A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2003-2008)

Avensis 1.8 és 2.0 vvti, 2.0 és 2.2 D4D 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Nyolc hónap, négy teszt

Szöveges ítélet

Nyolc hónap, négy teszt
A történet 2002-ben kezdődött, amikor kijött az új Corolla és én majd megőrültem a korábbihoz képest forradalminak mondható küllemért. Ez az érzés csak fokozódott egy évvel később, amikor az Avensis is megjelent a piacon, s ha épp nem lakáskeresőben lettünk volna, jutott volna pénz egy Ave-re. A házvétel után azonban a felújítás elvitte minden pénzem, de megfogadtam: egyszer még bepótolom ezt hiányt. 2005-ben vettem is egy Corollát, 1,6-os SOL-t, kiváló autó volt: 145.000 kilométerrel a háta mögött csak a szokásos olaj, első féktárcsa+betét cserén kívül soha semmilyen baja nem volt, télen-nyáron egy rúgásból indult és fantasztikus fogyasztással hálálta meg a kíméletes autópályás vezetést. 2007-ben aztán úgy éreztem: most jött el az én időm: nyolc hónap alatt négy, különböző motorizáltságú Avensist adtam-vettem és teszteltem le – egy autót átlag két hónapig használtam.
Sorrendben: 2.2 D4D, 2.0vvti, 1.8 vvti, 2.0D4d (még a régi, nem láncos verzióban), előbbi három sedan, az utóbbi kombi. Az autókat egyrészt motorok közti különbségek alapján, másrészt az akkor éppen a családban található egyéb autókhoz mérten hasonlítottam össze. Ez utóbbiak: Peugeot 406 2.0 Supreme, Seat Alhambra, 1.9 TDI, Renault Megane Grandtour 1.9 dci, Honda Accord 2.0 vtec.
Forma: a korábbi japán dizájnhoz képest ez az Avensis mérföldkő: nem lapos, vágottszemű, mint a Mazda6, vagy az Accord, hanem olyan mackós, gömbölyded tömb jön szembe veled az úton. Számomra az egyetlen igazi esztétikai élményt a csomagtartófedélen található „feng-shui” ív jelent, ami nagyon szép – főleg az első lámpák bumfordisága után elegánssá teszi az autó hátulját. A fényszórók valóban gyengék, az egyik utólagos xenonst leszámítva mindegyik elég gyengén világította be az utat. Igen, a motorházfedél valóban pálcás (a Peugeotban teleszkópos), cserébe nem gyakran kell nyitogatni, legfeljebb a kiégett izzók cseréje okoz némi gondot. Valamennyi Avensis típushibája, hogy az utastér felé eső zajszigetelő elemet csak néhány pánttal rögzítették fel, ezért egy-két motormosás után hajlamos leszakadni, illetve könnyen kiszakad, lóg. A motorburkolat közepes méretű, az egyes elemek elhelyezése átlagos, az izzócsere a Renaulthoz képest kifejezetten egyszerű (ott egy izzócseréhez gyakran le kell bontani a fél elejét…), a Peugeothoz képest viszont nehézkes, gumikézzel rendelkező jógások előnyben. Toyota típushiba: a motor alsó műanyag védőlemeze az első lökhárító alsó rögzítésénél könnyen leszakad, ha kiszakadnak a rögzítőfülek, csak barkács módszerrel lehet visszarakni (csavar, drót, műanyag furkálása, gyári új 60k).
Praktikum: a csomagtartó zsanérja valóban röhejes, semmi csillapítás, semmi burkolat, belóg, ezért hajlamos a szépen bepakolt dobozokat, bőröndöket is összenyomni. Ugyancsak gyenge szerintem a csomagtér nyitás és zárás: az autó jellegéhez mérten egy gyengécske gombbal lehet működtetni a zárat, a lecsukáshoz a kombiban az ajtó alján elhelyezett bemélyedések műanyag burkolatai kijárnak, ebben csak jobb megoldások léteznek. A kombi valóban praktikus, bár én a kétfedelű csomagtereket nem szeretem (tele bőröndökkel nehéz hozzájutni a pótkerékhez, vagy az olajhoz, vagy a jégkaparóhoz…). Viszont főleg a kombi esetében valóban akár két hulla is belefér
