Megbízhatóan kényeztet
Szöveges ítélet
A családom (a feleségem és a lányom) imádja az autót, velem együtt. Igazi top japán autó, nagyon kényelmes, er?s a motor, csendes és nagyon takarékos.
Eddig csak európai autóm volt (Skoda, Ford Escort, VW Golf, Opel Astra, Opel Vectra, Volvo S40) ezért tényleg meglepetésként ért, hogy min?ségben mennyivel jobb autók a japán autók. Minden jó bennük, ami egy autóban fontos: a motor nagyon szuper (1.6-os Toyota motor er?sebb, mint a 2.0-es Volvo), a váltó finom és a futóm? pedig valami csoda. A Volvo S40-t havonta hordtam futóm? beállításra, a Toyota-át akkor sem kell, ha kemyényen elkapok egy útpadkát (volt rá példa). Ugyanakkor elképeszt?en nagy a hely benne, az ülések pedig fantasztikusan jók. Látszik, hogy stabilan meg van csinálva, eddig még nem hagyott ott sehol, de nem is fog, érezni rajta.
Ugyanakkor voltak vele apróbb kellemetlenségeim, de azok tényleg csak esztétikai jelleg?ek, semmi komoly (ékszíjtárcsa csere a repedt hang miatt, enyhén rozsdafoltos kipufogódob csere, hátsó ajtón gumitömítés csere, egy helyen levált). Szó nélkül cserlétek garanciában mindent, ami azért nagy szó, mert apám VW Bora-ján semmit sem cseréltek garanciában, pedig neki sokkal több baja volt az autóval.
Egyébként a közhiedelem szerint drága a japán autók szervize, hát én erre alaposan rácáfoltam. Egy 15 ezres szervíz kb. 15.000,- Ft, a 30.000,- pedig 25-30.000,- Ft. Apám a VW Bora-jával 70.000,- Ft alatt nem nagyon ússza meg a szervízt, a Volvo-ról pedig nem is beszélek.
Fogyasztásban teljesen korrekt, városban 8-8,5 l, 140-150 körül 8 lter, 120 alatt országúton 6 liter,. Átlagban elmehetsz vele 7 literrel, és a légkondi nem számít (a Volvo-nál 1 literrel megdobta a fogyasztást).
Összeségében ez a legjobb autóm, holtversenyben az Opel Vectra-val. Az is egy szuper kocsi volt, nagyon jó fogyasztással. ?k (Toyota Avesiis és Opel Vectra) magasan verik az összes többi kocsimat (VW, Volvo, Ford, Astra), de talán a Toyota mégiscsak jobb egy picivel, mint a Vectra.
Hibalista
- 1. Alumínium öntvény ékszíjtárcsa gyárilag repedt volt, olyan hangot adott a kocsi, mintha ki lenne lyukadva a kipufogódob. El?ször a szívótorok m?anyag falát gondolták repedtnek, kicserélték el?ször azt garanciában, utána jöttek rá, hogy mégsem az volt a probléma. Ügyesek voltak a szervízben, a szívótorok csere után rögtön megtalálták a az ékszíjtárcsa hibát, garanciális csere azonnal.
- 2. A kipufogódob küls? felülete rozsdafoltos volt, esztétikai probléma. Garanciában szó nélkül kicserélték.
- 3. A jobb hátsó ajtó gumitömítése ( a karosszérián, nem az ajtón) összement, ezért egy kis helyen levált. Garanciában kicserélték.
- Összességében csak apróbb esztétikai problémák voltak a kocsival, semmi komoly, s mindent szó nélkül cseréltek, gyorsan, pontosan és szépen.
Ide hordtam szervizbe
Juko Kft. Nyírpazony (Nyíregyháza mellett)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 67000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | Toyota/Honda, vagy ha megszalad, Lexus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
