kedveli a zörgést meg a lönyögő és pontatlan kéziváltókat. Az autómata váltó érdekes jelenség: csak 4 fokozatú ami ma már röhej, a kézi funkció használhatatlan és 120-ig még lomha is, de ami utána jön az kárpótol mindenért (a fékpad szerint ilynekor kb. 165 lóerőt ad le a 147 gyári helyett!), 200-ig iszonyatosan gyorsul azt hisszük legalább egy háromezresben ülünk, partiban van még 3.0-es dízelekkel is, a hangja pedig olyan mint egy V8-as sportkocsié, ha van elég helye még GPS-en mért adat szerint is megfutja a 230-at, autópályán pedig egyszerűen telitalálat, nagyon kevés ellenfele akad szinte csak a 200 lóerőnél erősebbek bírnak el vele (az új 3.0-es dízel X5-öst például kenterbe veri, az E 320 CDI pedig nem nagyon bír el vele, az állítólag 185 lóerős 2.2-es Alfákat a földbe döngöli ez nem vicc többször tapsztaltam). A beltér tágas és kényelmes az executiv kivitel mindennel fel van szerelve (motoros bőr, xenon, esőszenzor, stb.) bár a műanyagok 90 ezer km után már zörögnek. A hifi nagyon jól szól, a műszerfal pedig igényes és jól átlátható, a szellőzés viszonylag renben van. És ami a legfontosabb nagyon megbízható szinte elnyűhetelen. A dízelekkel viszont sok a probléma és drága a javításuk. Bár én nagyon vártam az utódot de lebútított és otromba lett. (csak 1.6-os és 1.8-as szívó benzines, a prémium szegmensben ez már viccnek is rossz egy ekkora autóba). Összegzésül aki szeretne egy kitűnő utazóautót és beletörődik a 10-11 literes fogyasztásba és a 60 literes tank miatti 450 km-kénti tankolásba annak bátran ajánlható. Cserébe kap egy elegáns, gyors és nagyon kényelemes autót hatalmas csomagtartóval. Használtan pedig már 4 milló ft-tól lehet találni rendesen karbantarott példányokat.
Hibalista
- gyakori fékbetétcsere az automata miatt, akkumlátor
Ide hordtam szervizbe
márkaszervíz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi Q5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