Beltér: számomra itt van az egyik legambivalensebb rész. Finoman kidolgozott, jó anyagokból készülő elemek mellett silány tucatmegoldások, Yarisból, vagy a konszern egyéb tagjaiból ismerős, évezredek óta ugyanolyan formában gyártott tucatgombok rontják az összhangot. De nézzük konkrétan:
kedvencem az ajtó könyöklője, varrott bőr, kellemes anyag, benne viszont Yarisból származó gombok, az ablakemelők kapcsolói a teljes panellel együtt ráadásul hajlamosak „beesni” (Ferrobond segített). Ugyanígy nem tetszik a külső tükörállító tucatgombja (már a 95-ös Camryben is ugyanez volt), de legrondább – és leggyengébb – a szintén Yarisból származó, nevetséges méretű, fogású kézifékkar. Szinte mindegyik autónál állítani kellett (volna) a kéziféken, mivel a kis kar miatt előző tulajdonosaik kellően „megtépték” őket. Az Accord, vagy a 406 ehhez képest példaértékű kéziféket kínál, de a Megane repülőgépes megoldása is hatásosabb és praktikusabb. Ugyanilyen ambivalens a kormány és a rajta található kezelőgombok. A bőrnek mondott kormány inkább emlékeztet műanyagra (Peugeot, Accord nagyságrendekkel jobb, tartósabb, puhább), ráadásul hajlamos a kopásra (az egyik autón 58.000 kilométernél már foszlott a kormány bal alsó íve, Renaultnál ugyanez 140.000 km-nél). A gombok egy szintén semmilyen tapintású borítás alatt rejtőznek, ez a facelift után jelentősen javult. A kilométeróra sárga megvilágítása nekem nem tetszett, a Peugeot 1998-ban már ugyanezt alkalmazta, nem értem , miért nem lehetett átvenni a Corolla fehér optitronját…. A fedélzeti komputer szintén elég nevetséges: ki akarja ugyanazt az értéket egymás mellett nézni? emellett a kezelése is bonyolult volt – viszont a fogyasztásmérő meglepően pontosnak bizonyult mind a négy esetben. A középkonzol ízlés kérdése, nekem bejött az anyaga, ráadásul tartósnak is bizonyult, a Mazda 6-hoz képest karcálló. A váltó nekem tetszett, mivel két ujjal is könnyen és rövid úton kapcsolható (kivéve a hatsebességeseket, ezeknek sem a fogása, sem a kapcsolhatósága nem éri el az ötsebességesekét).
Toyota jellegzetesség: gyenge a kuplung. Az egyiken már 45.000 kilométernél nagyon rosszul fogott, nem lehetett fokozatosan adagolni, egy másiknál 90.000 kilométer alatt kétszer is kellett garanciában cserélni.
Toyota jellegzetesség: gyenge (érts: könnyen elállítódó) futómű. Sajnos ebben a magyar utak ludasak, de valamennyi Toyotámon eddig probléma volt. Gyakran félrehúztak az autók, vagy az egyenesfutáshoz ellenkormányozni kellett, illetve egyenesfutáskor a kormány nem középen állt (kormánymű gyengeség) – mindez 48.000 kilométernél nem elfogadható.
A kezelőszervek kiosztása szintén problémás: olyan gombok vannak a vezetőhöz közel, amelyeket ritkábban használunk, míg a gyakrabban kapcsolgatott kütyük az anyósülés felé esnek. Főleg nyáron zavaró, hogy nem lehet látni a klíma visszajelző ledjét. Feleslegesnek tűnik a sok fokozatban állítható ventilátor is, amely viszont csúcsteljesítményét tekintve elmarad a többiekétől. A klíma sem állt mindig a helyzet magaslatán, páramentesítés, illetve egy spanyol túra alatt kevésnek tűnt. A Panasonic hifi inkább csak szépen szól, nincs erőssége és karakterisztikája, nem lehet összehasonlítani az Accord Bose rendszerével. Ugyanígy buta megoldásnak tűnik a hangerőszabályzó: sokáig kell tekergetni, mire a kívánt hangerőt elérjük. A facelift előttiek MP3-at nem tudnak, ráadásul a