A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2003-2008)

Avensis 2.2 D-CAT Wagon 177 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható, erős társ

Szöveges ítélet

Az autó a Luna Business Edition, tehát bőr és elektromos ülés nélküli, viszont van benne GPS, illetve handsfree bluetooth kit.

Külföldön dolgozom, az autót Hollandiában vettem. Nagyot szerettem volna, mert kellett a hely a babakocsinak, és a cuccoknak a Hollandia-Magyarország utakon, és pont e távolság miatt szerettem volna gyorsat és erőset. Az Avensis e feltételeket kiválóan teljesíti, nem hiába vártunk rá majdnem 6 hónapot (nem a Merkúrnál vettük, csak nem volt raktáron az a majdnemszürkeolivazöld szín, ami megtetszett).

Olvastam néhány hozzászólást, hogy sokat fogyaszt; nekem a gyári mérő szerint 21.000 km után 8,6 liter az átlagfogyasztás. 7,9-8,1 volt, de egyszer egyedül voltam otthon Magyarországon, így csak magamra (és az autóra) kellett vigyázni, így kicsit meghajtottam. 235-nél még gyorsult volna, de 240-ig mutat az óra, a fene se kockáztatja, hogy kiakadjon, vagy elpattanjon valami. Ez az út picit feltornázta a fogyasztását... De Győr-Hága 9 óra 40 perc alatt megvolt.
A másik, ami miatt felment a fogyasztás, az az, hogy ezen az úton hazafelé kettő kerékpárt vittem tetőcsomagtartón, amelyek miatt 120-130-nál fogyasztott 10-12 litert, és olyan hangja volt, hogy... (14 és fél óra menetidő ugyanazon a távon, de ebben volt néhány dugó is)

Amúgy az autó csendes. Én nem hallok traktorhangot reggel sem, igaz Hollandiában eddig csak 0 fok körül indultam vele. Viszont 120-nál, 160-nál és 200-nál is ugyanolyan hangja van; semilyen (csendes).

Olyan velem is volt, hogy nem indult első pöccre, de ez az első kb. 1000 kilométer után megszűnt, illetve rájöttem, hogy itt nem kell vigyázni a ráindításra, mint ahogy az előző Hondával kellett, így egyszerűen csak tovább indítóztam.

Szeretem a csomagtartóját; fiam szavaival élve a "titkos rekeszekbe" rengeteg cucc belefér. Amikor a feleségemnek megmutattam a ládát, amibe kiszedtem őket, eléggé csodálkozott. Maga a csomagtartó is nagy; 102 cm-es flat tv dobozban, vagy egy igazi, nagy 28"-as holland férfi bicikli egyben, kerékkiszedés nélkül belefért már (igaz, mindkettőhöz le kellett dönteni a hátsó üléseket).

Szervizelni eddig csak a kötelező 15.000 km-es kis szervíz volt (olajcsere), ez itt 176 euro volt, de ők adtak mindent.

A fékek, váltó, pedálok szerintem nagyon jók. A váltót különösen szeretem; pontos, jól vált.
Néha picit várni kell - főleg az első két fokozatban -, mire meglódul az autó, de utána már nagyon harap.

Van azért néhány negatív dolog is.
Gyári navigáció. A Toyotánál sajnos Nickelsdorfnál még mindig véget ér a térkép. Magyarország lefedettsége 21 %-os, ezt sajnos csak az autóvásárlás után néztem meg. Természetesen írtam a Toyota Hungary-nak, a Toyota Europe-nak, ahol azt mondták, hogy jövőre már negyvenvalahány %-os lesz - gondolom, fizetni kell majd az update-ért. A másik dolog vele, hogy 4 DVD-n vannak a térképek. Nem tetszik, hogy ha hazajövök, cserélgetni kell őket.
Nem tetszik, hogy az MP3 lejátszó nem ismeri fel az MP3 tagokat (nem olvassa el a számok címét), illetve hogy túl rövid a kijelző és levágja azt is, amit leolvasott. A Hondába egy JVC-t vettünk, ami szereléssel együtt 20.000 Ft-ba került, és simán tudta ezeket.
Amúgy a hangzás jó.

Mások már írták a légkondit, igazuk van; automata üzemmódban csak a középső álláson jön a levegő, ha felső vagy alsó állásban szeretnék befújatni, megszűnik az automata üzemmód. Ez tényleg az ember arcába fújja a levegőt, én főleg a gyerekek miatt sem szeretem, rájuk jobban kell vigyázni, így marad a manuális játszadozás.

Nekem elsőre a lábam gázpedálon tartása is kényelmetlen volt; a Hondában sohasem éreztem zsibbadást egy 12-14 órás úton, míg a Toyotában már 1-2 óra után is éreztem, hogy "van lábam". Szüleim Daewoo Lanosa produkált ilyen érzést egy Győr-Budapest útvonalon valahol Bicske magasságában. Később aztán kisebb-nagyobb fészkelődéssel, illetve ülés dőlésszög állítással megoldódott a probléma. 190 cm magas vagyok, az ülés az alsó állásban van, hogy minél hátrébb legyek, de amikor fent volt, sem éreztem, hogy kicsi lenne a fejtér.

Hátrányként lehetne még említeni, hogy csak egy pici tolatólámpa van, ami sötétben nem sok fényt ad, de ha az ember tolatás közben néha rálép a fékre is, akkor az valamelyest kiegészíti a hiányt. (lehet hogy kellett volna tolatóradart rendelni? - azért eléggé bízok magamban, hogy ne legyen baj)

Összességében nagyon tetszik, már néhányszor megjárta a Hollandia-Magyarország útvonalat, nyáron elvittük a hegyekbe Svájcba is, eddig még nagyon jól szolgált. Jó pár évig nem tervezzük lecserélni.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Goosen, Rotterdam :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Civic 1.5i V-TEC (1997) Következő autója? -
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2003 (2006)

További ítéletek (183 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)