Megbízható, erős társ
Szöveges ítélet
Az autó a Luna Business Edition, tehát bőr és elektromos ülés nélküli, viszont van benne GPS, illetve handsfree bluetooth kit.
Külföldön dolgozom, az autót Hollandiában vettem. Nagyot szerettem volna, mert kellett a hely a babakocsinak, és a cuccoknak a Hollandia-Magyarország utakon, és pont e távolság miatt szerettem volna gyorsat és erőset. Az Avensis e feltételeket kiválóan teljesíti, nem hiába vártunk rá majdnem 6 hónapot (nem a Merkúrnál vettük, csak nem volt raktáron az a majdnemszürkeolivazöld szín, ami megtetszett).
Olvastam néhány hozzászólást, hogy sokat fogyaszt; nekem a gyári mérő szerint 21.000 km után 8,6 liter az átlagfogyasztás. 7,9-8,1 volt, de egyszer egyedül voltam otthon Magyarországon, így csak magamra (és az autóra) kellett vigyázni, így kicsit meghajtottam. 235-nél még gyorsult volna, de 240-ig mutat az óra, a fene se kockáztatja, hogy kiakadjon, vagy elpattanjon valami. Ez az út picit feltornázta a fogyasztását... De Győr-Hága 9 óra 40 perc alatt megvolt.
A másik, ami miatt felment a fogyasztás, az az, hogy ezen az úton hazafelé kettő kerékpárt vittem tetőcsomagtartón, amelyek miatt 120-130-nál fogyasztott 10-12 litert, és olyan hangja volt, hogy... (14 és fél óra menetidő ugyanazon a távon, de ebben volt néhány dugó is)
Amúgy az autó csendes. Én nem hallok traktorhangot reggel sem, igaz Hollandiában eddig csak 0 fok körül indultam vele. Viszont 120-nál, 160-nál és 200-nál is ugyanolyan hangja van; semilyen (csendes).
Olyan velem is volt, hogy nem indult első pöccre, de ez az első kb. 1000 kilométer után megszűnt, illetve rájöttem, hogy itt nem kell vigyázni a ráindításra, mint ahogy az előző Hondával kellett, így egyszerűen csak tovább indítóztam.
Szeretem a csomagtartóját; fiam szavaival élve a "titkos rekeszekbe" rengeteg cucc belefér. Amikor a feleségemnek megmutattam a ládát, amibe kiszedtem őket, eléggé csodálkozott. Maga a csomagtartó is nagy; 102 cm-es flat tv dobozban, vagy egy igazi, nagy 28"-as holland férfi bicikli egyben, kerékkiszedés nélkül belefért már (igaz, mindkettőhöz le kellett dönteni a hátsó üléseket).
Szervizelni eddig csak a kötelező 15.000 km-es kis szervíz volt (olajcsere), ez itt 176 euro volt, de ők adtak mindent.
A fékek, váltó, pedálok szerintem nagyon jók. A váltót különösen szeretem; pontos, jól vált.
Néha picit várni kell - főleg az első két fokozatban -, mire meglódul az autó, de utána már nagyon harap.
Van azért néhány negatív dolog is.
Gyári navigáció. A Toyotánál sajnos Nickelsdorfnál még mindig véget ér a térkép. Magyarország lefedettsége 21 %-os, ezt sajnos csak az autóvásárlás után néztem meg. Természetesen írtam a Toyota Hungary-nak, a Toyota Europe-nak, ahol azt mondták, hogy jövőre már negyvenvalahány %-os lesz - gondolom, fizetni kell majd az update-ért. A másik dolog vele, hogy 4 DVD-n vannak a térképek. Nem tetszik, hogy ha hazajövök, cserélgetni kell őket.
Nem tetszik, hogy az MP3 lejátszó nem ismeri fel az MP3 tagokat (nem olvassa el a számok címét), illetve hogy túl rövid a kijelző és levágja azt is, amit leolvasott. A Hondába egy JVC-t vettünk, ami szereléssel együtt 20.000 Ft-ba került, és simán tudta ezeket.
Amúgy a hangzás jó.
Mások már írták a légkondit, igazuk van; automata üzemmódban csak a középső álláson jön a levegő, ha felső vagy alsó állásban szeretnék befújatni, megszűnik az automata üzemmód. Ez tényleg az ember arcába fújja a levegőt, én főleg a gyerekek miatt sem szeretem, rájuk jobban kell vigyázni, így marad a manuális játszadozás.
Nekem elsőre a lábam gázpedálon tartása is kényelmetlen volt; a Hondában sohasem éreztem zsibbadást egy 12-14 órás úton, míg a Toyotában már 1-2 óra után is éreztem, hogy "van lábam". Szüleim Daewoo Lanosa produkált ilyen érzést egy Győr-Budapest útvonalon valahol Bicske magasságában. Később aztán kisebb-nagyobb fészkelődéssel, illetve ülés dőlésszög állítással megoldódott a probléma. 190 cm magas vagyok, az ülés az alsó állásban van, hogy minél hátrébb legyek, de amikor fent volt, sem éreztem, hogy kicsi lenne a fejtér.
Hátrányként lehetne még említeni, hogy csak egy pici tolatólámpa van, ami sötétben nem sok fényt ad, de ha az ember tolatás közben néha rálép a fékre is, akkor az valamelyest kiegészíti a hiányt. (lehet hogy kellett volna tolatóradart rendelni? - azért eléggé bízok magamban, hogy ne legyen baj)
Összességében nagyon tetszik, már néhányszor megjárta a Hollandia-Magyarország útvonalat, nyáron elvittük a hegyekbe Svájcba is, eddig még nagyon jól szolgált. Jó pár évig nem tervezzük lecserélni.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Goosen, Rotterdam :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic 1.5i V-TEC (1997) | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