szám címét sem írják ki. A középkonzol nagyon praktikus, sok mindent lehet benne eltárolni, ugyanakkor a könyök számára nem elég puha, ráadásul nagyon hajlamos a kopásra. A tesztelt négy autóból háromnak fekete, egynek bézs kárpitja volt. A kárpit anyaga nem túl tartós: volt, amelyiknél garanciális időn belül elengedett a varrás, az oldaltartók hajlamosak a gyűrődésre, egyáltalán, nagyon könnyen meglátszanak rajta foltok – néha még az izzadtságfoltok is megmaradnak. A Peugeot valódi plüsskárpitjához képest nagyon is sprőd az szövet.
Toyota-jellegzetesség: rövid az ülőlap, emiatt a hosszabb lábú vezetők combjának alsó részét kellemetlen helyen nyomja az ülés. Beülni nem kényelmes, mivel elég kemény az ülések tömése, ugyanakkor pont a spanyol túrán mutatkozott meg az előnye: a két hét alatt 9.000 kilométer alatt sem fájdult meg a hátam. További előny (főleg a francia autókhoz képest), hogy egyik autónál sem nyöszörgött a kárpit, az autó belsejében csend honol. És számomra itt jelentkezett az Avensis legnagyobb előnye: a CSEND. Sokan írták már, hogy milyen trükkös módon érték el ezt a japó mérnökök (az emberi fül számára zavaró frekvenciákat kiszűrő anyagokat alkalmaztak), de a lényeg, hogy ez az autó 150, de még 170-nél is igen halk, kényelmesen lehet beszélgetni, ebben az Avensis verhetetlen. Különösen jó volt a zajmentes hátsó traktusban menet közben szundítani.
Akkor térjünk rá a lényegre, az egyes motorok közti különbségre.
A 2.2-es dízel volt az első, 6500 kilométerrel vettem, nem is maradt sokáig nálam. Közepesen jött be. 1800-ig elég halott volt, de viszonylag egyenletesen húzott, utána lórúgás szerű hatás ami elég hosszan tart ( kb 3600-ig durva, utána fokozatosan gyengülő húzás). Viszont a hétköznapok során használatos fordulatszám-tartományban nem elég jó. A Renault ehhez képes bomba volt, a dci már 1200-tól rendesen húzott, pedig nem mai fejlesztés. Fogyasztása 7-8 liter között mozgott, ami elfogadható, de korántsem szenzációs. A 60 literes tankhoz képest a range sem volt fenomenális: 700 kilométert ritkán értem el.
A 2.0 vvti volt a második a sorban. Sajnos alacsony fordulatszámon ez is elég halott volt, Pesten közlekedni vele (kereszteződésben kiugratni, dinamikusan sávot váltani) nem lehet vele, csak ha állandóan háromezer felett tartod a fordulatszámot, ekkor viszont ugyancsak torkos: városban bekapja a 10 litert is. Országúton lenyugszik, ott megelégszik 6,5-lel is, de autópályán 8 liter környékén mozgott az átlag. Igazándiból ez is autópálya-menő volt: 4000-es fordulaton 170-nél (a Peugeot 4000-en 140-et ment) sem volt zavaró a zaj, 225-ös papucsokon kényelmesen futott.
A harmadik az 1,8-es vvti volt. Nekem ez jött be a leginkább. Fürge, filigrán motor, alul is jobban húzott, de autópályán sem volt gyenge, könnyedén tartotta a 150-et, viszont ennek tényleg fantasztikus volt a fogyasztása: Budapest – Portugália – Budapest, két hét alatt, nyáron, végig klíma két-három személlyel, megpakolva 70%-ban autópályán 7,4-el. Magam sem hittem el, de minden tankolást kétszer is ellenőriztem, papíron is kiszámoltam. Országúton simán lehet tartani vele a 6 liter alatti értéket.
A negyedik a klasszikus 2.0 d4d volt. Ennek a motornak egyetlen előnye a fogyasztása. Az autó tömegéhez mérten valóban zseniális, el lehet 4,8-5 literrel menni ,viszont ez már tényleg nagypapa tempó. Minden másban szerintem a leggyengébb választás. Hatalmas a turbólyuk, egy Seat 1,9 szívódízel is rugalmasabban gyorsul, városban életveszélyes, sokszor lefullad, autópályán 160 felett már zajos, illetve 170 körül már nagyon remeg a kaszni… A dci-vel összevetve ég és föld a Renault javára….
