Megbízható vadállat, ami szelíd is tud lenni
Szöveges ítélet
A valószínűleg pénteken délután összerakott Peugeot 307-es után valami megbízhatóra vágytam. Nagyon bele trafáltam. Egy elnyűhetetlen, hatalmas csomagtérrel rendelkező autó. A Liftback verziónak kinyílik az egész hátulja, így bármi belefér. Belül is nagyon tágas, mindenki kényelmesen elfért benne. Hosszabb utakon én egyedül a deréktámaszt hiányoltam belőle.
A gyári hifi összehasonlíthatatlanul jobban szólt, mint bármelyik másik autómban. Elég vájt fülű vagyok, de ennél az autómnál ehhez nem kellett hozzányúlni. Egyedüli kényelmetlenség, hogy ez a fejegység még nem ismerte az MP3 formátumot, csak CD lemezeket (és kazettákat, he-he) játszott le.
A 2 literes, 150 lóerős motorral Pesten 10,2 literrel jártam a csúcsforgalomban. Országúton 5-7 litert evett, pályán pedig 7-8-at, nagyobb tempónál pedig 11-et. Autópályán apró kis ponttá lehet bárkit zsugorítani a visszapillantóban. Kb. 4000-es fordulaton, gázadásra úgy megindult, mintha fenékbe durrantották volna és az teljesen mindegy volt, hogy 50 km/h-nál, vagy 160-nál történik meg.
Olajat csak olajcseréknél kellett bele raknom, egy decit sem csipegetett el belőle. Egydül két nagyobb problémám volt vele. Az egyik a vizpumpa cseréje amit egy nagy szerviznél cseréltek, de 80 km megtétele után megzakkant a cserélt alkatrész. Még jó, hogy láttam már ilyet és nem főztem meg a motort.
A másik amikor a légtömegmérő kezdett vacakolni. Azt hiszem ezt is az egyik szervizben intézték el, amikor féktisztítóval egyszer jól megtisztították (tönkre tették a rajta lévő nemesfém bevonatot).
10 éves korára a hátsó kipufogó előtti illesztésnél kifújt a gáz, ezt a kipufogó klinikánál 4000.- ft-ért megjavították. Ezeken felül más baja sosem volt. Csak a kis és nagy karbantartásokért fizettem.
Minden apró kis extrával rendelkezett, amiktől komfortosabb lesz egy autó: fényre sötétedő belső tükör, késleltetett belső világítás lekapcsolás és még ehhez hasonló sok apróság.
Végül azért adtam el, mert már régóta akartam egy hibrid autót, ami a városban sokkal jobban érzi magát.
Hibalista
- - Vízpumpa (a márkaszervízben beszerelt alkatrész hibás volt, ingyen cserélték) - Márkaszerviz ajánlása alapján volt cserélve a gyári. - - Légtömegmérő (42.000.- Ft-volt számlával, Németországból rendelve, futárral, Denso) - Azért kellett cseréni, mert hideg időben, hideg motornál, nagy gázadásnál kicsit rángatott.
Ide hordtam szervizbe
- Toyota Tsusho- Toyota Sakura
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
- KwikFit (gyári alkatrészekkel (pl. féktárcsa, fékbetét) dolgoznak, elégedett vagyok velük.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 307 1.6 Presence | Következő autója? | Prius |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
