Kiváló autó 175 cm alatti sofőrnek.
Szöveges ítélet
Minden szükséges és szükségtelen felszereléssel teletömött autó, kényelmes és semleges vezetési tulajdonságokkal.
Pozitívumok: A Diesel kinálatban a csendesebbeket képviselő, erős és nyomatékos motor, ami minden helyzetben a maximumot tudja adni. A nyomaték leadása 2000-3200 ford/perc alatt állandó (310 Nm.) ezért nagyon rugalmasan lehet használni, váltani nem szükséges, ha az ember gyorsítani akar. A motor az 1800 as fordulattól nagyon halk, ez alatt kissé hangos és kerregő. Hidegen csörgő hangokat tud adni, mint egy benzines, ha kisebb oktánszámú benzint tankolnak bele. Igazi autópálya menő. Turbólyuk csak akkor érezhető, ha az ember engedi a fordulatszámot 1500 alá esni és akkor akar gyorsítani. Ha valaki figyel erre, nagyon dinamikus az autó. A futóműve nem sportosan kemény, de nem is franciásan lágy, jó középút, ezért általában kényelmes, még a rettenetes magyar utakon is. A fék kiváló, a biztonsági felszerelések (ABS, VSC, stb) ténylegesen jól védenek a fizika határain belül. Az utastér csendes és jól felszerelt a normális sebességű autózás alatt csak csekély szélzajt lehet hallani (kivéve az előbb említett 1-2 fokozatban 1800 alatti gyorsításokat) Az utastéri elemek még rossz úton sem zörögnek (semilyen hangjuk nincs) a Hi-Fi nagyon jól szól, persze, nem egy profi házi berendezéshez viszonyítva. A 6 lemezes CD váltó (Mp3 képes) hiba nélkül teljesített.
Negatívumok: A vezetői üléshelyzet a japán méretekhez igazított. A legalsó állásában is magas az ülés és nem lehet annyira hátratolni, hogy a 185 körüli vezető kicsit is nyújtottab lábbal tudjon vezetni. Ezen felül a tetőablakos változatnál a magas sofőr feje illetve haja hozzáér a tetőhöz. Ez szinte hihetetlen, hogy egy európában, európaiaknak gyártott autó a japán méretekhez van igazítva. Valamit hallhattak erről a Toyota gyárban, mert az Avensis legújabb változatában már 2 cm. el lejjeb van az ülés és más a vezetői pozició. Hogy erre miért kellett hat évet várni?
Érthetetlen módon a műszerfalon minden kapcsoló ki van világítva, kivéve a tükör állító gombokat, így aki sötétben akar tükröt állítgatni, annak tapogatóznia kell. Viszont spóroltak legalább 1 eurót, autónként.
Mindenkinek aki nem nagyon magas, csak ajánlani tudom, ha megbízható, de gyors és erős autót akar, minden feltűnés nélkül. A SOL verzió is elég jól felszerelt, igazából az is elegendő, igaz abban nincs bézs belső választási lehetőség a face lift utáni (2006 nyár) változatokban. Kár, mert nagyon szép, igaz kényes a bézs belső.
Néhány szó a fogysztásról: autópálya 130 km/óra= 6 l/100 km.
sűrü városi forgalom dugókkal, sok megállással, rövid távokon=10 l/100 km. laza városi, elővárosi forgalom=8 l/100km. Ezek az értékek, nem mozgó forgalmi akadályos, takarékos vezetés eredményei, hanem a dinamikus gyorsításokkal a szabályok több kevesebb betartásával születtek.
Hibalista
- Semmi nem romlott el, csak a kötelező szervízekre volt szükség
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey Toyota
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Toyota Avensis III. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