Szervizköltségek: ebben szerintem verhetelen a Toyota: egy 60.000-es szerviz konkrétan 12.000 forint volt (igaz, olajat mindig én vittem), és egy fékbetét-csere is megáll 25-ből – márkaszervizben. A legnagyobb költség 105.000-es szerviz, ahol egy 11.000 forintos klímaékszíjat is cserélnek, a számla ekkor sem ugrott 17.000 forint fölé. Egy dologra kényes valamennyi vvti motor: az olajcsere-intervallum betartására. Én mindig 0W40-es olajat vittem, a Corolla esetében a hosszú használat mellett kb. fél literrel csökkent a fogyasztás.
Az egyetlen kivétel a 2.0 d4d, ennek a vezérmű szíj cseréje a feszítőpatronnal együtt 120.000 forint körül van. És ezt 105.000-enként meg kell tenni, illetve ez a motor híres a kéttömegű lendkerék hibájáról (garancia nélkül 300.000 forint körül van az ára….)
Összefoglalva a két erősebb motor inkább autópályára való, aki inkább városban, vagy csak Magyarországon hajt egy Avensist, annak inkább az 1,8-es ajánlott (igaz, a szervizek szerint 120.000 felett elkezdi csipegetni az olajat, kétliteresnél ilyen probléma nincs). A 2.0 literes d4d lutri: vagy nagyon bejön, vagy sok gond lesz vele, de legalább lusta. Chiptuning Toyotára nehéz ügy, nagyon kevesen csinálják, még kevesebben értenek hozzá. Számomra az Avensis legnagyobb előnyei a CSEND, a megbízható üzemelés (kivéve 2.0 d4d) és a tervezhető, alacsony szervizköltségek és a kombi praktikuma. Viszont csak annak csal mosolyt az arcára reggelente, aki technokrata, akinek (csak) a bolondbiztos (már amennyiben a mai autóknál lehet ilyenről beszélni) üzemelés számít.
A Peugeot kényelmesebb, hétköznapi használata során nagyobb élvezetet nyújt a motorja (pedig 10 éves konstrukció, a mai napig ugyanazt szerelik be még a 407-be is), a Renault motorjának hétköznapi használhatósága szintén veri a Toyotát (családon belül 3 Megane kombi dci, összesen 470.000 km összfutással, 0 hibával, az 1.5 dci 3,7 litert fogyaszt….). A Seat a PD TDI miatt érezhető erősebbnek, pedig 1 lóerővel gyengébb. Az Accord más filozófia, sportosabb, minőségi anyagok, a motorja pörgősebb, alulról is jobban húz, igaz, 2 literrel többet is fogyaszt.
Visszagondolva Toyota fan vagyok ugyan, de az Avensis messze nem tökéletes. Nyugodt, megfontolt, autó, sok jó megoldással, sok kompromisszummal . Nekem leginkább a dinamizmus hiányzik belőle, hogy 2000 alatti fordulaton is könnyedén lehessen használni.
Jah, vásárlás előtt tanácsos megnézni a biztonsági öv alján található címkét, ami hétre pontosan megmondja, mikor gyártották az autót. Az egyiknél meglepetésként ért, hogy 2005 decemberi forgalombahelyezésű és 2004 márciusi gyártású volt. Eladáskor problémás lehet + a visszahívások miatt is érdemes tudni.

Hibalista

- Kuplungcsere garanciában kétszer is (listaáron 120.000 HUF) - Fékbetétcsere (16000 HUF).

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer Toyotában a legjobb. A Reálszisztémával összehasonlítva ugyanaz a munka 10%-kal olcsóbb, kiszolgálás összehasonlíthatatlan.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 6500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Corolla Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2003 (2006)

További ítéletek (183 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)